שאל את הרב

מקפידה על לבוש צנוע, אבל אוהבת שמלות צמודות; מה לעשות?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 08/11/20 13:50 כא בחשון התשפא

שאלה

היי:) קודם אשמח ממש אם אישה תענה לי.

אז ככה, בגדול אני די מקפידה על לבוש צנוע וכו אבל אני נורא אוהבת שמלות צמודות.

הבנתי שיש עם זה בעיה, אבל לא כל-כך הבנתי מה היא או אם שמעתי אתזה ממקור אמין בכלל.

אשמח לדעת מה החשיבות של זה, איפה זה עומד מבחינת חומרה וכו'.

כי באמת קשה לי לוותר עלזה ואני רוצה לדעת אם אני עושה את הדבר הנכון , אם באמת אני צריכה בכלל לוותר עלזה, אני אוהבת איך שאני נראת ככה זה נשי מאוד בעניי וזה לא עניין של אופנה , גם אם זה לא היה באופנה זה לא היה מעניין אותי, אני פשוט באמת אוהבת אתזה..

אז ממש אשמח לתשובה תודה:)

תשובה

שלום שואלת יקרה.

תודה על שאלתך! קודם כל אשרייך, ממש לא מובן הרצון להקפיד על מצווה שהיא לא תמיד קלה,

בטח היום בדור שלנו.

אני מצרפת לך כמה תשובות וקטעים שעוסקים בנושא, שענינו עליהם כאן באתר.

כמו כן, אני חושבת שכל הזמן יש התמודדות בנושא זה, הן עם בגדים והן בשלבי החיים,

ומה שיכול לעזור לנו- זה המודעות שלנו: למה אנחנו עושות את זה?.

ככל שנאמין מכל הלב במצוות הצניעות, בשכל וברגש, בעזרת ה', ממילא- זה גם יהיה לנו יותר קל ומשמח ליישם זאת.

כמו כן, השאלה מורכבת כי כל פעם מדובר על בגד אחר למטרה אחרת (בכל זאת, אנחנו נשים..) ולכן צריך להיות באמת "אובייקטיביות" לגביי הבגד.

אני גם רוצה להוסיף, שלפעמים מקפידים מאוד על מצוות הצניעות מבחינת בגדים, אבל לא פחות חשוב מכך זו מידת הצניעות- מבחינה פנימית ונפשית.

מישהי אמרה לי, שהרב אבינר התייחס פעם מה לעשות מבחינה הלכתית עם בגדים הדוקים, והוא רב שבדרך כלל מביא מקורות.. ובאמת, בגדול, קשה למצוא התייחסות לזה בהלכה כי בעבר חכמים לא העלו בדעתם בעיה כזו... לא היה דבר כזה במהלך הדורות , ללכת צמוד ולהבליט את הגוף.

אפשר לחשוב בעצמנו, כלומר לנסות להבין דבר מתוך דבר. להבין שיש שפת גוף, לא רק כיסוי גוף, שגם היא מבטאת צניעות. או למשל להבין, שאנחנו חלילה לא מסתירות את היותנו נשים, בכלל לא! אבל אנחנו גם לא נשים דגש על כך בצורה מוגזמת אלא נשתדל לשמור על איזון, וכך הלאה.

בנוסף, אני מזמינה אותך לחשוב מה זה אומר באמת "כל כבודה בת מלך פנימה", מה זו בכלל ההגדרה של צניעות? תוכלי לראות קישורים לשאלות שמצורפות בהמשך, וכמובן להמשיך לחפש כאן באתר. על רגל אחת, אני יכולה להגיד לך, שכמו כל מידה- גם צניעות זו עבודה כל החיים, תהליך של בירור וגדילה. שנזכה בעזרת ה'.

ולסיום, לכל אחד ואחת יש התמודדויות שונות בעולם הרוח. יש אחד שקל לו לשמור כמה שעות בין בשר לחלב ואחד שלא; אחת שקל לה עם מצוות צניעות ואחת שיותר מאתגר אותה. אם ההקרבה שלך גדולה, מבחינתך, אני רוצה לחזק אותך!! שאת עושה את הדבר הנכון, ויותר מכך- כמו שכתוב במסכות אבות (ה'/כ"ג), "לפום צערא- אגרא", כלומר לפי גודל הצער, גודל השכר. הקב"ה רואה ובע"ה יש שכ לפעולתך.

ברכת ה' עלייך!

בהמון הערכה,

שרון

"כל כבודה בת מלך פנימה"

https://www.makshivim.org.il/answer?id=480837

כמה שאלות על צניעות פנימית וחיצונית

https://www.makshivim.org.il/answer?id=1096782

לבוש צמוד!

https://www.kipa.co.il/%D7%A9%D7%90%D7%9C-%D7%90%D7%AA-%D7%94%D7%A8%D7%91/%D7%9C%D7%91%D7%95%D7%A9-%D7%A6%D7%9E%D7%95%D7%93/

בכללי לגביי חשיבות הצניעות, דבריו של הרב מלמד:

https://ph.yhb.org.il/11-07-02

קטע נוסף שלו:

"כאן המקום לבאר, שהכלל היסודי של הלכות צניעות הוא, שלא למשוך תשומת לב מוגזמת. כלל זה נכון לכל אדם, גברים ונשים כאחד. ולכן לא מספיק לשמור על גדרי ההלכה החיצוניים, כי יכולה אשה לשמור מבחינה חיצונית על כל הלכות הצניעות אולם לבושה והתנהגותה לא יהיו צנועים. אמנם במסגרת ההופעה הצנועה, אין פסול בכך שאשה תיראה יפה, להיפך, ראוי לכל בחורה ואשה לטפח את הופעתה ולבטא את יופייה. אבל יופי זה צריך להיות עדין ומופנם מעט, המשדר נעימות, נאמנות וטוב לב, ולא יופי המושך מבחינה מינית ומשדר התגרות ומוחצנות".

כתבות נוספות