שאל את הרב

שמירת נגיעה

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 06/01/20 23:04 ט בטבת התשפ

שאלה

שלום רב ותודה על המענה.

אני נפגשתי עם בחור פעמיים. והוא מרגיש לי טוב, מרגיש לי שאני מאוד רוצה להמשיך.

לאחרונה התחלתי להתקרב חזרה לקב״ה וזה כלל גם פרידה מבחור שלא היה לו קשר לדת בכלל לפני כחודש. מאז התפללתי מאוד חזק שהזיווג שלי ושל הקרובים אליי יגיע, במיוחד בנר שמיני של חנוכה. והרבה אמרו לי לפעול בשביל זה ולא להיות פסיבית, אז הורדתי אפליקציה של הכרויות לדתיים. אפילו שאני עוד לא דתייה חזקה אני יודעת איך אני רוצה שהבית שלי ייראה מבחינה דתית. ושם הכרנו. אחרי הדייט הראשון חזרתי עם חרדה קטנה וצצו מחשבות כמו- ״איך זה יכול להיות, התפילה שלי התקבלה ככ מהר?״ ״אני מפחדת לפתח ציפיות כדי שאני לא אתאכזב, לא רוצה להפגע שוב״ אבל הוא מרגיש לי טוב מבפנים אני לא יודעת איך להסביר. זה הגיוני? שאחרי שני דייטים אני יודעת שאני רוצה להמשיך?

ויצאתי לדייטים עם אחרים ומיד שללתי .

לגבי שמירת הנגיעה, הוא בראש שלי ויהיה מוכן לשמור, אני בעצמי לא שמרתי שנים. אבל הפעם אני רוצה להתחזק , אני רוצה לעשות דברים כמו שצריך כדי שהבית שלי יהיה טהור, נמאס לי מכל הדברים מסביב שיכולים פשוט לקלקל.

אבל מאיפה מתחילים? נפגשנו בפעם השנייה וכבר לא יכולנו שלא להתחבק ובידיעה שאנחנו רוצה להפסיק כדי להתחיל את הקשר הזה כמו שצריך. אני לא יודעת איך לגרום לסוויץ׳ הזה במוח להגיע ולעזור לי להתחזק כי אני אולי כנראה לא מספיק מבינה את המשמעות של שמירת נגיעה מעבר לזה ש״שווה לחכות״.

אשמח לכל תגובה

תשובה

שלום

בוודאי שיכול להיות שאחרי שתי פגישות תרצי להמשיך. זה אומר שהחיבור זורם. מצד שני, לזכר שזה רגש, ורגש עולה ויורד. מה שחשוב לברר במהלך הפגישות זה פוטנציאל של רגש, זרימה טובה, אידיאלים משותפים.

לגבי שמירת נגיעה. את צודקת שזה לא רק בגלל ש'שווה לחכות', אלא הרבה יותר מזה. זה יצר ונטיה עוצמתיים שיכולים להוריד את האדם לעמקי תהומות, ויכולים להיות ביטוי לקדושה שבבית.

התורה מגדירה שהיכולת של הצדדים האלה לבוא לידי ביטוי זה רק במסגרת הנישואין, כלומר במקום שיש בו חיבור נפשי מלא, ואז הצד הגופני הוא ביטוי חשוב מאוד שלו. אבל כשזה לא כך, אלא הצד הגופני עומד בפני עצמו, זה הופך להיות משהו נמוך וגס.

כדאי מאוד ללמוד על הנושא, בין אם בשיעורים או בשיחה אישית עם רב או רבנית שיש לך קשר איתם.

יש גם הרבה חומרי קריאה כתובים (למשל החוברת 'מגע הקסם' ועוד) ובאינטרנט.

בהצלחה רבה

כתבות נוספות