שאל את הרב

הנגיעה שנגעה בי: נהניתי מנגיעה שקרתה בטעות. מה לעשות?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 03/10/21 12:53 כז בתשרי התשפב

שאלה

ישבנו כמה חבר'ה ביחד, זו פעם ראשונה שככה הבנים בשבט יושבים ומדברים איתנו בגובה העיניים, ושיחקנו משחק ובטעות אחד מהם נגע בי. וזה הרגיש לי ממש מוזר אבל דווקא טוב. מה לעשות? מאז אני לא מפסיקה לחשוב על זה...

תשובה

שואלת יקרה.

אני שמחה שאת פונה אלינו ומציפה את מה שמטריד אותך. את מספרת שתוך כדי שיח עם כמה בנים, אחד מהם נגע בך בטעות. התחושה הייתה נעימה ואת חושבת מאז על הבחור הזה.

האם הסיבה היחידה למחשבה על הבחור היא רק הנגיעה הזו? או שגם לפני כן הוא מצא חן בעינייך? אם התשובה היא לא, המקרה שאת מתארת מתאר בצורה מאוד ברורה את הסיבה שהתורה מנחה אותנו לשמור נגיעה - להימנע ממגע פיזי עם בן המין השני עד הנישואין. מה קרה פה? הבחור שאת מספרת עליו סה"כ נגע בך בטעות - לא נגיעה מכוונת, נגיעה בלי אהבה או חום. ותראי איזו השפעה הייתה לזה עלייך! את לא יכולה להפסיק לחשוב עליו!

הסיבה למחשבות והרגשות האלו הן גופניות: כשמישהו נוגע בנו, זה גורם לשחרור של חומרים המעוררים בנו רגשות חיוביים ותחושות של קרבה. זה יכול לקרוא גם עם בני אותו המין - כשאנחנו עצובות וחברה מחבקת אותנו, אנחנו מרגישות הרבה יותר טוב, הרבה פחות בודדות. וכמובן שזה עוד יותר חזק כשמדובר בבן המין השני! תחשבי על זה - אם היית מדברת עם בחור בלי לגעת בו, לעומת מישהו אחר שכשהייתם נפגשים הייתם מתחבקים ונותנים נשיקה על הלחי (בתור ידידים, כן? לא בני זוג) - כלפי מי מהשניים היית מרגישה יותר קרבה? סביר מאוד שכלפי הבחור השני.

כשאנחנו נוגעים בבן הזוג, התחושות שלנו כלפיו מתעצמות, ואנחנו מפתחים רגשות שהם לא תמיד הגיוניים. המגע יכול "לעוור" אותנו וגורם לכך שאנחנו לא רואים את המציאות כפי שהיא, אלא כפי שאנחנו מדמיינים או רוצים שיהיה. ואז, מה שקורה זה שאנחנו יכולים להישאר בקשר ואפילו להתחתן עם מישהו שבכלל לא מתאים לנו. ואז יום אחד אנחנו יכולים פתאום לשאול את עצמנו: מה אני עושה איתו? מה מצאתי בו? המגע הגופני והרגשות של ההתאהבות יכולים לחפות על קצרים בתקשורת וחוסר התאמה, כי אנחנו לא חושבים בהגיון…

מהסיבות שתארנו פה, שמירת נגיעה היא בסיס חיוני וחשוב ליצירת קשר זוגי עמוק ואמיתי.

את שואלת, מה לעשות? אז קודם כל, חשוב להבין את המשמעות של מגע ואת הצורה שבה הוא משפיע עלינו. חשוב לדעת, שלא כל מחשבה שעולה לנו בראש היא אמת. כלומר, גם אם אני חושבת לעצמי שהבחור הזה מקסים, שאני מאוהבת בו, או כל דבר אחר - זה לא בהכרח נכון. את יכולה לשבת עם מחברת ולכתוב את המחשבות שעולות לך בראש בקשר לאותו בחור, ולבחון אותן - האם זו אמת?

בנוסף, אם המחשבות מטרידות אותך, אפשר לעשות משהו שיסיח את הדעת - לצאת להליכה, להיפגש עם חברה, לראות טלוויזיה, או לעשות כל פעולה שמסיחה את דעתך.

בנוסף, כדאי למצוא מישהי בסביבה שלך שאת סומכת עליה ויכולה לדבר איתה ולשתף אותה בתחושות שלך- חברה טובה, קרובת משפחה, רבנית, מורה, יועצת... חשוב לאוורר את התחושות והמחשבות. אפשר גם לדבר עם המשיבות שלנו במוקד הטלפוני, בכוכבית 8298.

בהצלחה!

רעות

כתבות נוספות