שאל את הרב

שימוש בשירים בסרטונים ביוטיוב

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 06/06/20 21:58 יד בסיון התשפ

שאלה

שלם לך כבוד הרב,

ראשית, אני מודה לך מאוד על זה שאתה מקדיש מזמנך על עניית השאלה שלי, אתה וכל צוות הרבנים של כיפה עושים עבודה חשובה מאוד שעזרה וחיזקה אותי מאוד.

אני ילד בן 14, וברוך השם יש לי זמן לעשות את כל מה שאני חפץ לעשות. אני קורא ספר תודה, תהילים, הלכות, מקשיב לדרשות וקורא כל יום פרק מהתורה עם פירוש של רשי (אני עושה זאת כמעט כל יום, לצערי יש ימים שאני לא מספיק לעשות הכל בגלל סיבות שונות, אך ברוך השם אני עושה כיכולתי)

בזמן הפנוי שנותר לי אני גם משחק במשחקי מחשב, ומעלה סרטונים לאתר יוטיוב, אך לאחרונה קרה משהו שגרם לי לעצור את עשיית הסרטונים.

אני לא ידעתי אם אפשר להוריד את השירים ששמתי ברקע של הסרטונים, או אם אפשר להשתמש בהם בסרטון שלי בכלל.

ביררתי והבנתי שאפשר להוריד שירים אם הזמר עצמו פירסם את השיר ליוטיוב.

עכשיו לשאלתי.

אני עד עכשיו לא יודע אם אפשר להשתמש בשירים בסרטונים, ואם כן אז באילו שירים?

יש שירים עם זכויות יוצרים או ללא זכויות יוצרים או שניתן להשתמש בשניהם? (חשוב לי לציין שני דברים, דבר ראשון אני משוכנע שתמיד רשמתי את שם השיר או בכותרת של הסרטון או בתיאור של הסרטון.

דבר שני, כל העשייה של הסרטונים האלו לא הורידה לי מהעיתים שקבעתי לתורה)

אני מודה לך מאוד על הזמן שהקדשת בשביל לענות על שאלתי.

ישר כוח.

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

אינני בקי כל כך במהות הסרטונים שאתה מספר עליהם. אבל באופן כללי צריך לדעת מספר כללים. א.זמר או סרטון שיש עליו זכויות יוצרים אסור להוריד, אמנם אפשר להנות בצורה חד פעמית אבל לא שווקית ולא הכנסה לסרטונים שזה חוסך לך כסף. ב. אם הזמר מעלה לאינטרנט ללא זכויות יוצרים או הגבלה מסוימת, פרושו של דבר שהוא מניח את זה כדבר חופשי לכל.המעוניין.

על כן תשתדל לעבוד לפי כללים אלו.

שבוע טוב

יהודה הלוי עמיחי

מכון התורה והארץ

כתבות נוספות