שאל את הרב

איך להיכנס לעולם השידוכים ולמצוא את בעלי?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 23/04/20 13:43 כט בניסן התשפ

שאלה

שלום.

אני בת אולפנא בת 18 ומרגישה בשלה להיכנס לעולם השידוכים, אבל אין לי מושג איך עושים ולמי פונים בעניין?

תודה.

תשובה

שלום שואלת יקרה!

כל הכבוד על הרצון להקמת בית, זהו רצון מבורך, טבעי ובריא. מאחלת לך המון הצלחה ושהדרך תהיה שמחה וקלה ומלאה קרבת ה'.

ראשית, חשבי עם עצמך ובררי- מה את מחפשת בבן הזוג שלך, שיהיה בע"ה גם אבי ילדייך?

אילו מידות את מחפשת ומה חשוב לך מבחינה תורנית. כמובן, שזה לא "רשימת מכולת" ולנסות לא להיות "נעולה" אלא גמישה. הרעיון בבירור עם עצמך בנקודות אלו הוא שזה יכול לתת לך כיוון לתחילת הדרך ולחיפוש.

לפני שנרשום כמה הצעות - תפילה, תפילה, תפילה. לדבר עם ה', לבקש, לרצות, להתפלל. ובעזרת ה' את תעשי את ההשתדלות שלך מלמטה.

אז איך מחפשים, תכלס?

1. לשתף את הורייך ברצונך ולהתייעץ איתם. הם מכירים אותך טוב, גידלו אותך וזה יהיה ראוי ויפה אם תדברי איתם על הנושא. הם גם יוכלו לעזור לך לברר מה את מחפשת, מה חשוב בבן זוג, וכן להציע הצעות- איך לקבל הצעות.

2. אחרי שביררת עם עצמך מה את מחפשת, אפשר לחשוב על מספר ישיבות המתאימות לך מבחינה תורנית, להתקשר לשם ולשאול אם יש מישהו שמתעסק בשידוכים. יש מקומות שיש זוג אברכים שמתעסק בכך, לפעמים שדכן/נית בשכר ועוד. בשיחה איתם תציגי את עצמך ותוכלי לשאול אם אפשר להיעזר בהם.

3. לנסות לפנות בעצמך לאנשים שאת מכירה ויכולים לעזור. למשל- בן משפחה שיש לו חברים בטווח גילאים שמתאים לך, שכנים או חברים של ההורים. גם חברות קרובות יכולות להצליח בעניין, כי הן מכירות אותך טוב. אנשים ישמחו לעזור, בטח ובטח לצורך מצווה (ועוד יותר לזכות בשליש גן עדן..).

4. שדכנים: אנשי מקצוע שממש מתעסקים עם זה. אולי אפשר לברר עם רב מהאזור שלך, או אישיות ציבורית ביישוב, שתדע להפנות לשדכנים ושדכניות.

5. בימינו יש גם את המדיה- אתרי היכרויות שונים כגון "שליש גן עדן". שימי לב!! חובה להיזהר ולא לתת אמון מיד. אם יצרת קשר עם בחור (או הפוך, הוא יצר איתך קשר), לעדכן את ההורים או דמות אחרת שאת רוצה, שיעזרו לך לברר. בנוסף, להיפגש במקומות ציבוריים ולשתף אחרים שידעו להשגיח עלייך. ב"ה האתרים האלו עושים המון מצוות, כן ירבו, אבל היו מקרים לא עלינו שהסתיימו נורא ואיום. צריך מאוד להיזהר.

6. כדאי כל הזמן לנסות ללמוד ולהתקדם. אפשר לקרוא ספרי הכנה בנושא, למשל "שכינה ביניהם" של הרב משה בלייכר, לשמוע שיעורים באינטרנט וכדומה. זוגיות ובניית בית זה לא דבר של מה בכך. כדאי ונכון להתכונן כראוי, וכמובן בשמחה.

7. ליהנות מהדרך.

ו... לקחת נשימה ארוכה. אנחנו לא יודעים כמה זמן זה יימשך- עובדה הנותנת לנו שיעור באמונה שה' רוצה בטובתנו. כל הזמן.

בעזרת ה' הדרך תהיה קצרה ושמחה, ובכל מקרה- כך או כך- זה הזמן לשפוך תפילות לקב"ה ולהיאזר באמונה ובשמחה.

מאחלת מכל הלב ברכה והצלחה!!

וכל הכבוד!

שרון

כתבות נוספות