שאל את הרב

רשתות ומשולש בכיור שהתערבבו

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 02/05/19 12:45 כז בניסן התשעט

שאלה

שלום הרב,

1. בחג הפסח הורי שמים רשתות פלסטיק בכיורים במטבח, ולאחר הפסח חשבתי על כך שבעצם הם משתמשים כל שנה באותן 2 רשתות זהות באותו צבע, כך שייתכן שהרשת ששמנו השנה בחלבי הונחה בשנה עברו בכיור הבשרי ולהפך. רציתי לדעת האם זה בעייתי הלכתית, ואם כן האם יש בעיה בכלים ששטפנו בכיורים וצריך להכשירים, וכמו כו האם צריך לשנה הבאה להחליף את הרשתות (חשוב לי להוסיף כי אוכל לשכנע את הורי לשנות אך הם לא יעשו זאת בחפץ לב, לכן אשמח לדעת אם מדובר בהלכה או הידור, וכיצד נכון לנהוג במצב כזה).

2. בעקבות התהייה לגבי הרשתות עלתה בי שאלה דומה לגבי משולשי האשפה ממתכת שאנו שמים בכיורים לאורך השנה, גם הם זהים ויתכן שהוחלפו מידי פעם לאחר שנשטפו ויובשו- גם כאן השאלה דומה, האם יש בכך בעיה והאם נפגמו הכלים שהיו בכיור(שזה בערך כל הכלים בבית..), ואיך לנהוג מכאן והלאה (יש לציין כי לרוב אנחנו שמים את האשפה בשקיות בתוך המשלושים, אך לעיתים גם שמים במשולשים ישירות).

תודה רבה רבה מראש! הנכונות לענות ולהקדיש את הזמן לא מובנת מאליה

תשובה

שלום וברכה

עצם הצורך ברשתות מיוחדות או בכשרות המשולשים היא החמרה, שראוי אמנם לנהוג בה, אך לא צריך להפוך אותה לאוסרת את הכלים וכדו׳. במצב הזה בו אפשר שהתערבו הרשתות יש כל כך הרבה ספיקות, עד שניתן להתעלם מהערבוב, אך רצוי לסמן אותן עכשיו כדי שבעתיד יחזרו לשמש כל אחת במקומה.

הדבר נכון כאמור גם לגבי המשולשים, ואין הם אוסרים את הכלים.

כל טוב ותודה

כתבות נוספות