שאל את הרב

רוצה להתקרב לקב"ה ולהרגיש אופטימית יותר

חדשות כיפה חברים מקשיבים 12/09/21 22:49 ו בתשרי התשפב

שאלה

שלום לכל מי שקורא.

אז שמי טליה אני בת 19. אני בתקופה לא פשוטה בחיים ותקופה ארוכה שעברתי המון דברים יוצאי דופן ממה שילדה בגילי צריכה לעבור . אני מרגישה שהתקרבות לקב"ה תגרום לי להרגיש משהו אחר ,שתגרום לי ליותר אופטימיות ,להרגשה קצת שונה, שלי כנראה חסרה . אני לא דתיה אני מסורתית ,באה גם מבית מסורתי ואני מתקשה מאד להתקרב להשם אני לא מתפללת או לובשת צנוע,אני גם לא מחפשת להתחזק מבחינה של לבוש או משהו כזה, אני מחפשת להרגיש את השם קרוב אליי ואולי ככה אמצא גם תשובות ולהרגשה שהיא קצת שונה .

אני ממש אשמח לעצות מאנשים כאן מה אני יכולה לעשות איך להתקרב להשם , איך באמת להרגיש אותו.

תודה לעונים!

תשובה

היי טליה ותודה גדולה על השאלה!

אני רוצה להתחיל קודם כל בלהגיד לך אשרייך!! על הרצון להתקרב, על ההתמודדות עם האתגרים והניסיונות שמגיעים אלייך באופן הראוי ביותר, באופן שגורם לך לחפש את ה' בכל צעד ודבר שאת עושה.

התחושה שלך שאם תתקרבי אל הקדוש ברוך הוא תרגישי יותר אופטימית לגבי אירועים שמתרחשים בחייך היא הגיונית בהחלט וטבעית לחלוטין. מחקרים רבים אכן מראים קשר ישיר בין האמונה והקרבה לאלוקים ובין שמחת חיים, אושר ואופטימיות. התחושה שכל מהלך שקורה לי בעולם יש לו משמעות גם אם אני מרגישה כרגע שהוא לא טוב לי אך אני מבינה שהוא לטובתי, יוצר הסתכלות שונה על כל החיים. לפעמים יוצא שאנחנו מצליחים בדיעבד אחרי תקופה לראות ולהבין למה הסיטואציה שחשבתי בזמנו שהיא רעה לי, הייתה דווקא לטובתי ולמה הדברים היו צריכים להתנהל בדיוק בדרך שבה הם קרו, אך לפעמים אנחנו לא רואים מה הייתה הסיבה לקושי שחוויתי, ולא מבינים למה זה היה טוב. אמונה היא לדעת בלי הבין. "איפה שנגמר השכל מתחילה האמונה" לדעת שיש מי שמנהל את העולם, שמשגיח ומתכוון לכל דבר שקורה שיהפך בסוף לטובה עבורינו, גם אם באותו הרגע לא היה טוב.

העיקר הוא הרצון

פתחתי ואמרתי שאני מעריכה אותך נורא על הרצון להתקרב, בין משפטיו המפורסמים ביותר של רבי נחמן ישנו משפט שמתאר לדעתי בצורה מעולה את הפנייה שלך. "העיקר הוא הרצון" מבחינת רבי נחמן, האדם נמדד ברצונו. לא בידע הרב שלו, לא בפיקחותו אלא העיקר הוא הרצון. אבל צריך לשים לב שמדובר על רצון אמיתי לא באופן של "רציתי אבל לא יצא" אלא באמת רצון עמוק שמשנה את הראיה, שגורם לך לפעול למענו.

והפניה שלך עצמה מעידה על כך שאת רוצה רצון אמיתי, שאת מוכנה לעבוד ולהתקרב, שאת מוכנה לפעול ורק זה בלבד הוא מחצית הדרך אם לא יותר.

השלך על ה' יהבך... (תהילים נה כג)

אמנם הרצון חשוב בהחלט אך צריך גם לעבוד בשביל קרבה אלוקית ואמונה שלמה שמאפשרת לנו "להשליך" דברים על השם בהבנה וידיעה שהוא יסייע ו"יטפל בזה".

התחושה שהקב"ה מלווה אותנו בכל צעד ופעולה נובע קודם כל מהחיפוש, כדי להרגיש את אותה תחושת אופטימיות והשגחה צריך לפעמים (במיוחד בהתחלה) להתאמץ לחפש את ה' בכל דבר בחייך גם בדברים הפחות טובים. מאחר שההשגחה בימינו מתרחשת בהסתר פנים ולא כמו בעבר שההשגחה הייתה גם מתאפיינת בניסים גדולים, בדור שלנו היא מתאפיינת ביום יום, בדברים הקטנים ולפעמים אנחנו לא מבחינים או מבחינים רק מאוחר בהכוונה ובפעולה האלוקית. לכן, כדי להתרגל לראות ולהרגיש את ה' עלינו לחפש. גם בניסיונות הקשים להבין שניסיונות אלה הגיעו אלינו כי אנחנו מסוגלים להתמודד איתם, אם הניסיון והקושי הזה היה גדול עלינו הוא לא היה מגיע אלינו.

אסיים בסיפור שימחיש לך זאת ובכמה טיפים לקרבה וחיבור לאמונה.

באחת הישיבות לפני כמה עשרות שנים הגיע לידיעת הרב שאמו של אחד התלמידים נפטרה ועליו לבשר לו זאת, אותו היום היה יום שבת ולא היו טלפונים לבירורים. הרב הגיע לתלמיד וסיפר לו על מה שקרה לאמו, אותו תלמיד קיבל את הבשורה בצורה קשה מאוד לא הצליח לצאת ממיטתו ונפגע בבריאותו. הרב שראה זאת והבין שהתלמיד לא יכול להתמודד עם הבשורה ושהוא לא יצליח לקום מהאבל אמר לאותו תלמיד שחלה טעות וזו כנראה אימו שנפטרה. בצאת השבת ביררו את העניין ובאמת האישה שנפטרה הייתה אמא של תלמיד אחר בעל שם דומה. התלמידים שאלו את הרב איך הוא ידע שחלה טעות וכשענה להם אמר שאין נסיון מגיע לאדם אם אינו יכול להתמודד איתו, ברגע שהוא ראה שאותו תלמיד לא מסוגל לשאת את הנסיון הזה הוא הבין שודאי חלה פה טעות.

ההבנה של הרב מדהימה אך גם נכונה, כל דבר שאיתו אנחנו נאלצים להתמודד אמור להוביל אותנו בדרך כלשהי, לשפר ולעצב אותנו. החיפוש של ה' והשגחתו בכל דבר שאנחנו עושים הוא הכרחי ליצירת אמונה וביטחון בה' יתברך שנוכל להשליך צרותינו על השם ולסמוך עליו שעם ההשתדלות שלנו וההשגחה שלו נצליח.

אמונה היא משהו שצריך תמיד לטפח כדי לשמור עליו, אני ממליצה בחום לשמוע שיעורים בנושאים שמעניינים אותך, ישנם רבנים טובים רבים שמדברים על אמונה וחיזוקה כמו הרב יגאל כהן,הרב עקיבא קשתיאל הרב סנדרו ועוד...

כמו כן, אני ממליצה לך בחום, למצוא דמות שמכירה אותך שתוכל ללוות אותך בתהליך המבורך והמיוחד שאת עושה, על מנת שתוכלי להתייעץ איתו\ה ולשתף אותו\ה בצעדים נוספים ואחרים שעוד תצעדי.

בהצלחה גדולה ובהערכה ענקית!!

תהילה

כתבות נוספות