שאל את הרב

קושי לקבל החלטות ולהיות שלמה איתן

חדשות כיפה חברים מקשיבים 07/02/21 12:54 כה בשבט התשפא

שאלה

שלום לרב. יש לי קושי בקבלת החלטות , בכול תחום או דבר בחיים . בין אם להגיד כן בקבלת מקום עבודה חדש , בבחירה אם ללמוד מקצוע , בין אם אני בוחרת דבר מסוים לקנות . זה כמעט בכול תחום בחיים . בחירת קניה של מוצר בחירה קנייה של רכב למשל . ועשיתי לעצמי דבר שאולי לברר לחכות לנבור מה שנקרא ורק אז להחליט מה מתאים לי אבל גם זה לא עזר לצערי . כי ברגע שאני למשל קונה את אותו מוצר אז מתחיל לי מין מועקות , ייסורים כאלה של ווי חבל קניתי יכולתי למצוא במקום אחר. יכולתי לקנת בזול יותר. יכולה גם לא לישון בגלל זה טוב בלילה לחשוב שאולי זה כבד עלי אותה החלטה .... הדבר מאוד מייסר אותי . וזה גם משפיע בבחירת בני זוג . שחשובת שיש משו שהוא מושלם וטוב . אבל לא באמת מגיע הדבר המושלם ואני גם יודעת שלא קיים רציתי לדעת אם קיים טיפול כלשהו לכך לפי ההלכה

תשובה

מיכל יקרה שלום.

את מתארת בשאלה שלך מצב בו את מרגישה שיש קושי גדול בתחום קבלת ההחלטות בחיים שלך, רצון שכל דבר יהיה הכי מושלם שהוא יכול להיות, ותחושה ששום דבר לא מתיישב לך הלב בצורה פשוטה. זו באמת תחושה לא קלה, וטוב שאת מודעת אליה, מבררת ורוצה להיות במקום אחר.

ממליצה להיכנס מעט פנימה בכל סוגיית קבלת ההחלטות. ולשאול את עצמך:

מאיזה מקום נובע הקושי שלי?

מה יקרה אם אחליט החלטה שארגיש שהיא לא נכונה? מה ארגיש שם?

מי מחליט מהי החלטה נכונה ומדוייקת?

אני מאמינה שנגלה כמה דברים. ראשית, שצורך בדיוק ובהחלטה מושלמת, בבסיס שלו נובע מרצון לקבל את הטוב ביותר, ואכן את ראויה לטוב ביותר עבורך, ואני אומרת את זה כלל מבלי להכיר אותך.

בנוסף אני מאמינה שנגלה שכל החשיבה וההתלבטויות נובעות ממקום רגשי כל שהוא שזקוק למענה – יתכן שמדובר בפחד לחוש כשלון, או בפחד לחוש לא טובה וכדו'. בכל אופן, מדובר כאן על עבודה בתחום הרגש, וצורך אמיתי להיכנס פנימה ולהבין מה קורה שם בתוך הלב, ומדוע כל החלטה מציפה אותך.

חשוב לי לעשות לך הפרדה בין תחום ההלכה לתחום הטיפול :

תחום ההלכה – זו ההנחיה למעשה מה אדם צריך לעשות ביחס לתרי"ג מצוות. מה מותר מה אסור וכדו'. בתוך תחום ההלכה ישנם דברים שאינם נכללים מעצמם בהלכה, אך עדיין הם מוגדרים "לא לרוח ההלכה" בגלל מה שהם משדרים והעובדה שהם לא לרוח התורה. בעניין עולם הטיפול – עולם התורה מאמין ותומך מאד בתחום הזה.

חשוב שתלכי למטפלת / מאמנת שתרגישי אליה חיבור ותזכרי שהמטרה היא באמת לעשות את רצונו יתברך, לבנות בית לשם שמיים ולחיות חיים מתוך שמחה ולא ייסורי נפש. ככה שבאמת זה חשוב משמעותי ואפילו רצוי.

בסוגי טיפולים אינני מבינה, שווה לך לבחון את הדברים עם איש מקצוע שמבין בתחום ויכול להפנות אותך.

בהצלחה רבה ויישר כוח גדול!

טליה

(12)

כתבות נוספות