שאל את הרב

צום יוםצכיפור לאישה בהריון בסיכון

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 03/10/19 13:21 ד בתשרי התשפ

שאלה

שלום כבוד הרב,

אני נמצאת בסוף החודש השישי להריוני הראשון ברוך ה'. ההריון מוגדר בסיכון מתחילתו בשל חשש לסכרת/ רעלת הריון לא עלינו ומעבר אנמי שלי.

אנו נמצאים ממש לפני יום הכיפורים ובשל פרשנויות סוטרות שראיתי ברשת כיצד עליי לנהוג ביום זה אני פונה אליך. ( יש שפטרו מצום, יש שלא, יש שאמרו לנהוג בשינוי..)

אינני מקלה ראש כלל ביום הכיפורים, אני שומרת תורה ומצוות אך לאחר שקראתי ושמעתי פרשנויות שונות על הגברת הסיכוי להפלות בשל צום מתמשך בעיקר במזג האוויר החם אני חוששת לקטנה שבדרך. אציין שעברתי תאונת דרכים קלה לפני שבוע וחצי ואני חוששת לזעזוע נוסף לעוברית ( הכל היה בסדר בבדיקות ברוך ה' אבל עדיין..)

על כן שאלתי היא כיצד עליי לנהוג, אציין שהרופא המטפל שלי הוא מהמגזר הערבי ועל כן ההמלצה שלו להמנע מצום לא מספיקה עבורי ואני מעוניינת בהתייעצות רבנית. בעלי היקר מנסה למנוע ממני לצום בתואנה שלדעתו זה מסוכן.. אני נמצאת בפרשת דרכים ואשמח לתשובה מפורטת וברורה.

בע" ה שנכתב ונחתם בספר חיים וצדיקים

תודה מראש..

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

לא הבנתי האם יש לך סכרת הריון או מחלה אחרת חלילה. מהמכתב הדברים לא ברורים.

אם ההריון תקין לגמרי עד עכשיו ואין אבחון מיוחד של מחלה מסוימת, א"כ צריך להתחיל לצום וכאשר יש חולשה מיוחדת מתחילים לשתות בשיעורים (40 סמ"ק מים כל 5-9 דקות, וכ 30 סמ"ק של אוכל כל 5-9 דקות).

אם יש אבחון למחלות וסיכונים מיוחדים צריך לפרט. ולפי זה לקבל הדרכה.

גמר חתימה טובה

יהודה הלוי עמיחי

מכון התורה והארץ

כתבות נוספות