שאל את הרב

פגיעה אישית

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 24/07/19 16:45 כא בתמוז התשעט

שאלה

שלום לכל ,

ישנו אדם שהקשר בנינו אינו מזהיר , אף על פי שעד לא מזמן היה טוב יותר . משום מה החל אותו אדם למצוא נקודות בהן יוכל לעקוץ ולהקטין אותי בעיקר בפרהסיה . לעיתים אני נוהג להבליג ולהתעלם אך במקרים מסוימים מים מגיעים עד נפש ואייני יכול לשאת עוד באותן עקיצות ואימרות. אני בכיר בציווי "ואהבת לרעך כמוך" ובאימרה שיש לדון כל אדם לכף זכות אך זכויותיו של אדם זה הולכות ומתמעטות וכך גם התירוצים להתנהגותו. אייני יודע מהי הסיבה להתנהגותו אך נראה כי מדובר בקינאה או שמא ברצון אמיתי לפגוע או להביע דעה הנוגדת את דעתי מבלי כל בסיס סתם כדי להתעמת.

ברצוני לדעת מה עלי לעשות ? האם עלי להמשיך ולהבליג או לנקוט עמדה וצעד ? להמשיך ולשהות במחציתו (על אף שאני רואה אותו בכל יום מתוך אילוץ) ? מהו דין תורה בנוגע לכך ? אייני רוצה ליפול עוד לכעס ועצבות בשל אותם דברים החוזרים על עצמם שוב ושוב .

יש לציין שמפעם לפעם גם אני נופל אחריו לאותם דברים בדרכ כתגובה לדבריו .

תודה .

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

התורה אומרת "לא תשנא את אחיך בלבבך", האיסור הוא שנאת הלב ולכן הפתרון הוא דבור פנים לפנים, כדאי להזמין אותו לשיחה ישירה (עם מעט מזונות ושתיה) ולברר את הנושא מעיקרו, ואחר כך אי"ה לא תהיה שנאה וקנאה ואי"ה כל אחד יכבד את חברו. בד"כ חשדות כאלו וזלזולים מגיעים מתוך חוסר תקשורת, וכאשר הדברים ברורים אין ספקות וכל אחד יכבד את השני.

בברכת התורה והארץ

יהודה הלוי עמיחי

מכון התורה והארץ

כתבות נוספות