שאל את הרב

ערך התשובה בימות משיח והגאולה השלימה

חדשות כיפה חברים מקשיבים 13/09/20 20:34 כד באלול התשפ

שאלה

שלום.

יש לי שאלה שמסעירה אותי מאוד, ובמיוחד בתקופה הזו שבה רב הנסתר על הגלוי ומורגש ממש כימות משיח. אומנם יש לי הרבה שמחה פנימית וציפייה גדולה ב"ה לביאת משיח צדקנו אך מצד שני גם המתח הולך וגובר;

האם זה נכון שאומרים שמזמן שיתגלה מלך המשיח נגמר הזמן לעשות תשובה?! זה מרגיש לי כאילו ה' יתברך חלילה לא רחמן ושכאילו מהגאולה יש 'קאסטות': אלה שיזכו-'צדיקים מספיק' ואלה ש-'לא ראויים מספיק' זה גורם לי להרגיש כאילו התשובה וכל ענין האמון של ה' בי כמו שכתוב בתורה (וגם אולי אהבתו?) הוא זמני בלבד, שאחרי כן אין לי יותר הזדמנות אז אני צריכה לעשות 'מרתון' תשובה. וזה ממש מפריע לי בעבודת ה' שלי.

כמובן שאני יודעת שזה לא נכון אז היה לי חשוב להעלות את אשר על ליבי

אשמח לקבל הסבר מדויק והכוונה?

תודה רבה לכם זו ממש זכות גדולה שיש מענה לשאלות באמונה וזה ממש הצלת נפשות בישראל אז ישר כוח!!

מאור;)

תשובה

שלום מאור.

איזה יופי לשמוע על אמונה כזו טהורה ונקיה בה' יתברך. שתזכי לחזקה ולהגדילה כמה שרק אפשר.

אסכם את השאלה- אז מה יהיה לעתיד לבוא? האם לאחר בואו של המשיח כבר לא יהיה אפשר לעשות תשובה?

ובכן השאלה הזו רחבה מאוד וכוללת המון מדרשי חז"ל והדרכות. ברוך ה' אנחנו זוכים לחיות בדורות של גאולה. אבל יש צורך לשים לב ולהזהר חס וחלילה לא להגשים את דברי חז"ל. כשחז"ל מדברים על משיח, דורות גאולה, מלחמת גוג ומגוג, ירידת בית המקדש מהשמים וכו'... ודאי שכל אחד ואחד מהמדרשים הללו אין הכוונה פשטנית. כלומר כשיבוא משיח כנראה שלא יבוא אדם אחד עם זקן לבן ויתקן את כל בעיותינו. אלא משיח הוא יותר תקופה או כמה בני אדם שמקרבים אותנו אל עבר הגאולה השלמה. הדמיון שהכל יתוקן בתקופה קצרה או שהעולם יעצור מלכת בעקבות אותו אדם אינו מדויק ועלינו להגדיל קומה מעליו. ולא רק זו הסתכלות כזו קצת מעכבת אותנו מלהתקדם במחשבה שהכל יסתדר משמים.

ובאמת קשה לתאר מציאות מדויקת של מה יהיה לעתיד לבוא בגלל שלא היינו שם. לכן חכמינו נתנו לנו רמזים שיכולים לעזור לנו בימים אלו כדי לשאוף לגאולה. וכן את צודקת לחלוטין. כל מושג התשובה יהיה גם לעתיד לבוא ובמיוחד במשמעויותיו העמוקות. התיאורים של חז"ל נותנים לנו אור כיוון איך נוכל כיום לתקן בנו את הנצרך כדי לקדם את גאולת עמינו ארצנו וכן גם כל עולמנו.

ומה יפה יותר לדבר על תשובה מאשר בזמן אלול חודש הרחמים והסליחות. אם תרצי להרחיב עוד יותר בנושא אני ממליץ בחום על הספר "אורות התשובה" של הרב קוק.

בהצלחה בהמשך.

איתן.

כתבות נוספות