שאל את הרב

הגנתי על עצמי במריבה וקיבלתי מכה חזקה - מה עושים עכשיו?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 29/10/21 15:02 כג בחשון התשפב

שאלה

שלום

אני צריך עצה ולא יודע איפה לשאול..

היו היה בבית ספרי מקרה לא נעים. איזה ילד התחיל להכות אותי והחזרתי לו. הוא זרק עליי משהו ממש כואב על הראש וממש כואב לי עכשיו. אני לא יודע מה לעשות. להגיד למורה או למישהו? כי אני יודע שאת שנינו יענישו לא משנה שהוא הכאיב לי עד עכשיו. בגלל שהגנתי על עצמי. (הם קוראים לזה להחזיר).. מה כדאי לי לעשות?

זה לא ממש מתאים לפה, אבל אין לי מקום אחר.

תודה רבה

תשובה

שלום לך.

תודה שפנית אלינו. אנחנו כאן בשביל כל שאלה!

לפני הכל חשוב לי להסביר לך שלא כדאי לזלזל במכה בראש. אתה באמת חייב במקרה הזה לספר להורים שלך, ואולי ללכת להיבדק אצל רופא כדי לוודא שהכל בסדר. בעיקר אם המכה עדיין כואבת לך. הראש הוא איבר מאוד רגיש! הוא משפיע על כל כך הרבה דברים בגוף ובהרגשה בכלל. שווה לסבול טיפה אי נעימות כדי לוודא שהמצב תקין, ולהיות "בראש שקט".

את הטיפול במקרה בבית הספר אפשר לעשות לאחר מכן. זה יחכה.

ולעניין הילד שמציק לך: נשמע שאתה מתמודד עם מצב מאוד מתסכל בבית הספר. ילדים שמציקים ואף אלימים - זאת תופעה עצובה שיש להפסיק אותה. אין ילד שמגיע לו לסבול מהצקות או אלימות, ופעמים רבות גם הילדים שמציקים נמצאים במצוקה. אז אל תישאר לבד עם המצב! לדבר ולהגיע לפתרון זה הדבר שיעשה טוב גם לך וגם לכל השאר.

הדבר הכי חשוב כמו שציינתי הוא תמיד לשתף את ההורים, גם אם הם יכעסו בהתחלה, בסוף הם האנשים שהכי אוהבים אותך ודואגים לך. אפשר גם לשתף אח גדול או חבר כדי שיהיו איתך.

חשוב לפנות למבוגרים שאחראים לטפל בבעיה כזו. מחנך הכיתה, יועץ בית הספר או המנהל. תפקידם יהיה לטפל בנושא בבית הספר. זה בדיוק המקצוע שלהם לוודא שכל הילדים מוגנים ומקבלים יחס מכבד. יש להם את הכלים לעשות את זה. הם רק צריכים לדעת את פרטי המקרה, וכבר הם יכולים לגשת לעבודה.

חשוב שלא תישאר לבד עם הבעיה, כי כמו שציינת, כשאתה במצוקה אתה מחזיר כי זאת הדרך שלך להגן על עצמך. אבל הפתרון הזה יגרום לכך שגם אתה תהיה אחראי, וכמו שציינת אתה עלול להיענש. ולכן למרות שקשה לפעמים לספר למבוגרים, זה הדבר הנכון יותר גם לטווח הארוך.

במקרה הזה חשוב שתסביר להורים ולמחנך מה קרה לפני שהחזרת, ומה קרה בתקופה האחרונה שהביא אותך להחזיר. גם אם תיענש הפעם, זה יהיה שווה לפתרון הבעיה להמשך השנה.

אתה מאוד מוזמן לדבר איתנו גם בהמשך! אנחנו כאן בשבילך תמיד, לא משנה מה תבחר לעשות. כדאי מאוד להתקשר אלינו גם למוקד הטלפוני, בכוכבית 8298 בשעות הערב. נשמח לדבר איתך, לשמוע מה הולך, להקשיב ולעזור. אתה לא לבד.

בהצלחה!

שירה נעמן

עו"ס ומטפלת רגשית - מוקד חברים מקשיבים

כתבות נוספות