שאל את הרב

האם מותר להתבונן על עצמי עירומה?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 06/04/21 18:33 כד בניסן התשפא

שאלה

האם מותר להסתכל על עצמך ערומה במראה? אני רוצה לראות את הגוף שלי כי זה פשוט הגוף שלי,אפילו רק לכמה שניות,אבל זה מרגיש לי לא צנוע ולא לפי ההלכה ולא מצאתי מה ההלכה אומרת על זה.תודה

תשובה

שלום יקרה.

נתחיל בתשובה ההלכתית "היבשה"- אין בעיה הלכתית לראות את עצמך עירומה, כמובן שזה צריך להיות בחדר סגור (חדר שינה/ מקלחת), וכדאי שלא יהיו ספרי קודש ליד.

יותר מזה, יש שלבים בחיים (לדוגמה לפני טבילה במקווה) שזו אפילו מצווה.

אבל יותר חשוב לי להתמקד על המשך השאלה שלך-

עצם הרצון לראות את עצמך ואת הגוף שלך במלואו הוא רצון מבורך, לדעת ולהכיר את הכלי שמחזיק את הנשמה שלי ולהבין איך הוא עובד זה עניין מבורך שמחבר אותך יותר לעצמך.

המושג "צניעות" מתייחס להסתרה, כשאנחנו מצניעים חפץ לדוגמה, אנחנו מסתירים אותו מעיניים אחרות. לכן המושג צניעות כשהוא ביחס ביננו לבין עצמנו מקבל משמעות שונה.

מול אחרים- בוודאי שנצניע את הגוף שלנו מתוך הכרה כמה הוא יקר וחשוב לנו.

מול עצמנו זה המקום לבחון מה המטרה שלנו. הרי לא כל פעם שנהיה לבד נוריד את כל הבגדים…

לכן זה המקום להגדיר לעצמך- אני רוצה להתבונן על הגוף שלי, להכיר אותו, להתחבר אליו- ליצור עם הגוף שלי חיבור קרוב, ולדעת שזו מטרה טובה ושאת יכולה לעשות אותה בלב שלם, בלי להרגיש שאת עוברת על איזה שהוא עניין של צניעות.

בשאר הזמן, תוכלי לדעת שגם כשאת לבד, את יודעת מה קורה לך בגוף ואיך הוא נראה ותוכלי להיות בתחושה יותר שלמה עם עצמך, והצניעות עוזרת לנו גם מול עצמנו להצניע את הגוף כדי לתת יותר מקום לשאר החלקים באישיות שלנו (הנשמה, הנפש, הרגשות, המחשבות) לתפוס מקום.

אם מעניין אותך ללמוד עוד על הגוף תוכלי לחפש את מאור קפלן בפייסבוק וביוטיוב, שמדברת על הנושא בצורה נעימה, קלילה ובגישה הלכתית.

מוזמנת לשאול עוד אם משהו לא ברור.

בהצלחה גדולה!

נעמה

(21)

כתבות נוספות