שאל את הרב

עיכוב זיווג אישה שותפה לפגם הברית

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 02/05/19 12:53 כז בניסן התשעט

שאלה

שלום כבוד הרב, אני חוזרת בתשובה, גרושה ללא ילדים. הבנתי עכשיו שעיכוב הזיווג הוא כנאראה מכך שיש לי חלק בפגם הברית עם גברים שהייתי איתם ללא נישואין. וגם כאשר הייתי נשואה פגמנו בנידה. בנוסף בהיותי נשואה נאפתי עם גבר נשוי. ובעברי הרחוק הייתי בקשר עם גבר שלאחר זמן מסויים גיליתי שהוא נשוי בפרידה וכשהוא שיתף אותי בכך הוא גם סיפר שבגלל שהוא עזב אותה היא עשתה הפלה (הוא לא ידע שהיא הייתה בהריון) לקחתי את כל הסיפור הזה קשה מאד ושנים התפללתי לקב"ה על אותה גרושה ועל ההפלה שהיא עשתה שלמרות חוסר ידיעתי הרגשתי שזו אשמתי. כיום לאחר גירושין ולאחר שלא הצלחנו להיכנס להריון אני מנסה להבין איך אני יכולה לכפר על עוונותיי ולבקש מחילה מהקב"ה. אני רוצה לזכות לזיווג הגון ולקיים מצוות פרו ורבו עם זרע קדוש בר קיימא ולגדל ילדים צדיקים גדולים בתורה ואני מרגישה שהחטאים מהעבר עומדים ביני ובין הקב"ה. אני מתוודה מתחרטת ומתפללת למחילה ומקבלת על עצמי לא לחטוא שוב. ועדיין מרגישה שזה לא מתנקה. מה עוד עליי לעשות כדי לנקות את העבר. תודה רבה על העזרה

תשובה

שלום וברכה

ראשית, ברוכה הבאה. עם כל הצלקות. עם כל ההיסטוריה האישית והביוגרפיה המיוחדת של הדרך בה הלכת.

אין אנו יודעים את סוד עיכוב הזיווג. לא יהיה זה נכון להחליט שאת יודעת שהדבר נובע מאיסורים קודמים. אפשר שכן. אפשר שלא.

קו המחשבה שלנו צריך להיות מכוון לעולם התיקון, ולא לעולם השקיעה בעבר. לא זו בלבד, אלא שבשעה ששוקעים במרה שחורה, ובצער מתמיד על מה שהתרחש בעבר – נפגעת גם הפניות הפנימית להתקשר עם בן זוג, ולא זו בלבד, אלא שגם האטרקטיביות יורדת, שהלוא מי רוצה לפגוש אישה שהיא מסובכת בצערה ? בוודאי שכל אדם מעדיף להיפגש עם שמחה בחלקה ופונה כלפי העתיד.

על כן, במקום להעסיק את עצמך במה שקרה בעבר – בני לך את חזון העתיד שלך. צאי מאבלך על מה שהיה בעבר וראי בעין אופטימית וטובה את הרצון שלך לבנות משהו אחר עכשיו, בשמחה ובטוב לבב, בקדושה ובטהרה, באהבה ובנאמנות. התשוקה החיובית הזו עשויה למלא אותך בשמחה ובחיוך, ברצון ובהתקרבות, והיא פותחת יותר שערים מאשר הסתבכות עם העבר.

האם את יכולה ללכת בדרך זו ?

כל טוב ובתפילה וברכה שתשמחי אותנו בשמחות

כתבות נוספות