שאל את הרב

עולם חילוני ושמירת נגיעה

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 29/08/19 07:20 כח באב התשעט

שאלה

שלום.. יש לי שאלה קצת מוזרה. אני יודעת שזה קצת "לא בסדר" לחשוב על זה אבל זאת אני..

אני מגיעה מבית דתי לאומי למהדרין ושכונה כדומה. שומרת נגיעה מגיל קטן.. לומדת בחינוך דתי הכל כדי להיות על ערכי הדת האמר ככה. אני מאמינה בכל המעשים שלי אבל יש משהו שמפריע לי. אני מאוד מאמינה בשמירת נגיעה וצדברת על החשיבות לא מעט אבל לאחרונה משהו עירער אותי. הרי שמירת נגיעה נועדה כדי לשמור עלינו ולייחד אותנו לבן זוג העתידי שלנו ולא לגרום אי נוחות או צער.

השמירה לא הפריעה לי עד שהיה לי חבר( נפרדנו לאחרונה, לא משנה) והיה לי ברור כשמש שנשמור נגיעה. הוא פחות אבל הסכין איתי וכך היה. לא חשבתי שזה ככה קשה. כשאתה אוהב מישהו הדבר שאתה הכי רוצה בעולם זה לחבק אותו, ויותר מזה, כשאחד הצדדים מרגיש לא טוב או ח"ו בוכה זה הכי כואב בעולם שאתה לא יכול לתת חיבוק או לסייע לו חוץ מהמילים.(שעושות המון מניסיון אבל אי אפשר להשוות). לפעמים נראה לי שזוגיות של חילונים הרבה יותר "קלה" וכיפיית. זה חיבוק תמיד מאדם שאתה אוהב זה להחזיק ידיים בים.. אני לא אפרט יותר אני חושבת שכבודו הבין אותי. אני יכולה לומר על עצמי, שכשהיה לי מקרה לא נעים וקשה ובכיתי, הדבר הראשון שרציתי זה חיבוק ממנו. רק זה.

אני מכירה את כל הצדדים שקורים אחרי ועל מה שזה עושה. אבל עדיין, קשה לי לחשוב על להכיר את בעלי לעתיד מבלי לגעת בו (סליחה..) אפילו חיבוק לפני החתונה. מפחדת ממש מלהירתע ממנו בסוף.

יש לי המון שאלות ומקווה שתתוכל לענות לי.

תודה.

תשובה

שלום וברכה

השאלה בה את עוסקת אינה מוזרה כלל וכלל. היא חלק בלתי נפרד מהעולם בו אנו חיים, ועל כן – היא בהחלט צפה ועולה בכל עת.

ההנחה ששמירת נגיעה נועדה כדי לשמור עלינו ולייחד אותנו לבן זוג העתידי שלנו היא הנחה חלקית. זה בוודאי נכון, אולם לא זו כל המשמעות שלה, שהלוא גם ללא קשר לנישואין (למשל: אישה נשואה) יש איסור לקיים מגע פיזי עם מישהו אחר. הדבר מלמד כי אנו עוסקים בהיקפים הרבה יותר גדולים של צניעות, קדושה, מקום הגוף בעבודת השם וכדו', וכל זה הוא חלק מפירמידה רוחנית שלמה, שהמגע הגופני הוא חלק מהקשר רחב.

את צודקת מאוד שביחסים בין חברים טובים יש רצון לחיבוק וקשר. הרצון הזה הוא הנורמלי מאוד (תארי לך חס ושלום שלא היה רצון כזה – אז באמת הייתה בעיה קשה בקשר ביניהם). ההלכה אינה אומרת שהרצון הזה לא קיים, או שהרצון הזה פסול, אלא שמול הרצון הזה ניצבים כאמור חיי קדושה וטהרה, והיא מצווה עלינו להימנע ממימוש הרצון הזה כדי לזכות בקומות הגבוהות של הקשר בין איש ואישה.

והפחדים ? הפחדים קיימים, אולם הם חלק בלתי נפרד מהחיים. לא זו בלבד, אלא שהפחדים האלה קיימים גם כאשר בני זוג חיים ביחד כמה שנים, ולכאורה יודעים הכל האחד על השני, כולל כל החוויות הגופניות, ואף על פי כן – אין להם מושג מה יהיה עימם בעתיד. אלו החיים, ועם זה אנו מתהלכים בארצות החיים.

כל טוב

כתבות נוספות