שאל את הרב

אני מרגישה כל כך לבד בחופש - מה אפשר לעשות?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 28/07/22 03:39 כט בתמוז התשפב

שאלה

שלום רב ותודה על האתר.

בחופש הגדול שעבר היה לי לוחופש על הקיר בחדר והוא היה עמוס וגדוש, תמיד היה לי מה לעשות. אם זה ללמוד קורס מד"א, או לצאת אם חברות לטיול בצפון או סתם להיות אם המשפחה.

אבל השנה אני פשוט מרגישה שעמום ובדידות.

כל החברות אומרות "בואי ניפגש חייבים לעשות משו ביחד" אבל כשאני שולחת להם הודעה הם אומרות שהם לא יכולות וכו...

יוצא מצב שאני יכולה להיות מהבוקר עד הערב בבית ופשוט לא לעשות כלום!! זה קשה לי ממש!! (בערב אני עושה הליכות, בריכה, טניס וכו.. עם אח שלי..) אבל בשאר היום אין לי לאן לצאת ועם מי לצאת. לדוגמא שתנועת נחלה עלו להקים ישובים ממש רציתי ללכת ולא הלכתי רק כי לא היה לי עם מי ללכת. מה אני יכולה לעשות??? אין לי כל כך תחביבים ואני פשוט מתוסכלת שאין לי מישהו לעשות איתו, לסוע איתו ליצור איתו משו.. מה עושייםם??? אני פשוט מרגישה אבודהה

תשובה

שלום לך!

המציאות שאת מתארת היא מציאות שהרבה מאוד בני נוער חווים במהלך החופש הגדול. יש כאלה ששוקעים לחוסר המעש ופשוט מעבירים את הימים ,העובדה שלך זה מפריע היא סימן טוב! זה מעיד על כך שאת אדם ערכי ושיש לך הבנה על חשיבות ניצול הזמן.

קודם כל כדאי שתנסי להסתכל על המציאות הנוכחית שלך בעין טובה. ממה שאת מספרת, נראה כי למרות שאת לא מעסיקה את עצמך כל הזמן ובצורה שבה היית רוצה, את בכל זאת מנצלת לפחות חלק ממנו לפעילות ספורטיבית ובילוי עם המשפחה וחשוב שתעריכי את מה שאת כן מצליחה ליישם.

לפעמים כשמסתכלים סביב) במיוחד ברשתות החברתיות) הכל נראה זוהר נראה שכולם מבלים ונמצאים כל היום בעשייה. צריך לזכור שזה לא בהכרח משקף את המציאות ובסופו של דבר אנשים בוחרים להציג את הדברים המיוחדים שהם עושים ולא את השגרה האפורה והיומיומית.

עם זאת, הרצון שלך לנצל את הזמן שלך בצורה טובה הוא בהחלט מבורך וכדאי לראות איך אפשר לממש אותו.

אז מה אפשר לעשות?

לנסות דברים חדשים - החופש הוא תקופה מצוינת לפתח את עצמך בתחומים בהם את לא מתעסקת במהלך השנה. את יכולה להירשם לקורסים) כמו גלישה או צלילה )לנסות חוגים חדשים, ללמוד לנגן בכלי נגינה או אפילו למצוא עבודה. כל דבר שיפתח לך את הראש ויוציא אותך מהשגרה.

לקבוע עם חברות מראש - את מספרת שלמרות הרצון שלך ושל חברות שלך לעשות דברים יחד אתן לא מצליחות להוציא אותו לפועל. בדרך כלל זה נובע מכך שהחופש הוא תקופה עמוסה בה הרבה אנשים מבלים עם קרובים ממעגלים שונים, מה שיכול להקשות על קיום מפגשים עם חברים. כדי למנוע את המצב הזה כדאי שתקבעו מראש זמנים שיתאימו לכולכן וככה לא תפסידו אחת את השנייה.

לבלות זמן עם המשפחה- במהלך השגרה לפעמים פחות יוצא לנו לבלות עם המשפחה המורחבת או המצומצמת. עכשיו זה הזמן המתאים ביותר לחזק את הקשרים האלו. יש יתרון בזה שהם גרים אתך באותו הבית והם לא בורחים לשום מקום. את יכולה לשבת יחד עם ההורים שלך ולחשוב על פעילויות שתוכלו לעשות כמשפחה, לצאת לנופש, ללכת לים, לבקר בני דודים...

להכיר אנשים חדשים- זה באמת יכול להיות קצת מלחיץ להגיע למקומות חדשים ובמיוחד כשמגיעים לבד (כמו למשל להצטרף לתנועת נחלה). למרות זאת, לפעמים כדאי לצאת מאזור הנוחות, חבל שהפחד יחסום אותך מלעשות דברים שאת נהנית מהם וחשובים לך. תנסי לבוא פתוחה לחוויה, יכול להיות שתכירי שם אנשים חדשים שיש להם תחומיי עניין דומים לשלך.

לסיכום, התקופה הזאת יכולה להיות מאוד משמעותית וכזו שתזכרי לעוד הרבה זמן. כדאי מאוד לנצל אותה כמה שיותר, לנסות דברים חדשים, לבלות עם המשפחה ולחזק קשרים עם חברות. למרות כל זאת, יש ערך גם בימים הרגועים יותר שיכולים להיות זמן לבילוי עם עצמך, למנוחה ולאגירת כוחות לקראת השנה הבאה.

בכל מקרה את תמיד מוזמנת לפנות אלינו בטלפון 8298* לספר איך הולך, לעדכן, וגם להיעזר בנשות המקצוע במוקד בכל שאלה. אפשר גם בווטסאפ, במספר: 052-468-3927. וכמובן גם באמצעות האתר. נשמח לדבר אתך!

בהצלחה!

עדי

כתבות נוספות