שאל את הרב

המלצות על סינון ועל לימוד מחזק

חדשות כיפה חברים מקשיבים 10/08/21 02:31 ב באלול התשפא

שאלה

היי

אני מחפש מחשבות פרקטיות על איך לא להביא את עצמי לייחוד עם המחשב, או המלצות לסינוני אינטרנט (עדיף חינמיים) וקצת אובד עצות. אשמח לכמה עצות פרקטיות לגבי סינון או דרכים להימנע אם יש לדעתך, וגם להפנייה מה ממליץ ללמוד כדי לחזק בנפש את השמחה בחיים שלא תלויים בשאיבת חום מבחוץ.

תודה רבה מראש.

תשובה

שלום לשואל היקר!

שמחים שפנית אלינו. תודה על השיתוף הכנה. ישר כוח על השאלה הפרקטית שלך!

אתה מספר שלמרות שב"ה יש לך סינון על מכשיר הטלפון, המחשב הנייד שלך גורם לך לנפילות באינטרנט. אתה גם שואל על עצות, על סינון למחשב ועל כיוונים ללימוד כדי לחזק את השמחה בנפש. אשריך!

ב"ה זכית להתקין סינון במכשיר הטלפון שלך- זה לא פשוט, במיוחד אחרי שמתרגלים לטלפון ללא סינון. חשוב לי לספר לך שבשנים האחרונות הסינון התפתח והתקדם, גם מבחינת היעילות והאיכות שלו, וגם מבחינת ההתאמה שלו למכשירים רבים ומגוונים יותר- כולל מחשבים ניידים.

למה בכלל לסנן?

כדי ליצור לעצמנו סביבת עבודה נוחה, חממה שבה נוכל להתפתח ולפרוח ללא מפריעים חיצוניים. אין עניין להכניס את עצמנו לתוך ניסיון כ"כ גדול, תעשייה שלמה שכל כולה עסוקה באיך לגרום לנו להיכנס לאתרים הללו. הון עתק מושקע בלנגן לנו על הנימים העדינים בנפש, בכוח החיים הטבעי והטהור שהקב"ה נטע בנו. כוח שנועד להיות הדבק החזק לבניית קשר זוגי ייחודי עם אשתך וכמובן הקמת משפחה.

נהיה גיבורים ונתמודד (?)

כאן הגבורה היא להגיד- אני חלש מול המערכת המשומנת הזו. הם גדולים ממני ומפריעים לי לחיות את חיי ולהגשים את כל המטרות החשובות שיש לי להשיג בחיים. לא רוצה שבלחיצת כפתור אחת אני אגיע לכל הדבר הזה, לחיות כל הזמן עם האפשרות הזו נגישה בכיס שלי.

לכן, סינון לכל מכשיר שיש לנו\בבית היא חשובה ביותר. טלפון\מחשב נייד\טאבלט – כל מכשיר ניתן לסנן בצורה טובה. דרך 'מוקד-אור' של ארגון 'לוקחים אחריות' תוכל לקבל את הפתרון הטכנולוגי המתאים עבורך. לייעוץ, התקנה וניהול הסינון תוכל לפנות למוקד הווטסאפ במספר: 073-3212727.

לטיפים ועצות נוספות תוכל לראות תשובה שכתבתי בנושא בעבר, תוכל לקרוא ולנסות לראות אם הם מסייעים לך בהתמודדות: https://www.makshivim.org.il/answer?id=1095837 .

לגבי הלימוד כדי לחזק את השמחה בנפש אוכל להמליץ לך באופן כללי ללמוד תורה, לא משנה אם זה גמרא\הלכה\אגדה\אמונה\מוסר כל מה שעושה לך טוב. ב"ה יש היום אלפי שיעורים ביוטיוב ובמכון מאיר, וגם בבתי מדרשות ובתי כנסת קרוב למקום מגוריך.

באופן ספציפי אוכל להמליץ לך על ספר ממש טוב של רן ובר 'להיות בשמחה', הוא מציע בספר התבוננות מעמיקה על נושא השמחה ועצות פרקטיות ליישום.

ולסיום, לכל דבר שתרצה מוקד חברים מקשיבים זמין עבורך במספר 8298* בין השעות 7 ל-11 בלילה. מוזמן לדבר איתנו!

בהצלחה רבה, מוזמן לפנות שוב בשמחה !

כפיר

כתבות נוספות