שאל את הרב

סימנים משמים לחזור לקשר שפסק?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 27/10/20 09:03 ט בחשון התשפא

שאלה

שלום,

לפני כחצי שנה התחלתי לדבר עם בחור דרך אתר היכרויות לדתיים, ובאמת הרגשתי שיש לנו שיחות טובות ושנינו באותו קו חשיבה. אבל עם הזמן הבנתי שאני לא מוכנה עדיין לקשר שהוא רציני ולכן נאלצתי לסיים את הקשר ולהתקדם הלאה.

הבעיה היא שמאז אין יום שאני לא שומעת או נתקלת בשם שלו (שאגב לא כזה נפוץ) או שפתאום חווה כל מיני דברים שמזכירים לי אותו. השאלה היא כזאת, אני מנסה להבין האם אלה סוג של סימנים משמיים שאולי אני צריכה לתת לזה הזדמנות שניה? יש דבר כזה סימן משמיים..? או שמא דמיונות שלי.. ואם כן איך ניתן להבדיל בין השניים? אני אומרת לעצמי לשחרר מהעניין אבל זה כל פעם עולה מחדש..

מרגישה מבולבלת. אשמח לעצה או תשובה הגיונית למצב..

תודה:)

תשובה

הי, אלינור יקרה.

תודה רבה על שאלתך!

נתחיל מהסוף: לגבי סימנים משמיים- אני לא רב. אבל בגדול אנחנו לא בדרגה של נבואה, של נביאים שיודעים באמת לראות איך דבר ה' מתגלה אלינו בכל דבר.

לכן אם להמשיך את מה שאמרנו, אני לא חושבת שאנחנו מקבלים סימנים משמיים, כהגדרתך.

כמה נקודות שאולי יהיו לעזר:

תראי, המוח שלנו הוא דבר מדהים; הוא מחבר אותנו הן לגוף והן לנשמה. זה ידוע, שכשאנחנו מנסים להימנע מלחשוב על משהו- קרוב לוודא שלא נצליח בכך ודווקא זה 'יקפוץ' לנו למחשבות. יכול להיות, שבתת מודע שלך, המוח מנסה לשדר לך כל מיני דברים, אולי רמזים או תהיות.. ובגלל שכרגע המחשבות על בחור מסוים מעסיקות אותך, אז באופן טבעי את קצת יותר "רגישה" למה שקשור אליו, ולכן כל דבר מיד עלול 'להקפיץ' אותך. תהיי רגועה, נורמלי וטבעי לחלוטין. אנחנו אנושיים! מה גם, שאת מתארת שנוצר ביניכם קשר מסוים, נקשרת אליו בצורה כלשהי, וגם אם השכל מחליט החלטות- ללב הרבה פעמים קשה לעשות אותו דבר וזה לוקח זמן, זה תהליך.

אז מה לעשות?

א. אמרנו שאנחנו לא באמת יודעים לקבל סימנים מהקב"ה איך לפעול ואיך להתנהל. בגלל זה יש לנו שכל ולב שאיתם אנחנו עושים את ההשתדלות שלנו, ובעזרת ה' תהיה לנו סייעתא דשמיא. לכן, אם את חושבת שיש כאן משהו קצת יותר עמוק, משהו ש"לא עוזב אותך", חשבי עם עצמך בכנות ואולי גם תכתבי לך:

אולי התקופה עם אותו בחור לימדה אותך כמה דברים, למשל- שאת כן רוצה כבר להקים בית? (או הפוך, להמתין;) ואם כן, מה חשוב לך בבניית בית? אולי עמוק בלב את חושבת שכדאי לנסות שוב לחזור לאותו קשר? גם אם כן וגם אם לא, יש לך כאן הזדמנות למנף את עצמך- לגלות ולהכיר דברים חדשים באישיותך. לפעמים החיים בונים אותנו.

ב. אם החלטת כמו שכתבת יפה- לשחרר, איך באמת עושים זאת? זה הרבה עבודה עצמית, אין כאן 'טריק' שיבוא בקלות.. כדאי לדאוג לעצמך שתהיי עסוקה- עבודה או לימודים, לפתח תחביבים, לקרוא, ללמוד.

כמו כן, כבר נאמר: "דאגה בלב איש ישיחנה", אולי כדאי לדבר עם דמות קרובה לך, הורים או חברה טובה. זה ייתן לך מרגוע ושמחה ואף הקלה. הן בגלל שיש מישהו שמקשיב לך, והן בגלל שאולי גם ייתן לך טיפים שונים. ואת כמובן מוזמנת בשמחה לעדכן ולהתייעץ גם איתנו!

אלינור יקרה,

מאחלת לך שמחה של התרת ספקות!

המון הצלחה וכל הכבוד על הבירור העצמי.

ברכת ה' עלייך,

שרון

כתבות נוספות