שאל את הרב

נפילות עם בנים

חדשות כיפה חברים מקשיבים 25/01/21 01:48 יב בשבט התשפא

שאלה

מגיל צעיר היו לי קשרים עם בנים. רובם לא טובים.

לאחרונה חזרתי לדבר עם מישהו מפעם.

ומה שקרה הוא שהגענו לדבר על נושאים "פרטיים".

השאלה שלי היא-איך אני עוצרת את הקשר הזה?

תשובה

(השאלה קוצרה והפרטים שונו, כיוון שהשואלת השאירה מייל שגוי ולכן לא יכולנו לשלוח אליה את השאלה בלי פרסום)

הי תמרה.

מתנצל שלקח לנו קצת זמן לשלוח תשובה.

אפשר להבין את הרצון של הבחור "להיעזר" בך. ובהחלט אפשר להבין את הרצון שלך לעזור לו. ועדיין, יש כאן לדעתי טעות של שניכם. כי מבחינה מסוימת זה קצת כמו לנסות לכבות מדורה - עם דלק. נכון שזה נוזל כמו מים, אבל התוצאה מאוד שונה.

זה בסדר שהבחור נופל. זה בסדר שאת נופלת. כולם נופלים, ובטח בנושא הזה של מיניות ואינטרנט. זה טבעי. כמעט בלתי נמנע בדור הזה שלנו. ויש דרכים להתמודד. אבל לייצר קשר בין בן לבת כדי להתמודד ביחד - זה פחות מועיל. יש נושאים שהם יותר אישיים, ובהחלט כדאי לייצר לעצמנו את היכולת והאסרטיביות להגיד: תודה, על זה אני מעדיפה לא לדבר. בוא נדבר על משהו אחר.

בסופו של דבר, זוגיות טובה ובוגרת לא מתבססת על תלות הדדית, על כך שכל אחד מחזיק את השנייה. להיפך. היא מבוססת על היכולת של כל אחד ואחת לעמוד בזכות עצמם, יציבים, בטוחים, רגועים. ואז יש יכולת אמיתית לחלוק אינטימיות, רגש, וגם קרבה גופנית - אחרי שמתחתנים.

ברקע של המקרה הזה שתיארת, יש מצב בסיסי יותר שאת מתארת שבו את נמצאת מגיל צעיר עם בנים, בצורה שאת לא כל כך חושבת שהיא טובה. את מרגישה שאת קצת "נופלת" לזה. וגם זה מאוד טבעי. וגם להתמודדות הזאת יש כלים, ואת בהחלט יכולה להשתמש בהם. מגיע לך להרגיש שאת יכולה לעמוד ולהרגיש טוב גם כשאת עם עצמך, ועם המשפחה, ועם חברות. לא רק כשיש בנים איתך בקשר, ומחמיאים או מתעניינים וכו'. ובאמת בסוף זה גם מה שיעזור לך למצוא בהמשך קשר זוגי שיהיה יציב ומשמעותי.

אז מה אפשר לעשות:

1. להתאמן בתגובות למצבים לא נעימים. מצבים שבהם את חוששת ליפול. זה קורה להמון אנשים בכל מיני מצבים: בלימודים, בעבודה, עם ההורים... לכל אחד יש את נקודת התורפה שלו. ולכן אפשר בהחלט להתאמן על זה! עם אחות או חברה טובה, לתת לה לאתגר אותך בכל מיני מצבים ובקשות "של בנים", ולתרגל כל מיני תגובות שאת מכינה לעצמך מראש. זה אולי לא יעבוד במאה אחוז ברגע האמת, אבל זה בהחלט יכול לשפר את יכולת התגובה.

2. לנסות למצוא מישהי לברר איתה קצת את המצב הכללי יותר, שנמשך כמה שנים. איך אפשר לנטרל יותר לעומק את הקושי לעמוד מול בנים. איפה אפשר לייצר סיפוק וביטחון - בלי הערוץ הזה של קשר עם בנים. זאת יכולה להיות היועצת, או מישהי שאת סומכת עליה והיא טיפה יותר גדולה ממך, מדריכה, קומונרית, דודה, וכו'. מבירור כזה את יכולה לקבל כל מיני כלים ותובנות, שיאפשרו לך לקבל כוחות לייצר סיפוק וביטחון גם בדרכים אחרות, ובאופן שיעזור לך להתבגר ולהיות יציבה ועצמאית.

את מאוד מוזמנת לדבר גם עם המשיבות שלנו במוקד חברים מקשיבים! הן ישמחו לברר איתך ולחשוב איתך על עוד רעיונות. מוזמנת לפנות למוקד הטלפוני או למוקד הווטסאפ. כל המספרים והפרטים - באתר חברים מקשיבים.

מחכים לשמוע ממך!

בהצלחה,

אוהד

כתבות נוספות