שאל את הרב

מתוסכלת נורא מנפילות באינטרנט: עד מתי?!

חדשות כיפה חברים מקשיבים 06/01/21 19:02 כב בטבת התשפא

שאלה

היי.

מה אני עושה שאני פשוט לא יודעת לשים לעצמי גבולות ולהילחם בייצר שכל הזמן תוקף אותי?

האמת שנימאס לי מהכול! אני פשוט כול פעם אומרת לעצמי די!! זהו! את עכשיו לא רואה את הטמא הזה או לא הולכת לזה אבל כשזה קורה לי אני משחררת ולא נלחמת ופשוט נותנת לרצונות שלי לעשות מה שבא להם ואחרי כל מעשה מפגר כזה אני פשוט רק שונאת את עצמי ורק נהיית עצבנית ולפעמים אפילו אני בוכה מהשטויות שלי.. אשמח לתשובה

תודה.

תשובה

הדר יקרה, שלום.

קראתי את השאלה שלך והרגשתי את ים התסכול והכאב שלך שעומד מאחוריה. זה באמת נורא מתסכל להסתכל על עצמך, לרצות להתקדם במשהו, לגדול במשהו, להפסיק עם משהו – ולא להצליח. שוב ושוב ושוב. זה באמת לא פשוט, מייאש ומחליש מאד.

ממה שאני מבינה ממך ניסית פעם אחרי פעם שוב ושוב להחליט שאת מפסיקה, שאת לא רואה יותר תכנים ולא עושה מעשים שלא נכונים לך – ושוב ושוב את חוזרת לשם. מדוע? איך זה שאת יודעת ומרגישה שזה לא נכון לך ואף על פי כן יש לך רצון לעשות את זה? מזה אומר על הרצון שלך? ואיך הגיוני שיש לך שני רצונות סותרים כ"כ לכאורה?

אז ככה, קודם כל – אני מרגישה שנכון לעשות כאן קצת סדר במושגים.

מה זה בעצם רצון?

אז נתחיל מההתחלה – עולם הרצונות שלנו, תכלס, הוא המנוע של העולם הזה. הוא זה שמגדיר לנו יעדים חדשים, פסגות חדשות לטפס עליהם, התשוקה שלנו מובילה אותנו אל מקומות שלא היינו בהם מעולם. דמייני רגע עולם בלי רצונות. איך הוא נראה בעיניך? באיזה צבעים הוא צבוע?

רצון זה כוח מניע, כוח דוחף, כוח מזיז. כך רבש"ע ברא את עולמו. יותר מכך, שימי לב שהרצון שלי שונה מהרצון שלך, והרצון שלך שונה מזה של חברה שלך. ואתן יכולות להיות באותו הגיל, ולעבור חיים דומים מאד ועדיין היא רוצה ללמוד לנגן ואת משתוקקת ללמוד לרקוד. מדוע זה כך?

הנה לנו עוד לימוד על הרצונות שלנו – הרצון שלך נועד לך. הוא מיוחד בדיוק עבורך. כאילו שריבונו של עולם לקח את הייעוד שלך בעולם, את השליחות המיוחדת של הנשמה שלך – עטף אותה ברצון ושלח אותך ככה לעולם הזה. איך תדעי מה שייך אליך – תראי מה את רוצה. בדר"כ אם את נהנית רוצה ומשמח אותך משהו – זה קשור לחוזקות שלך, לנקודות אור שבך – למקומות בהם יש בכוחך להאיר את העולם הזה.

אז איך הגיוני שיש רצונות שליליים?

אוקיי, בהחלט שאלה טובה. מהם רצונות שלילים? ובכלל, האם יש דבר כזה?

רגע, זה חיובי לקלל? זה חיובי לראות סרטים שיש בהם זימה ושמזלזלים בגוף הנשי שלך? זה חיובי לאכול אוכל שאת יודעת שמזיק לך לגוף? ודאי שלא. אז מה קורה כאן? איך יכול להיות שאני רוצה את זה? ואפילו מאד מאד רוצה?

אוקיי. כאן הדברים עולים קומה והופכים להיות עמוקים יותר –

כאן את מוזמנת להכנס אליך פנימה ולשאול את עצמך מה המניע שלך לעשות את זה. האם את בוחרת לראות את הסרט עכשיו ורוצה את זה כי זה טוב לך? או שעומד שם משהו אחר? ומה עומד שם?

חשוב לי שתדעי שכל עניין התחום הזה של הסרטים וחוסר הצניעות באינטרנט ובכלל – מעסיק רבים וטובים. ולא כולם מצליחים להבין שעומד כאן משהו מאחורה, לא מדובר בסתם סרט, בסתם רצון, יש כאן צורך אמיתי שלך. ועד שלא תעניקי לו מענה ראוי – ככל הנראה שהסוגיה הזו תמשיך להעסיק אותך ולא תרפה...

פרקטיקה שבלב:

1. אם ראית מראות שאת מרגישה שלא היו נכונים לך, אם שמעת דברים או עשית דברים שאת מרגישה שלא היו אמיתיים אלייך, אולי שווה רגע לעצור ולבדוק – מה היה שם? מה הצורך שלך שעמד מאחורי המעשים הללו?

אני מזמינה אותך לצאת למסע עם הלב שלך בנקודות האלה.

בעיניי, לא סתם זה לא מפסיק לנדנד לך, לא סתם את לא מצליחה להפסיק. ותשובות כמו 'תעשי תשובה ופשוט תפסיקי' לא עוזרות – כי לעשות תשובה זה תהליך עמוק, פנימי, זה דרך. זה לא רק להפסיק את המעשה. זה להבין מה היה שם, מה קרה בדיוק, מה עומק הלב שלי מבקש...

אולי אני זקוקה לאהבה? אולי אני מבקשת לברוח ממשהו עמוק שמציק לי? ועוד ועוד.. תשאלי את עצמך, הלב ודאי יודע.

2. נכון, זה תהליך דורש הרבה יותר, אולי אפילו שווה ל לשתף בו איזו דמות גדולה שתצליח לעזור לך לראות דברים שאת בעצמך לא ראית בך – אבל בעיניי התהליך הזה בהחלט שווה את זה. כי התשובה הראשית, שהיא מרפאת את כל המחשכים – היא שישוב האדם אל עצמו.

3. וכמובן כמובן שתמיד עוזר פשוט טכנית להתרחק. לבקש מההורים לשים סינון במחשב ובפלאפון, להחליט שאני יושבת עם הפלאפון רק בסלון ככה יש פחות חשש שאגיע למקומות שאני לא רוצה. וכדו'.

מקווה שהדברים יתיישבו לך מעט על הלב ויעזרו.

מוזמנת לשוב ולשאול.

מעריכה מאד מאד את הרצון והבקשה. מהממת!

בהצלחה גדולה.

טליה

(12)

כתבות נוספות