שאל את הרב

איך הנפילות שלנו בצניעות מעידות על הגדלות שלנו?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 19/12/20 19:21 ד בטבת התשפא

שאלה

אני בן 18 ואני לומד בישיבה ומזה תקופה של למעלה משנה שמדי כמה ימים יש בי דחף עז ולצערי אני נופל בשמירת הברית ואז מיד לאחר שעשיתי זאת אני מצטער על כך ואז שוב אחרי כמה ימים זה קורה.

יש לי ייסורי מצפון כי אני בחור ישיבה ואני יודע שזה דבר אסור אבל אני לא יודע מה לעשות...

אשמח אם הרב יוכל לעזור לי...

תשובה

שלום לשואל היקר!

שמחים שפנית אלינו. תודה רבה על השיתוף. ייסורי המצפון שלך מעידים על בריאות גדולה. אשריך!

אתה מתאר כאן התמודדות לא פשוטה בכלל. התמודדות שמלווה כמעט כל נער ולפעמים אף בחורים בגילאים בוגרים יותר. אנו עוסקים כאן ביצר החיים הכי טבעי ונורמלי. הכוח שאיתו נבנה בית ונביא חיים לעולם בעז"ה. כוח שרוצה לבוא לידי ביטוי בשלב בו אנו עוד לא מוכנים להשתמש בו בפועל. ולמרות הקושי הרב ולאחר שנפלת כמעט כל יום, אתה אשכרה בא, מתמודד מולו ומצליח במשך שבועיים להתגבר. שאפו!

אני רוצה לשתף אותך בקטע מתוך מכתב שכתב הרב יצחק הוטנר, שמכונה ה"פחד יצחק" לתלמידו בישיבה שמשתף אותו בקשיים רוחניים שיש לו:

"אהובי, הנני לוחץ אותך אל לבבי, ולוחש באוזנך, כי אילו היה מכתבך מספר לי אודות המצוות והמעשים הטובים שלך, הייתי אומר שקיבלתי ממך מכתב טוב. עכשיו שמכתבך מספר על דבר ירידות ונפילות ומכשולים, הנני אומר שקיבלתי ממך מכתב טוב מאוד. רוחך סוערת לקראת השאיפה להיות גדול. בבקשה ממך, אל תצייר בנפשך גדלותם של גדולי עולם שהם ויצרם הטוב בבחינת חד הוא. לעומת זאת צייר גדלותם של גדולי עולם באותיות של מלחמה נוראה עם כל הנטיות השפלות והנמוכות. ובזמן שהנך מרגיש בקרבך סערת היצר, דע לך שבזה אתה מתדמה אל הגדולים הרבה יותר מאשר בשעה שאתה נמצא במנוחה השלמה שאתה רוצה בה. דווקא באותם המקומות שהנך מוצא בעצמך הירידות הכי מרובות, דווקא באותם המקומות עומד הנך להיות כלי להצטיינות של כבוד שמיים".

(למכתב המלא: https://www.aish.co.il/sp/pg/112016294.html ) .

הרב הוטנר הופך לנו את המבט. העיסוק בנפילות הוא לא עיסוק בקטנות, הוא עיסוק בשאיפה שלנו לגדלות. לכן אין סיבה להתייאש. כל גדולי עולם מתמודדים ולפעמים גם נופלים, מה שהופך אותם לצדיקים היא העובדה שהם קמים. כפי שהפסוק במשלי אומר- "כי שבע יפול צדיק וקם"!

לסיום, מצרף לך עוד תשובה שכתבתי עם טיפים ועצות פרקטיות לשמירת הברית- https://www.makshivim.org.il/answer?id=1095837 .

לסיכום, יישר כוח על ההצלחה וההתקדמות. העיסוק בנפילות הוא לא עיסוק בדברים נמוכים, בדיוק להיפך. תוכל לנסות לקרוא את המכתב הנפלא של הרב הוטנר ועוד תשובה שצירפתי לך עם טיפים ועצות לשמירת הברית ולראות אם הם מסייעים לך בהתמודדות.

בהצלחה רבה! חזק ואמץ!

מוזמן לפנות שוב בשמחה

כפיר

כתבות נוספות