שאל את הרב

מה האתגר שלנו בדור הזה לעומת דורות אחרים?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 24/11/19 00:04 כו בחשון התשפ

שאלה

שלום.

האתגרים של הדור שלנו נראים פשוטים ביחס למה שאני שומעת על דורות אחרים.

אני רוצה לעשות משהו באמת חשוב לעולם. אין לנו אתגרים כמו להם.

אז מה השליחות שלנו בדור הזה? ואיך אפשר להגשים אותה?

תודה.

תשובה

לשואלת היקרה שלום רב.

שאלת שאלה חשובה מאד ביחס לשליחות של דורנו, ונראה לי שמאד כדאי לשתף בשאלה הזו את המחנכת, הצוות החינוכי, וכדו'. אני מאמין שהן 'מקרוב' יוכלו הרבה יותר לברר איתך את הדברים.

בכל אופן, את כותבת שהאתגרים של הדור שלנו נראים פשוטים, אולם אני חושב שזה מאד תלוי בנקודת המבט.

זה נכון מאד שאנחנו לא נדרשים לעלות על המוקד בגלל אמונתנו. זה גם נכון שלא נדרש מאיתנו ללכת ברגל או לנסוע לארץ ישראל במשך שבועות. אבל מצד שני, קיימים אתגרים אחרים לגמרי - התמודדות עם תרבות המערב - פיתויים ועולם תוכן שמרחיק את האדם מבורא עולם. קירוב עם ישראל לאביו שבשמים ועוד - אתגרים שפעם כמעט ולא היו קיימים.

לגבי השליחות שלנו - באופן כללי אפשר לומר שהשליחות שלנו היא - מדינה יהודית בארץ ישראל. חיזוק הצדדים היהודיים של מדינת ישראל. זה עכשיו הנושא ה'חם' בפוליטיקה, וכל אחד צריך לחשוב איך הוא מחזק את עם ישראל כולו - מבחינת קדושת המשפחה, מבחינת קדושת השבת, מבחינת מניעת התבוללות ועוד ועוד. כמובן, השאלה איך עושים זאת, באלו אמצעים, וכו' היא שאלה מאד גדולה, ואני חושב שבעיקר כרגע את בגיל שאת צריכה להתחזק בעצמך בעבודת ה', במידות, מצוות שבין אדם לחברו ובין אדם למקום. ככל שאדם מתחזק בעצמו כך הוא יכול יותר לחזק אחרים ולהשפיע על עם ישראל כולו.

בהצלחה רבה!

טוביה

כתבות נוספות