שאל את הרב

מה לעשות אם מישהו מבקש ממני עזרה ב'נטפליקס', שלא תמיד ראוי לצפות?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 03/10/20 20:38 טו בתשרי התשפא

שאלה

שלום.

אחי אוהב לראות סדרות בנטפליקס, נגמר לו החשבון הקודם , אז הוא ביקש ממני לארגן לו חשבון , השגתי לו דרך חבר כך שיוצא יותר זול.

לפי מה שידוע לי הוא אוהב לצפות בסדרות אקשן ופעולה, אך כידוע נטפליקס מכיל תכנים לא ראויים, ואני חושש שמא הוא צופה בתכנים לא ראויים.

האם עלי למצוא דרך בכדי לבטל את המנוי מצד זה שאולי אני מכשילו (להמציא איזה תירוץ כלשהוא), או מצד שני שאם לא הייתי מארגן לו מנוי אזי אולי היה עושה מנוי ממקום אחר , והוא אחראי על עצמו בסופו של דבר . (יש לציין שזה תשלום חודשי והוא כבר שילם על החודש הנוכחי)

אשמח להארה בנושא.

תשובה

שלום משה.

אתה שואל שאלות מצוינות. כאח (גדול?) אתה רוצה לשמור על אחיך, אבל מצד שני לא להגן עליו באופן כזה שהוא לא יידע להיות עצמאי.

לכן מעבר לעצם הגישה למנוי, אני חושב שככל שתוכל להיות איתו בקשר לגבי התכניות שהוא אוהב, ולפתח איתו מדי פעם שיח על צפייה ביקורתית ועל היכולת שלנו לבחור מה מתאים לנו ומה לא, תוכל לעשות לו שירות מצוין.

בעולם שלנו, יש יותר ויותר גישה להמון תכנים. נכון שעדיין טוב לעשות חסימות היכן שאפשר, אבל גם לדעת שזה לא הרמטי. ולכן הכי חשוב זה "לעבוד" איתו על היכולת לבחור, על היכולת להגיד לעצמו: את זה אני אוהב וזה מתאים, והדבר ההוא מושך אותי - אבל זה לא מתאים לי. רוב בני הנוער יודעים די טוב מה בריא לנפש שלהם ומה לא. הקושי הוא למצוא חלופות לזה, ולהצליח ללכת לחלופות במקום לדבר הלא מתאים. ובתהליך הזה אתה יכול לעזור לו, אולי אפילו דרך דוגמא אישית. למשל לספר לו ש"התחלתי לפני כמה זמן איזו סדרה, אבל באמצע הפרק הראשון הבנתי שהיא לא מתאימה לי... בעע. אבל אז מצאתי משהו מגניב של אקשן! בוא תראה".

בפן הטכני, אני חושב שגם בנטפליקס אפשר להפעיל כלים של סינון כמו "בקרת הורים".

מוזמן לספר לנו איך הולך.

בהצלחה!

אוהד

כתבות נוספות