שאל את הרב

מתחזקת - מאיפה כדאי בכלל להתחיל?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 01/11/19 14:55 ג בחשון התשפ

שאלה

שלום.

עברתי דברים בחיי שגרמו לאמונה שלי להתערער, ולכן אני מאוד מבולבלת בנפש שלי לגבי האמונה ורוצה מאוד להתחזק ולהאמין יותר.

אני רוצה להבין את המהות ולמה עושים ואיך עושים ואינני יודעת ממה עליי להתחיל ואיך על מנת להתחזק יותר.

אשמח לעזרה (תודה מראש).

תשובה

שלום שהם.

את שואלת שאלות גדולות: "למה עושים ואיך עושים". אבל ה"מה" הזה הוא נרחב מאוד. יש המון "מעשים" ביהדות, והמון מסלולים ודרכים באמונה. ולכן אפשר אולי לנסות ראשית למקד את הכיוונים שמושכים אותך כרגע. את הדברים שמעניינים אותך או נראים לך חשובים במיוחד. כשמתחיל את הדרך ממה שאוהבים וממה שקל לעשות ושקל להתחבר אליו, הדרך מתחילה בקלות ואז גם יותר ברור איך להמשיך.

למשל, אם מאוד חשובה לך השבת והמצוות והמנהגים שקשורים אליה - מצוין! תוכלי להצטייד בספר מועיל של הלכות שבת, ובעוד ספר שמסביר אולי מנהגים או מפרש זמירות, וכו'. תוכלי לארגן את יום שישי כך שיהיה לך פנאי להכין את השבת וליהנות מההכנות, ולעשות לך תכנית איך ליהנות מהשבת שלך באופן הכי רגוע ורוחני שאפשר: ללמוד, להתפלל, לבלות זמן איכות עם המשפחה, לנוח, לפגוש חברות, ועוד.

לסיכום: האמונה היא סוג של פאזל של המון חלקים. כשמסתכלים מצד אחד בערמת החלקים הגדולה, ומצד שני בתמונה היפה שעל הקופסא - יכול להיווצר ייאוש ותסכול. אבל איך מתחילים להרכיב פאזל? לא מהחלקים הקשים והאחידים בצבעם כמו החלקים של השמיים (כולם כחולים...), אלא - מהפינות והמסגרת. הכי קל לזהות את החלקים האלה כי יש להם צלע אחת ישרה לגמרי. זה די קל, זה מספק, זה כיף. ומה אח"כ? את החלקים שקרובים למסגרת, ואת אלה שיותר קל להתאים, וכו'. ואז כשמגיעים לשמיים ה"קשים" - המשימה כבר הרבה יותר קלה.

מוזמנת מאוד לשתף אותנו בדרכך המעניינת והטובה, כאן וגם אם תרצי במוקד הטלפוני, בימים ג' ו ה' בין 9 ל 11 בלילה: 1599-5000-54.

בהצלחה!

כתבות נוספות