שאל את הרב

איך למצוא את הבחורה שמתאימה לי? טיפים לתחילת שלב הדייטים

חדשות כיפה חברים מקשיבים 30/05/21 17:19 יט בסיון התשפא

שאלה

היי

רציתי לקבל ייעוץ מאיפה אני יכול לחפש שידוך שיתאים לי, אני בן ישיבה ואני לא יודע מאיפה אני יכול להתחיל לצאת עם בחורות.

אני מחפש בחורה עם מידות טובות צנועה צדיקה ואין לי מאיפה להכיר כאלו..

בסביבה שלי גרים חילונים והחברים שלי מכירים רק בחורות שהן לא לטעמי מבחינה דתית

אשמח לקבל ייעוץ מאיפה הכי מתאים להכיר, מה לשים לב במפגשים ועוד טיפים שאתם חושבים שיועילו לי בשלב שאני כרגע נמצא בו בחיים

תודה רבה מראש

תשובה

שלום וברכה.

לפני הכול, חשוב לומר שהכול בסדר. זה מאוד הגיוני שאם הרקע שבו גדלת שונה מהדרך שלך כיום יהיה לך קצת יותר קשה למצוא מישהי שתתאים לך. זה לא אומר שזה לא יקרה, בעזרת ה' בקרוב תמצא. חשוב שתזכור, זה לא אומר שאתה פחות טוב ממי שגדל במקומות "הנכונים", ומכיר את האנשים הנכונים. זה לא אומר שהמשפחה או השכונה שלך לא טובים.

לפעמים הקב"ה מזמן לאדם דרך קצת יותר מפותלת למציאת הזיווג שלו, אבל זו יכולה להיות גם הזמנה לבירור שאלות כמו מה אני באמת רוצה מעצמי, איזה בית אני רוצה להקים ועוד. לדעתי, הכי חשוב שהכול יתנהל מתוך רוגע ואמונה.

בנוגע לשאלה עצמה. אתן כמה כללי אצבע שיוכלו לעזור.

1. לא לפחד לפנות לאנשים. גם לאנשים שאתה לא מאוד קרוב אליהם. כתבת שהחברים שלך לא מכירים בנות בסגנון. האם מדובר בחברים מהישיבה? אם לא פנית לחברים מהישיבה, ייתכן שכמה מהם גדלו ברקע שונה משלך ודווקא כן מכירים בנות בסגנון שיכול להתאים לך. אם גם הם לא מכירים, אל תתבייש לנסות לאתר את הבן אדם שלדעתך מגיע מהרקע המתאים ולפנות אליו בבקשה שיעזור לך למצוא מישהי שתתאים לך. בדרך כלל אנשים מאוד שמחים לעזור כשפונים אליהם.

2. כתבת שאתה בן ישיבה. יש לך רבנים. פנה אל הרב שאליו אתה מרגיש קרוב, אני בטוח שהוא יוכל לעזור לך למצוא. ומעבר לכך, ליווי של רב בדרך לחתונה הוא דבר מבורך שלא כולם זוכים לו. תוכל לקבל ממנו גם הדרכה רוחנית ומעשית כיצד להתנהל במהלך ההיכרויות עצמן.

3. אני לא יודע מה נחשב בעיניך הגיל האידיאלי לחתונה, או מה נהוג בסביבה ובישיבה שלך. אבל בעיניי אתה לא מאוד מבוגר. אבל ישנן עוד דרכים כמו אתרי אינטרנט להיכרויות. עם זה אפשר לחכות, אבל אם אתה מרגיש שזה מה שיעזור לך להקים בית למה לא.

4. תפילה. עולם השידוכים הוא עולם שלפעמים משאיר אותנו קצת בודדים ומבולבלים. התפילה תמיד תמקד אותך ותיתן לך את התחושה האמתית שיש לדרך שלך משמעות ושבסופה בע"ה הרבה טוב. כמו כן, אל תתבייש לפנות לחבר טוב ולפרוק את מה שעל לבך. זה תמיד יכול לעזור.

הרבה הצלחה,

ובתפילה להקמת עוד בית בישראל,

אסף

כתבות נוספות