שאל את הרב

מישהו שאני אוהבת: האם בעתיד יש סיכוי לקשר?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 27/09/19 13:26 כז באלול התשעט

שאלה

אם אני באמת אוהבת מישהו וזה לא הולך כל כך מסיבות מסויימות, אז כדאי לוותר על זה או שבעתיד כן יכול לקרות משהו?(פעם הוא כן אהב אותי. לגבי עכשיו אין לי מושג כי אני לא בקשר איתו).

תשובה

שלום לך.

השאלה ששאלת העלתה בי חיוך. אני חושבת שבכללי שאלות על אהבה זה עולם ומלואו, וכל אחד בחיים חווה לפחות פעם אחת (ובעצם, הרבה יותר) שאלות על אהבה (אם הוא אוהב אותי? ואם אני אוהבת אותו? זה ילך או לא ילך?).

תכלס, אם למישהו הייתה את נוסחת פיצוח האהבה - לדעתי הוא היה מיליונר כבר מזמן.

אז אמנם אני לא מומחית באהבה אבל ארצה לחלוק איתך כמה מחשבות ותובנות שנצברו במהלך החיים. אהבה היא לא משהו חד משמעי. פעם קראתי שאהבה היא כמו שריר, ככל שמאמנים את השריר יותר כך הוא הופך חזק - כך גם באהבה. זאת אומרת גם אם יש מצב שכרגע את אוהבת והוא לא, זה יכול להשתנות. אפשר להעיר ולעורר את האהבה בעזרת נתינה, עין טובה, אכפתיות מכל הלב.

מה שאומר שגם אם עכשיו הוא לא אוהב אותך או כן אוהב אותך - הכל יכול להשתנות ותלוי בעבודה שאתם עושים.

יחד עם זאת, אי אפשר להכריח מישהו לאהוב אותך. בכללי בחיים אי אפשר לגרום למישהו לפעול. מה שאפשר זה בסה"כ להשפיע על עצמנו, ובהקשר הזה אני חושבת שלהיות כל היום כלואה במחשבות של "כן או לא" או "האם בעתיד משהו יקרה או לא" זה יכול להכניס ללופ שהוא לא מיטיב איתנו.

אז לכן יש לך אפשרות או לברר אחת ולתמיד אם הוא בעניין. או לחילופין להחליט שאת מורידה את הדבר מליבך ופשוט נותנת למקום (הקב"ה) - מקום. הקב"ה יצירתי מאוד ואם הדבר טוב עבורכם אז בע"ה הוא יפגיש אתכם בזמן המתאים.

נקודה נוספת שאני רוצה להעלות היא עוד שאלה שהייתי שמחה אם היית שואלת את עצמך לאור הגיל שלך: האם את מרגישה / חושבת שאת נמצאת בשלב המתאים לחברות וזוגיות? לא ארחיב יותר מדי על הנושא של חברות בגיל צעיר, כי באמת שיש דעות לכאן או לכאן, רק אומר שזוגיות מצריכה בשלות פנימית גדולה, הבנה של מי אני ומה אני, ומן הסתם לא תתחתנו בשנה-שנתיים הקרובות, אז קחי גם את המשתנה הזה בחשבון.

את מוזמנת להקליד בתיבת החיפוש באתר "קשר בגיל צעיר", או "אהבה", ולמצוא עוד תשובות וטיפים בנושא.

שתהיה שנה טובה ומבורכת!

בת-חן

כתבות נוספות