שאל את הרב

אני דתיה. מה עוד אפשר לעשות כדי להתקרב לה'?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 21/04/22 06:13 כ בניסן התשפב

שאלה

היי,

לאחרונה אני מרגישה יותר ויותר צורך להתקרב לה' כי אני מרגישה שאני לא מספיק מכווננת כדי להרגיש ממש את הקרבה ולעשות את מה שצריך. אני לא יודעת בדיוק מה. אני בוחנת את עצמי דרך תפילת הוידוי ומנסה לסמן לעצמי מקומות רופפים. אבל מה אני יכולה לעשות יותר מעבר לקיים? איך אני יכולה לדעת? אני חייבת להיות חרדית?

**אני דתיה לאומית ( שומרת נגיעה, לובשת מכנסיים וחצאיות לסירוגין וחולצות עם שרוולים קצרים בקיץ), שומרת שבת, עוזרת במה שיכולה, תורמת צדקה, צמה, מתפללת, קוראת תהילים..

תודה!

תשובה

שלום לך יקרה!

מעריכה כל כך את השאלה שלך ואת הרצון שלך להתקרב לה'. כל הכבוד! הרב קוק כותב באורות התשובה (פ"ט) ש"הרצון הטוב הוא הכל". אז עוד לפני שנתייחס לדברים פרקטיים שאת יכולה לעשות, תרשי לעצמך להיאחז ברצון הזה שבתוכך, להגדיל אותו ולשמוח בו. עצם הרצון להתקרב לה' מקרב אותך אליו.

לצד זה, נשמע שמשהו חסר לך. אולי החוסר שאת מרגישה הוא לאו דווקא בתחום של קיום הלכה? אולי ההתחזקות שאת מחפשת תהיה מדוייקת יותר אם תתחברי אליה מבחינה נפשית, ולאו דווקא אם תקבלי על עצמך להיות חרדית או להקפיד יותר במצווה מסויימת.

אין דרך אחת להתקרב אל ה', כל אחד מוצא את הנתיב המדוייק שלו ואת השפה שלו עם הקב"ה.

אני אוהבת להסתכל על עבודת ה' בצורה של X+1 (וגם על תחומים אחרים בחיים, אבל זה לפעם אחרת). מה זה אומר? זה אומר שאני מסתכלת על המקום שבו אני נמצאת, נקרא לו X. ומשם אני מנסה לעלות עוד קצת. רק +1. לא צריך לקפוץ מעל הפופיק, שלא נגלה בטעות שהתקדמנו והשארנו את עצמנו מאחור.. עדיף להתקדם צעד צעד, מתוך הקשבה לעצמנו וחיבור פנימי למקום שממנו אפשר לגדול.

מציעה לך לבחור תחום אחד שבו את רוצה להתקדם, והמלצה שלי שזה יהיה משהו שהלב שלך מחובר אליו. למשל:

1. לימוד תורה. לבחור זמן קבוע עם עצמך או עם חברותא, אפילו כמה דקות ביום או פעם בשבוע. יש מגוון ספרים בנושאי אמונה, תפילה, תיקון המידות, פרשת שבוע, הלכה ועוד. אם את פחות מתחברת ללימוד מספר את יכולה גם לשמוע שיעורים או סרטונים, ממליצה על אתר מכון מאיר ו"לדעת להאמין". יש המון סגנונות והעיקר שתמצאי משהו שמדבר אלייך ומתיישב לך טוב על הלב.

2. תפילה. התפילה היא לב הקשר שלנו עם הקב"ה ותמיד אפשר להתחזק בה. את יכולה לבחור ברכה אחת בתפילת שמונה עשרה שבה את מכוונת במיוחד, או להוסיף תפילה אישית שלך מהלב. בסוף תפילת שמונה עשרה בין "הושִׁיעָה יְמִינְךָ וַעֲנֵנִי" לבין "יִהְיוּ לְרָצון אִמְרֵי פִי וְהֶגְיון לִבִּי לְפָנֶיךָ. ה' צוּרִי וְגאֲלִי", נוהגים להוסיף תפילה אישית או פסוק של השם שלך, ואם את מתחברת לרעיון את לגמרי יכולה לאמץ אותו לתוך התפילה הקבועה שלך.

3. לשמוח במצוות. את מתייחסת פה למצוות שאת מקיימת, ואין ספק שאת עושה המון. רק על זה מגיעה לך טפיחה על השכם ואני מחזקת אותך להמשיך! תמשיכי להשקיע בתוך כל המצוות שאת מקיימת וכל הטוב שאת עושה בעולם, תביאי את עצמך לתוך הקשר עם ה'. "רחמנא ליבא בעי"- הקב"ה רוצה את הלב. תמיד יש פער בין הרצוי למצוי, ובעבודת ה' בכלל. אנחנו לא מלאכים וה' לא מצפה מאיתנו להיות מושלמים.. אני בטוחה שיש לך המון זכויות בשמיים ושה' אוהב אותך ורוצה בקרבתך.

ולסיום, המפתח האמיתי בעיניי הוא הקשבה פנימה. כל הזמן נסי להרגיש מה מקרב אותך לה' ומה חלילה מרחיק, מה את מרגישה שעושה טוב לנפש שלך, מה מסקרן אותך ואיפה יש בך רצון לגדול ולהשקיע עם כל הלב.

מאחלת לך הצלחה גדולה, ושתרגישי את הקב"ה קרוב קרוב!

עידית

כתבות נוספות