שאל את הרב

מחשבות לא כ"כ צנועות על חברות שלי

חדשות כיפה חברים מקשיבים 07/06/22 18:59 ח בסיון התשפב

שאלה

אני בת. יש לי מחשבות לא כ"כ צנועות על חברות שלי.

מה עושים?

תודה רבה

תשובה

הי.

את משתפת כאן התמודדות לא קלה. ישנן מחשבות שמטרידות את מנוחתך וצצות לעיתים קרובות. ללא ספק קשה להמשיך בשגרה כרגיל כל עוד מחשבות מסוימות מפריעות לך. מניחה שיש מספר לא מועט של חברות שמקיפות אותך במהלך היום יום שלך ולכן מדובר פה בהתמודדות שהיא ממש יומיומית.

כדאי לזכור שאנחנו בני אדם, שהמיניות היא חלק בלתי נפרד מאיתנו. בנוסף, לזכור שזה טוב לאהוב- אנחנו אוהבים חיות, בני משפחה וגם בנים ובנות מכל מיני סיבות. להרגיש משיכה לאדם אחר זה דבר טבעי, להתרגש ממשהו יפה זה דבר טבעי. אך ללא ספק החברה שמה לנו גבולות כדי שלא נתמסר למשיכה שלנו לגמרי ונאבד את גבולותיה. הרצון הוא טוב, הרצון הוא טבעי, עכשיו נותר לנו לבדוק איך מבטאים אותו בפועל.

אנסה להציע לך כמה כיווני מחשבה שתוכלי לשקול ולבחון:

1. לעבד עם עצמנו את המחשבות הללו- אפשר לנסות לתת ביטוי למחשבות הללו בכמה צורות. לדוגמא, אפשר לכתוב עליהם, לצייר אותם, לפנטז עליהם. להבין קודם כל עם עצמי לאן המחשבות האלו מובילות אותי. מציעה לך להבין מה את חשה כאשר את מדמיינת את חברות שלך במצבים אינטימיים- מפריע לך כי אלו הן חברות שלך? כי זה בכללי מחשבות על בנות?

2. אהבה עצמית כדרך לביטוי המיניות- מציעה לך לשאול את עצמך עד כמה נוח לך עם עצמך? האם את חושבת שאת טובה? מה הצדדים שאת אוהבת בעצמך? האם את מביטה על עצמך בעין טובה? האם את חשה שאת אדם ראוי לאהבה? ברגע שאנחנו נותנים ביטוי לאהבה מסוג זה ולא מזניחים אותה, יש מקום לאהבה הזאת להתממש בחיים. קשה וכמעט בלתי אפשרי להתכחש לחלק הבוער והכל כך טבעי שקיים בנו. כשיגיע העת תרגישי ראויה ומוכנה לחלוק את אהבה הזאת במסגרת מערכת יחסית בריאה ותקינה.

3. השתדלי למלא את ראשך בכמה שיותר מחשבות טובות- הראש שלנו ממלא אותנו במחשבות סביב התכנים שזמינים לנו בשגרה. לדוגמא- אישה בהריון, כשהיא מסתובבת ברחוב, היא תקלוט נשים בהריון הרבה יותר מסתם עוברי אורח אחרים. למה? כי היא מתעסקת בזה במהלך היום יום שלה. קשה לשלוט בזה. כאשר השגרה שלנו מלאה בטוב, המחשבות שלנו יהיו בהתאם. נכון, עלול לפעמים לצוץ מחשבות אחרות, אנחנו בני אדם, אך זה ירגיש לנו זר. כנראה הם לא יתפסו נפח כזה משמעותי בחיינו.

4. תמלאי את זמן שלך בעשייה- בטלה עלולה להוביל אותנו להישאב למקומות לא טובים. כשאת עסוקה בפיתוח של תחביבים, של התנדבות או כל עשייה שמולידה משהו משמעותי במציאות, זה ימלא אותך ואת ראשך במחשבות טובות. נסי לחשוב על משהו שאת אוהבת לעשות או תמיד חלמת לפתח, ותעופי על זה!

5. את לא לבד- מחשבות כאלו צצות לא רק לך, אלא להרבה נערים ונערות, בפרט בגיל הזה. זה לא עושה אותך "סוטה" או חריגה בנוף. נכון שזה לא בריא לנו להישאב להמחשבות הללו ולכן צריך למצוא פתרונות שיעזרו לנו לצאת מזה.

6. למצוא עם מי לדבר על זה- קשה לסחוב הכל לבד, הרבה יותר קל כאשר מצליחים לשתף בהתמודדות הזאת אדם קרוב. כזה שיוכל לשמוע אותך בלי לשפוט ואולי גם יוכל לכוון. זה יכול להיות בעל מקצוע בתחום או כל דמות משמעותית אחרת- כמו הורים, מחנכת, מדריכה וכו'.

לסיכום: אנחנו בני אדם, ובני אדם אוהבים לאהוב ואוהבים להתרגש ממראות יפים. שיפור האהבה העצמית ודמוי הגוף יאפשר לנו לממש את החלק החי הזה שנמצא בנו. לא לפחד מהמחשבות האלו, להבין שהמקור והרצון הם ממקום בריא, אך לשים לב שאנחנו לא נשאבים ומתמסרים אליהם. בנוסף, את לא לבד! מחשבות מסוג זה צצים ללא מעט מאיתנו ומעידים בסופו של דבר שאנחנו בני אדם. והכי חשוב- נסי למצוא אדם שתוכלי לשתף אותו בהתמודדות, זה יכול לעשות לך טוב ולהקל עלייך.

מחכות לשמוע ממך במוקד הטלפוני, כוכבית 8298 , או במוקד הווטסאפ: 052-468-3927. וכמובן כאן באתר בשאלה חדשה.

בהצלחה רבה!

חני

כתבות נוספות