שאל את הרב

מה עושים עם האתגר של שמירת הברית?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 17/06/22 16:25 יח בסיון התשפב

שאלה

שלום.

האמת שקצת קשה לי לדבר על זה אבל אני חייב. הייתי רוצה לדעת כמה דברים על פגם הברית אני רק בן 14, ואני כבר מכור לזה וזה גורם לי המון צער. אני יכול לתקן את זה בכלל או שפשוט ככה ואין מה לעשות? יכול להיות לי חלק לעולם הבא גם אם עשיתי את זה? הכוונה היא שאני לא נגיד אצטרך לחזור בגלגול בגלל הדברים האלה. הקדוש ברוך הוא סולח על דברים כאלה? או שהפתרון היחיד הוא לחזור בגלגול ולתקן את זה? ואם בזמן הפגימה הסתכלתי על נשים אז העברה היא גם עליהם? ואם כן האם אני יכול לתקן גם אותם, כביכול בעניין של דברים שאני עשיתי.

תודה רבה מראש

תשובה

הי.

לכולנו, בנים ובנות, יש משיכה מינית. יצר. דחף. כמיהה לחיבור פיזי ונפשי, לתשוקה אינטימיות ואהבה. וזה אחד הדברים הכי טבעיים ונורמליים בעולם! בגיל ההתבגרות הדחף הזה מתגבש וצובר תאוצה, והוא גם יחסית חדש עבורנו. וזה לפעמים מביך ומטלטל. ולכן טוב שאתה משתף ומדבר על זה.

אתה צודק שיש בעייתיות מבחינת ההלכה. כמו בתחומים אחרים, שבהם אנחנו לא מושלמים. מדברים בתפילה, לא מכוונים בברכות, ועוד. יש נפילות. גם בתחום המיניות. הציפייה ל 100% יכולה מאוד להקשות עלינו. אין לנו חובה להגיע ל 100% בשום תחום. החובה היא - להשתדל כמה שאנחנו יכולים.

ולכן אתה לא צריך לחזור בגלגול, ולחלוטין יש לך חלק לעולם הבא כמובן. הרצון שלך הוא טוב, וזה לא תמיד מצליח. וזה בסדר. שים לב שאתה לא בהכרח "מכור". התמכרות משתלטת כליל על הזמן והמשאבים האחרים שלנו, ומנתקת אותנו מהתפקוד היומיומי, מחיי חברה, ומהנאות אחרות. בד"כ זה לא קורה. בד"כ הנפילה בשמירת הברית היא מאוד מקומית, לפעמים שעה ביום או כמה בשבוע. וזאת ממש ממש לא התמכרות, גם אם זה קורה למרות הרצון שלנו לא ליפול.

מה כן אפשר לעשות?

1. לא להצטער. לא לתת לנפילה (בשום תחום) להשפיע לך על היומיום ולדכא אותך. כי אתה בסדר. אתה בן אדם. אתה טוב, גם אם לפעמים לא עשית את הדבר הטוב ביותר. תזכיר את זה לעצמך כל הזמן. וגם אם נפלת - לנסות לקום כמה שיותר מהר, ולהמשיך לפעילות אחרת: משחק, כושר, קריאה, לימוד, מה שבא לך. לעשות לעצמך טוב בדרכים אחרות.

2. לראות את הטוב. שים לב לכל הדברים הטובים שאתה עושה במשך היום. ואז תגלה שיחסית, הנפילה היא מאוד מצומצמת בזמן שהיא שואבת. היא אמנם מייצרת המון רגש וצער, אבל זאת קצת אשליה. רוב הזמן אתה עושה דברים טובים, ובטח לא רעים.

3. לעשות יותר. ככל שתיזום עוד יוזמות שעושות לך טוב, המשקל של הנפילה יקטן עוד יותר. אז יותר בילוי עם חברים, יותר ספורט, בישול, נגינה, כל מה שאתה שמח ממנו. עדיין יהיו נפילות, אבל ההשפעה שלהן תקטן. ואולי ככה תוכל גם להפחית אותן קצת. ככל שתצבור כוח וסיפוק שמגיעים מפעילויות ממלאות וטובות, יהיה לך יותר כוח להתמודד גם עם הנפילות.

אתה מאוד מוזמן להמשיך לדבר איתנו, בנושא הזה ובכלל, כאן באתר וגם במוקד הטלפוני שלנו בחברים מקשיבים, כוכבית 8298, ובווטסאפ שלנו: 052-468-3927. הכל פרטי ואנונימי, ומאפשר לך ולכולם לשוחח בלי חשש.

בהצלחה!

אוהד

כתבות נוספות