שאל את הרב

מפחדת מההתנהלות של הממשלה החדשה

חדשות כיפה חברים מקשיבים 19/08/21 00:20 יא באלול התשפא

שאלה

שלום וברכה!

קודם כל רציתי להגיד לכם תודה גדולה מאוד על זה שאפשר תמיד לשאול ולפרוק ותמיד יקשיבו!! זה עוזר לי מאוד!

אני מאוד מבולבלת מהתקופה האחרונה שבה קמה ממשלת שמאל שרוצים לפנות את היישוב אביתר שפינו את עוז ציון ומחללים את שם ה', הגעתי למצב שקשה לי לקרוא חדשות\עיתונים או להיות בסביבה שמדברים על זה! קשה לי לראות את הממשלה החדשה ממציאה חוקים מזעזעים! ואף אחד לא מונע את זה! אני רוצה שמישהו יעשה סטופ לכל הדבר הזה! אני מפחדת שהילדים שלי יגדלו למציאות לא נורמאלית ושהתורה תהיה משהו מוזר בעולם! קשה לי מאוד לראות שוטרי מגב מרביצים ומפרקים בלי רגישות ובלי טיפת רחמים יישובים אני לא יכולה להסתכל עליהם אני פשוט שונאת אותם! פתאום אני מפחדת מערבים יותר מפעם כי הממשלה תומכת בהם ונותנת להם כסף וכלים לפגוע בנו. אני פשוט חסרת אונים, מבולבלת, מפוחדת ולא יודעת מה לעשות.

אני אשמח אם תעזרו לי!!

תשובה

שלום שואלת יקרה! ותודה שפנית אלינו עם השאלה שלך.

אנחנו באמת חיים במציאות לא פשוטה וצריכים להתמודד עם שאלות לא פשוטות וכמובן לעשות מה שאפשר כדי לתקן. עם זאת יש במציאות שלנו היום גם הרבה דברים טובים שאנחנו צריכים להודות עליהם.

העולם הזה מורכב, ובגיל שלך את מתחילה לעמוד על דעתך, להבין מה הערכים שאת מאמינה בהם ולבחון את העולם במשקפיים החדשים האלו. את מגלה "שגיאות" במציאות ביחס לערכים שאת מאמינה בהם, הזכרת כמה מקרים מזעזעים של פינוי יישובים ואלימות משטרתית, אלו דברים נוראים והלב כואב.

אני חושב שהתשובה כאן תהיה קצת מורכבת לעיכול, כי זה לא שחור ולבן. מצד אחד חשוב להודות ולהגיד תודה ל-ה' על כל הטוב. אנחנו באחת התקופות הכי טובות בהיסטוריה של העם היהודי:

1. מבחינה מדינית עם כל הבלבולים שהזכרת עדיין עם ישראל חי בארץ ישראל בצורה עצמאית.

2. מבחינת עבודת ה', אפילו בזמן שבית המקדש היה קיים ואפילו בין האנשים שהיו במעמד הר סיני היו כאלה שחטאו בחטאים החמורים ביותר, והיום יש ברוך ה' תנועה גדולה של חזרה בתשובה והתקרבות לתורה ומצוות - למרות שלא שומעים על זה בחדשות.

3. בתחום של אהבת ישראל, יש המון מה לתקן, גם אותי סחבו מג"בניקים באחד הפינויים, ובכל זאת! אנחנו בתקופה טובה, היו זמנים בהיסטוריה שקבוצות בעם ישראל נלחמו זו בזו עד מוות! גם בתקופת הקמת המדינה יהודים הסגירו אחד את השני לבריטים בגלל חילוקי דעות, ואף ירו על אוניית אלטלנה, זה היה ממש לא מזמן ויהודים הרגו אחד את השני בגלל ויכוח על ציוד צבאי ונשק. כל אלו אירוכים שנשמעים לנו היום הזויים ובצדק.

המורכבות היא לדעת להעריך את כל הטוב וגם להרגיש את הכאב ולתקן. בכל התחומים האלו (מדיני, תורה ומצוות, אהבת ישראל) אנחנו במקום טוב אבל בוודאי לא במקום האידיאלי אליו אנחנו שואפים. וזו האחריות שלך, תעריכי את המציאות המדהימה שבה את חיה וקחי את הכוחות שלך ואת הרצון לשפר את המציאות, מה את יכולה לעשות כדי שבעוד שנה עם ישראל יהיה במקום יותר טוב?

אני מקווה שהדברים עשו לך קצת סדר ושתצליחי לקחת את התסכול למקומות חיוביים וגם להעריך ולשמוח על מה שטוב. את מוזמנת לפנות אלינו שוב בשאלות, בהצלחה!

אלי

כתבות נוספות