שאל את הרב

עוברת לאולפנה חדשה: עד כמה להשקיע בקשר עם חברות מהאולפנה שלי עכשיו?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 17/05/21 22:04 ו בסיון התשפא

שאלה

קודם כל שלום! ותודה רבה על המקום לשאול שאלות..

בעז"ה שנה הבאה אני עוברת לאולפנה שממש רציתי.

השאלה היא עד כמה להשקיע בקשר עם חברות מהאולפנה שלי עכשיו?

יש לי חברות טובות שאני יודעת שאיתם אני אשמור על קשר אבל יש עוד חבורה של בנות שלאחרונה גילתי ולא בטוח שאני יצליח לשמור איתם על קשר כי זה יותר קשר בי"ס והולך להיות לי עוד מלא חברת חדשות, אז...

עד כמה להתאמץ? כאילו אני רוצה את הקשר הזה אבל אולי הוא מיותר? חברות הולכות ובאות.. או שאולי זה לא נכון? וגם אם כן.. אז ליזום מעצמי כל הזמן או שאם זה לא הדדי אז להרפות (עד כדי שכחה\ ניתוק לפעמיים)

תודה♥

תשובה

שלום תפארת!

קודם כל משמח לשמוע שאת הולכת למקום שאת רוצה. בהצלחה!

אני חושבת שהשאלה שלך מראה על מקום מאוד בוגר אצליך. אני זוכרת את עצמי בגיל שלך, לא נראה לי שהיו לי התלבטויות משמעותיות כאלה. יישר כוח!

נראה לי שנכון להביט על הסוגיה הזו מהמקום של למה בכלל צריך חברות? האם היצור האנושי צריך בכלל חברים, או שהוא יכול להסתדר לבד?

התשובה טמונה כבר בפרקים הראשונים של התורה. בספר בראשית נכתב "לא טוב היות האדם לבדו אעשה לו עזר כנגדו". הקב"ה קובע כי לאדם לא טוב להיות לבד. האדם צריך שותפים לחיים. בעזרת השותפים, החברים, האדם יכול לצעוד קדימה, הוא יכול להביט בהם ודרכם לראות את עצמו, וכך להבין לאן הוא רוצה להתקדם. בעזרת חברים אנחנו יכולים לעבור משברים בצורה טובה יותר.

הרמב"ם כותב שיש 3 סוגי חברים: חבר תועלת, חבר נחת וחבר מעלה. ועל חבר מעלה הוא כותב: "ואוהב המעלה, הוא שתהיה תאוות שניהם וכוונתם למטרה אחת, והיא: הטוב, וירצה כל אחד להיעזר בחברו בהגיע הטוב ההוא לשניהם יחד." המדרגה הכי גבוהה של חברות, היא שמה שמקשר בין 2 החברים הוא הרצון להיות טובים. הרצון להתחבר לטוב. והחברות ביניהם עוזרת להם להתקדם לקראת הטוב הזה.

אני חושבת שכדאי שתשאלי את עצמך מי החברות שלך? האם הן חברות שעוזרות לך להתקדם? האם את עוזרת להן להתקדם? האם ביחד אתן יוצרות משהו טוב? האם חסרות לך חברות או שמספיק לך מה שיש לך כרגע?

בעז"ה שנה הבאה תגיעי למקום חדש, ואני מאחלת לך שתצליחי ליצור קשרים חדשים וטובים בקלות. האם תשמרי על קשר עם החברות הקודמות שלך? זאת החלטה שלך. אני לא חושבת שיש כאן נכון ולא נכון. יש אנשים ששומרים על קשרים עם חברים מגיל צעיר מאוד, ויש כאלו שככל שהזמן עובר החברויות שלהם מתחלפות. עם קבוצה מסוימת הקשר נחלש, ואילו עם קבוצה אחרת הקשר מתחזק. וזה טבע החיים. וזה בסדר. החשוב ביותר הוא שאת מרגישה טוב עם מי שמסביבך. שאת מרגישה שייכת ורצויה, שיש לך עם מי לחלוק את החוויות שלך ואת מי לשתף בשעת קושי. שיש מסביבך חברות אמת, חברות מעלה!

בהצלחה רבה בכל

נעמה

(7)

כתבות נוספות