שאל את הרב

למה קשה לי בצניעות פתאום?

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 28/05/19 11:01 כג באייר התשעט

שאלה

לכבוד הרבנים שלום,

קודם כל אתם עושים עבודת קודש, אתם עונים על שאלות ומחזקים פה אנשים, אשריכם!

אני חזרתי בתשובה עם ההורים שלי והאחים שלי לפני שנתיים. לקח לי קצת זמן להבין את העקרונות של היהדות, אבל בתוך חמישה חודשים מאז שחזרתי בתשובה כבר שמרתי שבת והלכתי מאוד מאוד מאוד בצניעות. חצאיות ארוכות, שרוול ארוך וגרביונים ונראתי כמו חרדית מלידה. אבל הבעיה היא שעשיתי את המעבר הזה בצורה חדה מדיי וישר עברתי מהקטן לקיצוני, לא נתתי לעצמי את הזמן שלי אלא עשיתי את זה ברגע. ואחרי זה היתה תקופה של בערך תשע עשר חודשים שבאמת הלכתי כמו ילדה מבית יעקב. אבל לצערי אחרי התקופה הזאת הגיעה תקופה אחרת והכרתי בנות חדשות שהגיעו אלי לכיתה שהתלבשו עם חצאיות צמודות וקצרות ושרוול מעל המרפק אז הושפעתי מהסביבה שלי וישר ירדתי למטה. כמו במעלית. זה פשוט היה דוך ישר למטה וגם אני התחלתי ללכת עם קצר וצמוד.

אני כל כך רוצה לחזור לצניעות, אבל כרגע מאוד קשה לי ואני מתחרטת על זה שעשיתי מעבר חד מחוסר צניעות לצניעות קיצונית כי זה נורא פגע בי. אני מתגעגעת לתקופה הזאת. אבל קשה לי.

צה אני יכולה לעשות?

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

שאלה היא חצי תשובה, את בעצמך כבר נותנת את התשובה לשאלתך. הדרך לצניעות עוברת בברור הנושא בעומק ובהדרגה לפי מקורות של ראשונים ואחרונים, ועל כן תחפשי מישהי שתוכל ללמוד אתך את כל מערכת הצניעות מעלותיה וקדושתה. יש ספרים שעוסקים בשאלת הצניעות וכן יש חוברות רבות בנושא. (ספרי הרב אבינר, הרב יהושע שפירא ועוד). על כן כאשר העניין מבורר מתחילתו עד סופו הגישה לצניעות היא מתוך עומק ורוממות. כל תנועה טובה שמתחילה מהרגשת האדם סופה שהיא בטלה אבל כל תהליך שבנוי על התורה וחכמיה היא בניין אמת. אל תקרי בניך אלא בוניך.

בברכת התורה והארץ

יהודה הלוי עמיחי

מכון התורה והארץ

כתבות נוספות