שאל את הרב

לחץ מוגזם לחתונה, מה לעשות?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 03/10/20 20:36 טו בתשרי התשפא

שאלה

שלום הרב.

אני בת 18 וחצי, והתחלתי שירות לאומי שנה ראשונה. אני ממש רוצה להתחיל לצאת ולמצוא את האחד, אני מרגישה שהרצון הזה בא ממקום טוב ונכון ואני באמת רוצה להקים בית נאמן ולהיות אמא. מצד שני, אני יודעת שזה עוד מוקדם, ואני לא רוצה לעזוב את השירות באמצע ולהתחתן עכשיו. אבל הרצון הזה חזק ממני, לא מרפה ממני, ולא נותן מנוחה. איך אפשר להתמודד עם הרצון החזק הזה שכביכול עוד לא מתאים?

תשובה

שלום שואלת יקרה.

תודה על שאלתך! ויישר כוחך.

את מתארת כאן התמודדות של השכל- את צעירה, לא רוצה לעזוב את השירות ועוד.

ומצד שני נמצא הרגש- רגש טבעי, בסיסי ומובן של רצון למצוא את האחד שלך, ובנוסף רצון טבעי וחשוב לא פחות- להיות אמא.

מאוד-מאוד חשוב להתחתן מתוך רצון לכך, לא מתוך לחץ חברתי חלילה, ונשמע שב"ה את לגמרי מחוברת לעצמך ויודעת שאת רוצה בכך. עם זאת, את מתארת שהתחלת שירות ואת צעירה (כפי שאת אומרת).

אני מציעה לך קודם כל לשבת עם עצמך, ולכתוב לעצמך, גם את מה שכבר מובן לך: למה את רוצה להתחתן? האם את מוכנה לחיים שהם שמחים אך מורכבים, כגון פרנסה? וכך הלאה.

לאחר מכן, הצעתי לך לפנות למישהו שמכיר אותך- ההורים, מורה שאת זוכרת אותה לטובה ועוד. הם גם יוכלו לתת לך הקשבה ואולי גם יוכלו לתת לך טיפים ותובנות שלא חשבת עליהם.

כמו כן, את יכולה להגדיר לעצמך, שהשנה לצד השירות לאומי, את גם מפנה דברים לעצמך: חוויות, פיתוח תחביבים ועוד (כמובן שאת יכולה גם להחליט לגביי שנה הבאה, לאו דווקא השנה). תוכלי להמשיך לברר את דרכך ואת זהותך מכל הבחינות (רוחנית, נפשית..), ואולי הזמן המוגדר שהקצבת לעצמך, יוכל גם הוא לתת לך הרגשה נכונה שאת לא מדי ממהרת, ואת מנסה להתנהל באיזון.

הערה חשובה: לפעמים יש רצון חזק מאוד, אבל הוא יכול לקחת זמן להתממש. רק את יכולה לתת תושבה לעצמך, האם את רוצה ומוכנה כבר עכשיו לצאת ולחפש את הבחור שלך (כאמור, זה יכול לקחת זמן- זה תהליך, וחיפוש, ותפילות ועוד)? במידה וכן- לכי על זה. אם את מרגישה ספקות, כדאי ורצוי לחכות עוד קצת.

בקצרה: רק את תוכלי לתת תשובה לעצמך. זה מבורך שאת מתייעצת, אבל ההחלטה בידייך :)

מצרפת לך קישורים בנושא, ותוכלי לפנות אלינו שוב.

וכמובן מקווה ומאחלת שכשתהיי מוכנה לצאת לדרך, הדרך לא תתארך ותתאחדו מהר, בעזרת ה'.

ברכת ה' עלייך והמון הצלחה!!

שרון

אני רוצה להתחתן

https://www.makshivim.org.il/answer?id=510990

אני בת 16 ורוצה להתחתן

https://www.makshivim.org.il/answer?id=502625

איך להיכנס לעולם השידוכים ולמצוא את בעלי?

https://www.makshivim.org.il/answer?id=958223

כתבות נוספות