שאל את הרב

אני רוצה להתחזק בדת, כיצד להתחיל?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 14/11/20 21:17 כז בחשון התשפא

שאלה

שלום, כבר הרבה זמן שאני רוצה להתחיל להתחזק ולקבל יותר מהות לחיי. אני בחור די חילוני כל חיי, ותמיד הרגשתי שהתקרבות לדת תסייע לי להשיג יותר מהות בחיים.

זאת נשמעת כמו שאלה די כללית: איך מתחילים? אני רוצה להתחיל בצעדים קטנים לאט לאט...

תשובה

שלום וברכה עידן היקר, ותודה רבה שפנית אלינו!

ראשית אציין שאני מאוד מאוד מעריך את הרצון הנפלא שלך להתקרב ולהתחבר לחיי אמונה, תורה ומצוות. זהו רצון שאינו מובן מאליו, וכל שכן במציאות חיים בה אתה נמצא – זהו חידוש גדול ומרגש בצורה מיוחדת ממש!

אכן, טוב לדעת שחיי התורה מלאים במשמעות פנימית לחיים, בתוכן ערכי מוסרי ומהותי. אלא שעל מנת לקנות יסודות אלו לא ניתן להסתפק רק בפעולות חיצוניות ובעשייה טכנית בלבד, אלא יש ללמוד את יסודות האמונה והמחשבה המקרינים ומשליכים על חיי תורה ומצוות, וכך ניתן להתחבר באמת ובלב שלם גם לתוכן המהותי וגם לפעולות המעשיות.

לכן, על מנת להתחיל לצעוד בצעדים קטנים בהתקרבות לדת, אני ממליץ לך בלב חם – ראשית לשאול שאלות שחשוב לך לברר עם עצמך. לסדר לעצמך כמעין רשימה של דברים שאתה מרגיש שתמיד סיקרנו אותך ואתה רוצה לדעת, להבין אותם ולהעמיק בהם, בין אם ברשמה בפועל ובין אם במחשבה. שאלות מכל סוג שהם – אמוניות, מחשבתיות, מוסריות ואפילו טכניות.

אחרי שיהיה ברור לך במה אתה רוצה להשקיע, בחר נקודה אחת שעליה אתה רוצה להתמקד, להתקדם ולהתגדל, וחפש עליה חומר שיכול לעזור לך למצוא את מה שאתה מבקש. אם אתה מחפש מקום שמרכז תחתיו מנעד רחב של נושאים בענייני אמונה ותורה למתקרבים, אני יכול להמליץ לך בחום על אתר "הידברות" של הרב זמיר כהן שליט"א. יש שם תוכן רב שיכול לעזור לך מאוד מאוד!

בנוסף, ממליץ לך למצוא דמות שמכירה אותך ויכולה להיות עבורך כתובת לשאלות כאלה ואחרות ולשיתוף בתהליך שאתה עובר. קשר בלתי אמצעי עם רב או דמות מכוונת הוא כלי כמעט יחיד לצעידה משמעותית בתהליך ההתקרבות לחיי אמונה, תורה ומצוות.

שוב תודה רבה רבה שפנית אלינו! ולכל שאלה או שיתוף נוסף – אנחנו כאן, בשמחה גדולה!

בהצלחה רבה ובהערכה עצומה!

ידידיה

כתבות נוספות