שאל את הרב

לא מצליחה להפסיק לצפות בתוכן לא צנוע

חדשות כיפה חברים מקשיבים 02/05/22 02:33 א באייר התשפב

שאלה

התמכרתי להרגשה מסויימת שבאה בעקבות ראייה של קטעים מיניים. אני רוצה להיגמל מזה, ומראייה בכללי של קטעים מיניים ואני לא יודעת איך. אשמח לקבל עזרה

תשובה

שלום!

ההתמודדות שלך מאוד מובנת. בנות וגם בנים, מגיל צעיר והלאה לעוד הרבה שנים, מחוברים בכל מיני דרכים למיניות הצומחת שלהם, ולפגוש אותה בכל מיני דרכים. בדור שלנו באמת חלק מהמפגשים האלה קורים באינטרנט, שיש בו המון מידע לגבי הרבה מאוד תחומים.

המיניות שלנו היא דבר חשוב, ומרכיב מרכזי בנפש שלנו. חשוב שנוכל לקיים כלפיה יחס אוהב, חומל, וחיובי. אמנם, יש בעולם כל מיני סוגים של מיניות. באינטרנט אנחנו יכולים לפגוש הרבה דימויים לא כל כך מציאותיים ולא כל כך מומלצים של מיניות. הרבה פעמים הם משקפים יחס מאוד מחפיץ ומבזה כלפי נשים וגברים.

אנחנו נמשכים לקטעים מיניים בין היתר משתי סיבות: אחת היא סקרנות! יש לנו סקרנות טבעית בנושא. ולדכן כחלק מהניסיון לצמצם חשיפה לתוכן לא צנוע, אפשר לא רק לחסום אותו, אלא גם לחפש תוכן מדויק שיעזור לנו לגבש מיניות בריאה. תוכלי למצוא למשל את עמוד היוטיוב של מאור קפלן, שמדברת על הנושא.

סיבה נוספת היא שזה באמת גורם לנו תחושה נעימה של סיפוק ועוררות. וגם זה מאוד טבעי. אלא שלפעמים מתלווה לתחושה הזאת גם תחושה של בושה ואשמה. אז לפעמים קשה להבחין מה מהאשמה קשור לתוכן הבוטה, ומה קשור לעצם המיניות שלנו. גם בנושא הזה שווה לנסות ולברר לעצמנו את העולם המיני והרגשי שלנו. להפריד אותו ממה שמוצג לפעמים באינטרנט, ולמצוא בו משמעות ועומק משל עצמנו.

לרשותך כאן כמה קישורים שתוכלי למצוא בהם כמה זוויות לנושא.

https://www.makshivim.org.il/answer?id=1116558

https://www.makshivim.org.il/answer?id=1102257

https://www.makshivim.org.il/answer?id=1102286

מוזמנת מאוד לדבר עם המשיבות שלנו באנונימיות מלאה גם במוקד הטלפוני, כוכבית 8298, ובווטסאפ: 052-468-3927.

בהצלחה!

חברים מקשיבים (ומקשיבות)

כתבות נוספות