שאל את הרב

ירידה רוחנית

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 06/01/20 21:01 ט בטבת התשפ

שאלה

שלום לרב

אני נשוי + 2 ילדים (שלישי בדרך), למדתי בישיבת הסדר, שירתי כלוחם שנה וארבעה חודשים. יצאתי לשוק העבודה כחצי שנה לאחר שהתחתנתי ומאז כ5 שנים אני עובד במשרה מלאה. בחודשים האחרונים אני חווה ירידה רוחנית עמוקה מאוד. אני לא מתפלל אף אחת מהתפילות, גם בשבת לא הולך לבית הכנסת ולא מתפלל. לצערי הרב נפלתי מס' פעמים בחילול שבת, לא צמתי ביום כיפור ואפילו חיללתי אותו. מאז שהתחתנתי אני מצוי בקשיים כלכליים גדולים, מינוסים בבנק, חובות למשפחה, עובד ללא הפסקה, לאחרונה אף בשתי עבודות ולא מצליח לשקם את המצב הרוחני והכלכלי שלי. הרב, אני חייב עצה איך לצאת מהמצב הזה, אני עובד בשכר מינימום כבר שנתיים כמעט, לא מוצא עבודה עם שכר גבוה יותר. הייתה לי לאחרונה הצעת עבודה מצויינת שלצערי לא התקבלתי אליה בסוף.

אשמח אם הרב יוכל להאיר את עיניי איך אצא מהריסוק הרוחני העמוק הזה ואיך אני, אבא לשלושה ילדים בקרוב אוכל סוף סוף למצוא עבודה ראויה עם שכר גבוה ותנאים טובים.

תשובה

שלום וברכה

לפני כל דבר – אני מבקש להעניק לך חיבוק גדול. לתמיכה. לשותפות. לרצון בטובתך.

מה עושים בבור גדול ? מה עושים כשנופלים נפילה גדולה ?

מתחילים בצעד אחד. קטן. אבל משנה כיוון. משנה מציאות.

הצעד הראשון מתחיל במבט. במבט גם על הדברים הטובים שבחייך. על מה שכן זכית בו, על הברכה שכן ראית בעמלך. על הילדים. על ההארות הנוספות שבחייך, גם אם הן לא גדולות.

ומתוכו מנסים לעשות משהו אחד יותר טוב.

אם לא הולך בכיוון הרוחני – אז מנסים בבין אדם לחבירו. בפנים בפנים.

לעשות משהו טוב למישהו. לאשתך. למשפחתך. לסובבים אותך.

להאיר פנים למישהו. כתוצאה מהחלטה שאתה פותח במסע לכיוון החיובי.

וזה צעד ראשון – אבל משנה כיוון. כי אתה נאחז לא רק בצרות, כי אם גם בהארות.

ויש יסוד להניח – לא וודאות, אבל סבירות – שבשעה שאתה עצמך תזקוף את קומתך, תאמין בעצמך, תתחיל בפנים בפנים עם בני אדם, תתקדם לעוד צעד מול הקב״ה ומצוותיו –

הקומה הזקופה הזו עצמה עשויה לפתוח בפניך שערים שעתה הם נעולים.

מברך אותך ומתפלל ביחד אתך שזה יצליח.

בשורות טובות

כתבות נוספות