שאל את הרב

לא רוצה לבקש כסף מההורים ליישור שיניים, כי זה יקר. מה לעשות?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 06/01/22 23:57 ד בשבט התשפב

שאלה

שלום.

אני צריך לעשות יישור שניים. אך הדבר יקר מאוד ואני לא רוצה לבקש מההורים שלי כסף.

מה לעשות?

נ.ב. האם בכלל צריך לעשות או שזה עניין אסטטי מיותר?

תשובה

שלום לך.

מה שלומך?

רובנו לא אוהבים טיפולי שיניים. הם לא נעימים ועולים הרבה כסף. אך בחיינו עלינו להשקיע כוחות ומשאבים בדברים שאינם נעימים לנו משום שהם עשויים לסייע לנו, למשל מבחינה בריאותית.

כדאי להפנות את השאלה אם יש צורך בטיפולים האלה לרופא המטפל, משום שהוא יודע את המצב הרפואי שלך ומהן ההשלכות שעשויות להיות בעקבות חוסר טיפול. הרופא הוא הסמכות לפסוק בעניינים רפואיים. עם זאת, אפשר בהחלט ואף רצוי לשאול אותו כל מה שחשוב לך לדעת- אם הטיפול דרוש מבחינה רפואית או רק אסטטית, מהן השלכותיו וכמה הוא נצרך עבורך. אם אתה מעוניין להיות בטוח בהחלטה, אתה יכול לקבל חוות דעת מרופא נוסף.  זה מקובל מאוד.

לפי התשובות של הרופא, תחליט אם להתחיל את הטיפול וצריך לתת את הדעת על העניין הכספי. אני לא מכירה אותך ולא יודעת מה טיב היחסים שלך עם ההורים שלך. על כן ייתכן שהדברים להלן לא רלוונטיים למצבך. אתה תמיד מוזמן להתקשר אלינו (כוכבית 8298) בשעות הערב, כך שנוכל לענות באופן מדויק לך.

עבור ילדים עד גיל 18, ההורים הם האפוטרופוסים שלהם ומחויבים למלא את כל צרכיהם. משום כך ההורים מממנים את הטיפול של ילדיהם, בוודאי כשמדובר בעניין רפואי. במקרים שאין זה מובן מאליו הרשויות מתערבות. לכן כדאי לדבר בנחת עם ההורים על העניין ועל הצורך שלך בתמיכתם הכלכלית. שיח פתוח יאפשר להם להבין את המקום שלך ואת הצרכים שלך. אם אינך מצליח לדבר עם ההורים על כך, אתה יכול לפנות לגורם מוסמך כמו רב, יועץ, מחנך, ולבקש מהם סיוע בעניין זה, אם בדיבור עם ההורים ואם במציאת פתרון חלופי.

בהצלחה רבה!

מוזמן לפנות אלינו שוב באתר, בוואטסאפ ובמוקד הטלפוני - כוכבית 8298.

כל טוב,

רינת

כתבות נוספות