שאל את הרב

יופי או אופי בזיווג ?

הרב חנן שוקרון הרב חנן שוקרון 16/05/19 15:57 יא באייר התשעט

שאלה

לאחרונה כשבקרוב אני בן 25 התחילה להטריד אותי הבעיה שעדיין לא מצאתי מישהי.. המטרה שלי כרגע היא למצוא בחורה להתחיל קשר ולקוות שיילך כמו שצריך ולהקים בית בישראל...

אני חי אורך חיים לא דתי אך אני מאמין כמובן אז כפועל יוצא איני שומר נגיעה.. הבעיה היא שאני נדלק מאוד מהר על בחורות שהם יפות בעיני והבעיה נוספת שזה כמעט ולא קורה..

פעם בכמה חודשים רק פתאום אני מסמן מישהי שהיא מבחינתי זה דבר טוב... אז הבנתי שזאת בעיה כי עד שאני פוגש מישהי שאני רואה אותה ומתלהב זה קורה לעיתים רחוקות מידי וגם אז שזה קורה הרבה פעמים הם לא יהודיות או עם חבר או שהן פשוט לא רוצות אותי... אז על מנת לא להשאר לבד ולתת צ'אנס לעוד בחורות ולנסות אולי יבוא קליק קצת יותר מאוחר.

יצאתי עם המון בחורות שלא כל כך רציתי אבל הם יפות בעיני אחרים או לפחות לא מכוערות בעיני ובעלות מידות טובות ויצאתי עם הרבה בחורות כאלה ניסיתי וזה פשוט לא עבד כי לא הייתי שם זה לא הזיז לי וכל הזמן הייתי פוזל לצדדים ומקווה למצוא בחורה אחרת כמו שאני רוצה...

לאחרונה גם התחיל להפחיד אותי מהמצב ואני מקווה שלא אצטרך להתפשר רק המחשבה על זה מכניסה אותי לדיכאון..

רק פעם אחת בחיים שלי יצאתי עם מישהי שבאמת רציתי אבל אחרי תקופה היא החליטה שזה לא מתאים לה ואני מכיר את ההרגשה הטובה של לצאת עם מישהי שאני רוצה..

ואני שואל את עצמי איך אני מתקדם מפה אולי איזה שהיא סגולה לזיווג? כי בשורה התחתונה אני בא מכוונות שאני נוטה להאמין שהם טובות להקים בית בישראל וזה אבל לא רוצה להתפשר ונתתי צ'אנס של חודשים לפעמים לבחורות שלא כל כך רציתי על מנת לבדוק וזה פשוט אף פעם לא תפס

אולי יש איזה שהיא סגולה? הייתי מעוניין לשמוע תגובה לראות איך הדת מסתכלת על כזה דבר

אני מודע שיופי לא נשאר לנצח ואופי יש לו הרבה משקל אך גם שכבחורה מוצאת חן בעיני פתאום לא רואים את הפגמים באופי וזה נראה טוב וכשאני יוצא עם מישהי שאני לא רוצה אני בעצם לא מתקדם לשום מקום...

תשובה

לשואל היקר שלום,

ליבי איתך. קשה מאוד לצפות כל כך לזיווג ופעם אחר פעם להתאכזב. אבל דע לך שכל דייט וכל היכרות, הם שליחות מהקדוש ברוך הוא וזיכוך נוסף בדרך אל המטרה והמציאות השלמה של הנישואין.

לגבי היחס בין היופי לאופי: אישתך צריכה למצוא חן בעיניך, זה חלק טבעי ומהותי בקשר הנישואין שנובע מאהבה ומשיכה הדדית. אבל צריך לזכור מה עיקר ומה טפלף מה קבוע ומה משתנה. היופי של גיל עשרים הוא לא היופי של גיל שישים, אבל החיבור העמוק בין איש לאישתו הוא נצחי. בדיבור, בהעצמה, כך נבחר את בן הזוג המתאים לנו. אתה בוחר שותפה לחיים, לא תמונה שתוצג בסלון.

סגולה לזיווג? לימד אותנו האר"י הקדוש שברכת השם מונחת בתוך מעשה ידיו של היהודי, בתוך המאמץ הארצי תשכון שכינה. לכן: נסה ללכת למאמן או מטפל לקראת בניית קשר, הירשם לאתרי היכרויות ונסה לברר מה הם המחסומים הפנימיים אותם יש לתקן.

וכמובן - להתפלל לאביך שבשמיים שאוהב אותך.

כתבות נוספות