שאל את הרב

בנים אוהבים בכלל? מה ההבדל בין גברים לנשים?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 31/05/22 21:44 א בסיון התשפב

שאלה

גדלתי בבית עם עוד אחיות, ואין בנים מסביבי. לא יצא לי להיות בקשר קרוב עם בנים. ואני עוד לא התחלתי לצאת לדייטים.

שהייתי קטנה חשבתי שבנים ובנות הם בדיוק אותו הדבר רק פיזית הם שונים אבל אז שמעתי הרצאות של רבנים שאמרו שבנים ובנות מתנהלים אחרת בקשר זוגי - הבת רוצה לעשות שיחות נפש ולהתקרב בעזרת הדיבור בעוד לשגבר הדיבור זה רק כלי להעברת מסרים ומחבר אותו הכבוד והמגע הפיזי.

ואז לאט לאט שמתי לב שבנים בקושי מדברים

הם קרים יותר מבנות

הם לא יתרגשו או ישמחו ממשהו יותר מדי

לפעמים זה נראה כאילו אין להם רגשות או שהם מדחיקים אותם עמוק מדי בשביל באמת להרגיש אותם

אני לא מצליחה לדמיין את עצמי בקשר עם אדם שמה שחשוב לו זה שאני אכבד אותו ושהשיחות נפש שאני אעשה לו זה רק משהו שהוא צריך לעבור כדי לנתחתן ואז מייד אחרי החתונה להגיע מהר למגע הפיזי

זה מאוד מרתיע אותי

זה חשוב לבנים לעשות שיחות נפש בכלל?

הקב"ה בירך אותי ביופי

מפחיד אותי שמישהו ירצה להיות איתי כי הוא חושב שאני יפה

מרגיש לי שבנים הם יותר שטחיים מבנות

אפשר להגיע איתם לשיחות עמוקות בכלל? (השיחות שלי עם חברות שלי יכולות להמשך שעות ולדבר על נושאים מאוד עמוקים..)

וגם הגברים הם יותר אלימים מטבעם וזה מלחיץ

כמעט ולא תשמעו סיפורים על מישהי שתקפה מישהו מינית

וסיפורים הפוכים לא חסר..

אני רגישה מאוד וצריכה מישהו מכיל עדין ואוהב ומרגיש לי כאילו כמעט ואין דבר כזה

אולי גבר לא יכול לתת לי את מה שאני צריכה?

(רק מציינת שהמשיכה הטבעית שלי היא לבנים... שלא תהיה אי הבנה)

אני מחפשת זוגיות חזקה ובריאה

אני רוצה למצוא שותף לחיים

אני מפחדת למצוא את עצמי בקשר שטחי

מה ההבדלים בין גברים לנשים בכלל?

תשובה

שלום לך יקרה!

יופי שאת שמה את הדברים על השולחן ומביעה את מה שאת מרגישה. זה חשוב מאוד לשים לב מה אנחנו מרגישים ולתת לרגשות שלנו מקום ולא להדחיק אותם. רק כך נוכל להגיע לאיזון פנימי ולהסתכלות מאוזנת על המציאות.

החוויות שהיו לך יכולות ליצור תמונה של מציאות מסוימת אבל חשוב מאוד לזכור שאלו החוויות האישיות שלך. החוויות שלך הן מוגבלות, ויכול להיות שעד הגיל שלך הספקת לראות או להכיר רק דברים מסוימים שלא מעידים על הכלל. תשתדלי להימנע מהכללות. כמו שיש המון נשים בעולם והן שונות אחת מהשנייה, כך יש המון גברים, ולכולם תכונות שונות ואופי שונה.

האמת היא, שגברים, בדיוק כמו נשים, מרגישים את כל מנעד הרגשות, וגם להם, כמו לנשים יש צרכים רגשיים, נפשיים ורוחניים, וגם הם, אוהבים.

כתבת ששמעת שיחות של כל מיני רבנים שהציגו תכונות ואופי שמשויך לכל מין. חשוב לזכור שהכללות אלה ואמירות חד משמעיות כמו "נשים רגישות, גברים קשוחים" באות רק להציג ככלל את הנטייה של אותו המין או תכונות דומיננטיות בו. תכונות שאנו מגדירים כ"נשיות" יכולות להימצא אצל גברים כמו שתכונות "גבריות" יכולות להימצא אצל נשים ואין בזה חסרון או הפחתה מהערך של האדם.

כל אדם, גבר או אשה, נוטה יותר לכיוונים מסוימים כך שכמו שאשה יכולה להיות רציונאלית וחכמה גבר יכול לנטות לרגישות ועדינות. אני בטוחה שרק בין מעגל החברות שלך את יכולה למצוא מגוון רחב מאוד של סוגי אופי, תכונות וחשיבה. כך גם אצל גברים.

בכלל, אני ממליצה, להפעיל את הראש כששומעים הרצאות או קוראים דברים בנושא. (ובכל נושא אחר). אנחנו תמיד יכולים לסנן, לחשוב על מה ששמענו ולהחליט מה נכון לנו.

כדאי לזכור, שיש השפעה של המקום שבו גדלנו על האופי והתכונות שלנו. בבית שהשיח בו הוא מאוד פתוח רגשית ובני הבית משתפים אחד את השני ונותנים תמיכה ואהבה אחד לשני, יש יותר סיכוי שיגדלו ילדים שיודעים להביע רגשות ולתת להם מקום אצלם ואצל אחרים.

(בדוגמא הפוכה, יכול להיות שהילדים יגדלו עם פחות כלים להתמודדות רגשית אך עם זאת, הם, בדיוק כמו הילדים מהבית הראשון, מרגישים אותם רגשות ובעלי צרכים רגשיים ונפשיים).

אם חשוב לך שהבן זוג שלך יהיה עם תכונות של הקשבה ורגישות, אמפתיה ועומק- זה נפלא, ויש המון גברים טובים בעלי התכונות האלה (למרות שדרוש רק אחד:).

באופן טבעי את תחפשי ותיהי עם גבר שיתאים לך באופי ובאופן נפשי.

ביהדות וגם מחוצה לה, בהרבה תורות ואמונות, דיברו על ההבדלים שבין הגבר לאשה.

יש על הנושא הזה המון חומר מעניין ולא ניתן לתמצת אותו לתשובה כאן. רק אגיד, שהרבה ספרים, פסיכולוגים, אנשי מדע וביולוגים, דיברו על שוני. מהבדלים פיזיים, הורמונליים, ועד למבנה המח ותפקודו, מבנה נפשי ודרך הסתכלות על העולם. אכן יש הבדלים פיזיים, ויש להם סיבה עמוקה מכדי להישאר במישור הפיזי בלבד. המתנות הגופניות שהקב"ה נתן לכל מין מעידות ומבטאות מתנות נפשיות ויכולות כמו גם מבטאות אופי ותכונות. ביהדות ובקבלה (וגם בתורת המזרח הרחוק) ניתנו להבדלים הפיזיים משמעות עמוקה שמעידה לא רק על הקשר שבין איש לאשה, אלא על המציאות כולה, שמורכבת מכוחות גבריים ונשיים שמטרתם להיות בהרמוניה. היהדות רואה בשוני בין גברים לנשים מתנה. אין מטרה שנהיה אותו דבר וההבדלים הם אלה שמפתחים אותנו, כחברה וכבני זוג ומשפחה. כל אחד מביא צדדים שונים לזוגיות ומפרה אותה ואת הצד השני. השוני שיהיה בין בני הזוג (שלא בהכרח יהיה בנושאים המדוברים), יוביל להעמקת הקשר ולהגדלת האהבה בין הזוג.

לפני סיום, אני רוצה להתייחס למה שכתבת על אלימות אצל גברים. מה שאת כותבת, יכול להיות מאוד מובן. ערוצי החדשות שאנחנו רואים או שומעים מוודאים שנדע על כל פגיעה שנעשתה ועל מקרי אלימות שונים שיכולים לגרום לכל המציאות להיצבע בשחור. אבל! בנים ממש לא אלימים מטבעם.

כאמור, כמו שאת גדלת בבית עם תכונות מסוימות, כך כל אדם מושפע ממה שגדל עליו, וכך בנים שגדלים במשפחה עם רגישות וכבוד, או שמטבעם הם כאלה, כאלה הם יהיו. כמובן שיש גם את הבחירה של האדם במעשיו, ואנשים בוחרים לעשות לפעמים דברים לא טובים מכל מיני סיבות, אבל חשוב לזכור שהרוב לא כזה ויש הרבה יותר גברים טובים שמכבדים מאשר ההפך.

לסיום אכתוב, שהגבר שיהיה לצידך יחשוב שאת יפה. הכי יפה בעולם. וטוב שכך.

בדיוק כמו שאת תחשבי שהוא הכי יפה. כמובן שהקשר לא יסתכם רק בזה בדיוק שגם את לא תישארי עם מישהו לאורך זמן רק כי הוא נראה טוב. חשוב מאוד שנאהב את המראה והגופניות של בן הזוג שלנו אבל ברור שזה מגיע על גבי אהבה עמוקה וקשר נפשי. המשיכה יכולה להגיע לפני תחילת הקשר או במהלכו, אבל זה לא משנה את העובדה שלאותה משיכה צריך להיות בסיס רחב וכימיה אמיתית. טוב שגם הגבר וגם האשה יהיו מודעים לזה כשיוצאים לפגישות.

אני מוסיפה קישור למאמר שמצאתי באינטרנט. הוא נוגע לחלק מהדברים שדברנו עליהם.

https://he.chabad.org/library/article_cdo/aid/477856

בהצלחה רבה בהכל, ואני מאחלת לך שתמצאי רק אנשים טובים לאורך הדרך.

אביב

כתבות נוספות