שאל את הרב

דייטים: איך יודעים אם אנחנו מוכנים לקשר?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 31/05/22 19:12 א בסיון התשפב

שאלה

היי,

תודה לכם על הפלטפורמה המבורכת הזאת. כי זה באמת דברים שאני לא יודעת עם מי לשתף...

יש לי בבקשה שתי שאלות,התלבטויות

1.יש לי חברה טובה מאוד שאני חושבת שהיא יכולה להיות מתאימה לבן דוד שלי. הבעיה היא שאני חושבת שיש לי כלפיו רגשות, לא הייתי קוראת לזה מאוהבת ,אנחנו לא בקשר יומיומי או משהו גם לנו הרבה דיבור אחד עם השני, פשוט מין רגש כזה. אני רק מתלבטת אם כדאי לי להיכנס לזה או שזה עלול לפגוע בי באיזשהי צורה או באנשים אחרים בקיצור אני מתחבטת עם עצמי בנושא כי זה תא שאני יכולה לספר על זה למישהו.. הקטע הוא שגם במשפחה שלי העלו את הרעיון שאני אשדך בינהם

2. שבוע הבא ימלאו לי 21 שנים בעז"ה. אני מרגישה באיזשהו מקום שאני "מזדקנת" לא יצאתי לדייט עם אף אחד, לא מרגישה להוטה להתחתן ומפחדת להישאר רווקה זקנה.

אני לא מבינה את עצמי כי מצד אחד הייתי רוצה שיהיה לי מישהו, אבל מצד שני אני לא מוכנה לעשות שום צעד כדי לקדם את זה ולבקש שיציעו לי. אני לא יודעת אם אני פשוט מפחדת מכל הנושא. ולמה זה לא בוער בי כמו כל הבנות האחרות? אומרים שצריך לתת לזה זמן. אבל מה יקרה אם גם בעוד שנה אני אהיה באותו המקום?

אני לא יודעת איך יודעים שמוכנים להתחיל לצאת למטרות חתונה וקשר...

האם זה נכון סתם להתחיל לצאת ולראות אם זה מתאים לי או לא? להתנסות בזה כדי להבין אם אני צריכה עוד זמן?

אני פשוט ממש מבולבלת כי מצד אחד אני רוצה את זה ומצד שני לא.

אולי אני חוששת כי זה צעד גדול בחיים ושינוי משמעותי..

אבל אני פשוט לא יודעת מה לעשות עם עצמי, איך לעבוד על זה,איך לגרום לזה לבוא ממני ולא בכוח.

כי מסביב חברות מתחילות להתחתן וזה מכניס עוד יותר ללחץ ואני לא רוצה להתחיל לצאת רק בגלל שאני לחוצה

סליחה על החפירה,

וכל תשובה תעזור!

לילה טוב.

תשובה

שלום, ותודה על פנייתך.

לפי הצורה שאת כותבת נשמע שאת באמת נמצאת בבירור עצמי לגבי נושא הדייטים. יש בשאלות שלך כמה רבדים שהייתי רוצה נפרט עליהם, כמו א. אפשרות לשידוך ספציפי עם הבן דוד שלך. ב. בשלות והסתכלות שלך לגבי זוגיות ודייטים ג. עניין הסביבה שציינת, לגבי החברות מסביבך שמתחתנות.

אז קודם כל, לגבי השאלה הראשונה על הבן דוד שלך, כלפי חברים טובים, משפחה וכד'.. יש לנו רגשות חיוביים (תלוי מידת הקרבה) , עצם זה שאת שם לב שיש לך רגש שונה כלפי הבן דוד מעיד שאולי הרגש כלפיו הוא יותר ממשפחתי, יכול להיות שיש מציאת חן מסוימת, חשוב לי להגיד לך שזה הגיוני ולגיטימי. השאלה עד כמה חזק הרגש הזה והאם יש לו פוטנציאל בעינייך, ז''א מה שאני מנסה להגיד שיש רגש ייחודי של ''הידלקות'' שאפשר לחוש אותו מול מגוון בחורים פוטנציאלים אבל הוא נשאר בגדר הידלקות ולא כרגש שנהפך לסוג של אהבה כי אין באמת התאמה מסוימת/ פוטנציאל לזוגיות אמיתית. במידה ואת חושבת שיש לך התאמה כלפיו, נסי טיפה יותר להתקרב, לגשש אחריו בצורה עדינה ובמידה ואת תרגישי מספיק בטוחה תוכלי לעשות את הצעד הבא. במידה ודווקא תרגישי ההפך, שזה פחות מתאים ביניכם- תרגישי יותר ביטחון דווקא לשדך בינו לבין חברה שלך .

בנוגע לשאר הנקודות, נושא הדייטים וזוגיות בכלל הוא יכול להשרות לחץ ובילבול, בדיוק כפי שאת מתארת. עצם זה שאת מבררת את זה עם עצמך, מראה כמה שאת מבינה את החשיבות של הנושא ורוצה לדייק את עצמך למען מטרה זו. התקופה הזאת מעוררת בנו אתגר, לשאול את עצמנו שאלות, להציף בנו רגשות, להיפתח בפני אדם זר ולהציג את עצמנו בצורה טובה, לקבל ולתת סירובים לאנשים וכד.. זאת באמת דרך, יש כאלה שהדרך שלהן יותר קלה וקצרה, יש כאלה שהדרך שלהן יותר קשה וארוכה, יש כאלה שהדרך שלהן מתחילה בנקודה X בחיים ויש כאלה שתתחיל בנקודה Y, זהו קצב החיים הייחודי של כל אחת לפי הרצונות שלה. ולך יש את הקצב שלך, לצד חברות שלך כמו שציינת שמתחתנות, זה הקצב שלהן, שהתאים להן בדרך שהן עברו.

אז מה אפשר לעשות? הנה כמה רעיונות בשבילך:

1.לגבי בן דוד שלך, במידה ואת מרגישה שיש ביניכם פוטנציאל או שאת רוצה לבדוק את זה, נסי לגשש יותר, אולי לשלוח לו יותר הודעות,לנסות להבין מה הוא מחפש בבת זוג שלו. אולי לבקש מקורבת משפחה שאת סומכת וקרובה אליה ושדווקא היא תוכל לראות אם יש התאמה, שהיא תנסה להבין מממנו אם זה מתאים וכד..

2.אז קודם כל, מעולה, שמנו הכל על השולחן ועכשיו קחי טיפה אוויר, ותכנסי עמוק כדי להבין מה הרצון האמיתי שלך, שימי בצד את הפחדים, תמיד הם יהיו שם ברקע. אם את מבינה שאת צריכה להתבשל עוד קצת והרצון שלך עוד לא שם, קבעי לעצמך שאחרי זמן מסוים שתחליטי עליו תערכי עם עצמך שוב את אותו חשבון עצמי הזה. ואם במידה והרצון שלך כן יגיד לך להתחיל לצאת, תתחילי להתנסות, דייט ראשון , אפילו בשביל להבין איך הדברים קורים ובשביל להרגיע את עצמך, אף אחד לא מכריח אותך.

3.אני חושבת שלא מתאים להסתכל על התקופה הזאת כאל ''מירוץ למציאת חתן'', לכן לא מתאים להגיד שיש נקודת התחלה מסוימת של המרוץ ואין קצב מסוים לעבור מדייט לדייט. דווקא נסי לראות את התקופה הזאת בתור הכרות עם עצמך, איך את מתמודדת, איך את רואה את עצמך בעתיד ועם מי. נסי לראות בכל דייט כחוויה קודם כל, להוריד את הכובד מהשם הזה של ה''דייט'' ולהנות, להכיר את הבן אדם שמולך ואח''כ הדבר יתגלגלו.

בנוסף לכך, אני מציעה לך לשתף את סביבתך ברגשות שלך, דרך השיתוף את תרגישי הקלה משמעותית ותוכלי גם לשמוע מאחרים את חוויתם בתקופת הדייטים, שיכול להיות שגם הם חוו אותה כתקופה מאתגרת לא פחות ויוכלו לתת לך עצות משלהם.

כמובן שאת מוזמנת להמשיך לדבר איתנו במוקד 'חברים מקשיבים' דרך הטלפון/ הווטסאפ, אנחנו תמיד זמינים בשבילך. אל תהי לבד בהרגשה שלך.

המון בהצלחה!

לירון

כתבות נוספות