שאל את הרב

איך אפשר לדעת אם לדייט יש יראת שמיים?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 15/06/22 16:41 טז בסיון התשפב

שאלה

שלום,

אני יוצא לדייטים

ורציתי לשאול איך אפשר לדעת אם לבחורה יש יראת שמיים? איזה שאלות צריך לשאול בשביל לדעת את זה

או בכללי איך אפשר לדעת מה באמת חשוב לבחורה שיושבת מולי? האם הכי חשוב לה זה התורה?

או איך לדעת שהיא באמת מתאימה לי?

איזה שאלות חשוב לשאול אותה?

תודה

תשובה

שלום וברכה נהוראי ותודה רבה על השאלה החשובה שלך!

ראשית אאחל לך בהצלחה גדולה בכל תהליך מציאת הזיווג, שילך בקלות ובבהירות, על הצד הטוב ביותר בגילוי ובחוש!

מהשאלה שלך ניכר שאתה בחור רציני, חושב, ורוצה לעשות דברים באופן נכון ומדויק ב"ה, ואני מאמין שהמודעות שלך לנושא זה ובכלל תביא אותך ליעדים החשובים שאתה רוצה להגיע אליהם בעז"ה.

באופן ספציפי כלפי השאלה המיוחדת שלך, ישנן כמה אפשרויות על מנת לברר את ה"יראת שמים" של הבחורה היקרה שאתה יוצא איתה. ראשית ניתן לברר על ידי דמויות קרובות מהווה או מהעבר, חברות, בני משפחה או מורות שמכירות אותה, ולשמוע מהם על אופיה ותכונותיה. זה נהוג ומקובל מאוד ברוב הציבור.

כמו כן, גם בקשר ביניכם ניתן בשמחה לשאול באופן ישיר, מתוך עדינות ואמירה ששאלות אלו נועדו על מנת לברר ולקדם את הקשר עצמו. מה השאיפות הרוחניות שלך? מי מהם הדמויות התורניות שלך? חוויות רוחניות מיוחדות? וכיצד היא מגדירה את עצמה מול דברים כאלה ואחרים של עבודת ה'? כדאי לבחון שאתם באופן כללי באותו ראש ואין פער גדול מדי של מחלוקות בנושאים יסודיים, אם כי וודאי שכמעט תמיד אין דמיון מוחלט, במיוחד בנושאי השקפה ומחשבה. אמנם, את השאלות ה"רשמיות" הללו כדאי לשמור לרגעים שאחרי הפגישות היכרות ולא באופן מידי וישיר על ההתחלה.

ישנה אופציה נוספת, משמעותית לא פחות שיכולה לעזור ולתת כיוון מחשבה, והיא - לשמוע את הגישה מבין המילים של הסיפורים שהעומד מולנו מספר. כאשר שומעים סיפורים על חווית וסיטואציות, ניתן לשמוע כיצד המספר מגיב ומבטא את עצמו ומכך ללמוד הרבה על דעתו וגישתו לנושאים אלה ואחרים. לדעתי, אתה יכול להקשיב למה שהיא אומרת, באיזה אווירה היא אומרת, איזה מילים היא מתנסחת, באיזה מצב רוח ואיזה טון נפשי היא מתייחסת לדברים שהיא אומרת. מסיפורים ניתן ללמוד רבות על אופי וגישות מחשבתיות והתנהגותיות רבות של העומד מולנו. האופציה הזו אינה רק לשאלות של יראת שמים דווקא אלא לכל נושא התכונות והמידות, וניתן להשתמש בזה כמובן גם ליחס ליראת שמים.

באופן כללי ראוי לציין, שהדרך לדעת האם הצד השני מתאים לנו, עוברת ראשית כל בבירור העצמי שלנו – מה אני מחפש, מה חשוב לי, איך אני מגדיר את עצמי, ומתוך כך ניתן לבחון האם הצד השני מתאים לי בצורה יותר ברורה ומאירה.

חשוב לציין, שאת התשובה האמיתית לשאלה "כיצד ניתן לדעת שהיא מתאימה לך", ניתן למצוא רק אצל הקב"ה, ועלינו להתפלל לבורא עולם שימצא לנו את הזיווג הראוי לנו, ועלינו מוטלת החובה והזכות לעשות השתדלות בעניינים אנושיים לדייק את החיפוש עד כמה שאפשר.

בהצלחה גדולה!

ידידיה

כתבות נוספות