שאל את הרב

טלויזיה בבית

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 29/08/19 12:39 כח באב התשעט

שאלה

שלום רב,

אנחנו זוג חוזרים בתשובה, משתדלים להמשיך ולהתחזק בהדרגה. כעת אנחנו עוברים לבית חדש ומאוד מתלבטים לגבי עניין הטלויזיה. אני יודעת שבאופן כללי לא מקובל וטוב שתהיה טלויזיה בסלון, אך אנחנו רגילים אחרת. מה גם שאין לנו כבלים אלא רק מספר ערוצים שהיא קולטת ולרוב הטלויזיה משמשת את הילדים כאשר היא מחוברת למחשב ואנחנו מזמינים עבורם תכנים שנראים לנו ראויים.

השאלה היא מה דעתך בנושא? האם גם במצב כזה כפי שתיארתי עדיף לוותר על נוכחותה בסלון ואם כן מה הסיבות העיקריות? אני חוששת לעשות מהלך קיצוני מבחינתי שלא תהיה טלויזיה בכלל והילדים יחושו תסכול כי אצל המשפחה וחברים אחרים יש טלויזיה.

חשוב לי להוסיף שאני לא מעוניינת בכלל שתהיה טלויזיה בחדרים ואין פינה נוספת סבירה לשים אותה מלבד לסלון. חשבנו לשלב מין ספרייה כזו רחבה ובתוכה מקום לטלויזיה כך שיהיה משניהם...

אשמח לעצתך... תודה!

תשובה

שלום וברכה

ראשית, ברוכים הבאים.

שיקולי הטלוויזיה בבית הם ככל השיקולים, כלומר – הדבר תלוי גם מול האלטרנטיבה.

בבית בו יש שלום ושלווה, ותעסוקה מתמדת של הורים כלפי ילדים, והעשרה וכדו׳ – בוודאי שעדיף בלי טלוויזיה.

אולם, צריך להיזהר מלהציב רף גבוה מידי, ובוודאי צריך להיזהר מלגרום לילדים רצון לעשות את הדרך חזרה. ואם הדבר גורם להתמרמרות, כמו גם אם במקום להיות בבית הם ילכו לצפות בבתיהם של ילדים אחרים – עלול להיות שיצא שכרכם בהפסדכם, שכן לא תוכלו להדריך את הילדים כפי שאתם רוצים שיהיה.

שיקלו אפוא את שתי התנועות האלה לכאן ולכאן, ולאור זה תדעו היטב מה לעשות.

כל טוב ויישר כוח

כתבות נוספות