שאל את הרב

עצה לחניכות שצופות בסרטים לא צנועים

חדשות כיפה חברים מקשיבים 30/06/20 21:00 ח בתמוז התשפ

שאלה

אני מדריכה וכמה חניכות שלי פנו אליי (כל אחת בנפרד, משבטים גדולים ושונים) שקשה להם להישמר מסרטים לא ראויים ושהן לא מצליחות להשתלט על זה. מעולם לא נחשפתי לסרטים האמורים כך שאין לי מושג איך הן מרגישות ואיך אני יכולה לעזור להן להתגבר על זה.. הן ביקשו את עזרתי שאייעץ להן איך לא ליפול ואיך לא להיכנע ולצפות בסרטים הללו כי הן כל הזמן נופלות בזה. אשמח לתשובה כי נראה שזה משפיע עליהן מאוד.

תשובה

שלום נעה.

אשרייך שאת מהווה כתובת בשביל החניכות הללו! וכל הכבוד לך על האכפתיות והרצון לחפש תשובות שיעזרו להן.

באתר שלנו פורסמו המון תשובות טובות על נושא נפילות באינטרנט וסרטים לא ראויים.

אני מצרפת לך כמה קישורים לדוגמא, אבל את גם מוזמנת פשוט לכתוב במילות חיפוש באתר שלנו 'אינטרנט' 'סרטים' וכדו', וזה כבר יוביל אותך להמון תשובות בנושא.

https://www.makshivim.org.il/answer?id=678469

https://www.makshivim.org.il/answer?id=564438

https://www.makshivim.org.il/answer?id=947563

https://www.makshivim.org.il/answer?id=523327

אני מציעה שאולי תקראי בעצמך חלק מהשאלות ותשובות שמצורפות כאן ותשובות נוספות באתר. קריאת השאלות יכולה לעזור לך לשמוע יותר את הצד של השואלות, כדי להבין יותר את המצוקה הרגשית ממנה הן מגיעות. וקריאת התשובות – תוכל לעזור לך לדעת ולהכיר יותר את האפשרויות לחיזוק נפשי ומעשי שתוכלי להעביר הלאה לחניכותייך.

לדוגמא, להעביר להן את תוכן התשובות באמצעות הדפסת שאלה ותשובה ואז פתיחת דיון על זה בפעולה בסניף, או למשל בשיחה אחת על אחת עם חניכה כלשהי את יכולה להראות לה שאלה ותשובה לדוגמא, להראות לה שהיא לא לבד בהתמודדות הזו, וגם שיש לכך עצות ודרכי התמודדות. ידיעה כזו יכולה להרגיע מאוד ולתת מקום מסוים של ביטחון וקבלה עצמית.

את גם מוזמנת לשלוח אותן אלינו שיכתבו לנו שאלות באתר או שיתקשרו למוקד הטלפוני, כדי לקבל סיוע ועצה ספציפיים אליהן.

וכמובן – זה נהדר שאת משמשת כתובת עבורן, ויהיה גם נהדר אם תמשיכי בדרכך זו. אני חושבת שאחד הדברים החשובים ביותר שתוכלי לסייע להן זה בכך שהן יודעות שאת קשובה להן ורוצה לנסות לסייע להן. בנוסף, את מהווה להן מודל כמישהי שלא נופלת בכך. זה יכול לעודד ולחזק אותן, להעניק להן כוח לנסות להידמות לך בהיבט הזה כדי להתגבר על הקושי שהן חוות עכשיו. כמו כן, חשוב מאוד לא לשפוט ולא לדון, יש כאן התמודדות והן מנסות לפעול- אשריהן!

בעז"ה שתהיה בהצלחה רבה, לך ולהן.

אנחנו כאן לכל שאלה.

ריבי

כתבות נוספות