שאל את הרב

חושש להימשך בעתיד לחבר מאוד טוב שלי: איך למנוע מצב כזה?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 10/11/21 01:55 ו בכסלו התשפב

שאלה

שלום, אני נער בגיל 16, לומד בישיבה תיכונית.

יש לי חבר ממש טוב, ויצא לי פעמים קרובות לשחנ"ש איתו. לעיתים קורה לי שאני חושב עליו בסתם זמנים (גם כשהוא לא שם), ואני מפחד שזה יגרום לי בסוף גם להימשך אליו מינית (למרות שעכשיו אני נמשך לבנות באופן חד משמעי).

איך אני יכול לדעת שהחברות שלנו לא תגלוש למקום לא טוב?

תשובה

שלום לך.

החשש שלך מובן. באמת יכול לקרות שתהיה משיכה בין בנים, וגם בין בנות. וגם אם זה קורה, זה ממש לא סוף העולם, מכמה סיבות. ראשית, המשיכה עצמה איננה חטא. שנית, זה מאוד טבעי לפתח רגשות ואפילו משיכה, כאשר נמצאים בחברה מאוד נפרדת (במיוחד בגיל צעיר, שבו המיניות עדיין בוסרית ומתגבשת). זה לא בהכרח מתפתח למשיכה רק לבני אותו המין. הרבה פעמים כאשר יוצאים קצת לחברה המעורבת, הדברים מתאזנים. וגם אם לא - יש איך לברר את זה ולהסתדר. חשוב לדעת את זה כדי לא להילחץ. מה שלא יקרה, אתה ממש בסדר, ויכול להרגיש טוב. זה מגיע לך!

אתה מספר כאן שיש לך רצון ברור: לא ליצור עם החבר שלך חברות שמבחינתך היא קרובה מדי. זה בסדר גמור. יש כמה דברים שאתה יכול לנסות לעשות בנושא:

1. להפחית במידת האינטימיות

בחברות יש לפעמים גם מידה של אינטימיות, כמו למשל כאשר עושים שיחות נפש עמוקות, ומאוד מתחברים ותומכים זה בזה. שים לב שאינטימיות איננה מיניות! אלה שני דברים שונים. אינטימיות היא קירבה רגשית משמעותית. איך מצמצמים אינטימיות בין חברים? אפשר למשל לנסות ולהיות איתו יותר עם חברים אחרים, ופחות כאשר רק אתם שניכם יחד. אנחנו מכירים את זה גם מהלכות ייחוד בין בנים לבנות. שיחות נפש ארוכות - אותו דבר. לפעמים בילוי של זמן משותף בשעות הערב והלילה מוסיף לאינטימיות לעומת מפגש ביום. כל אחד משלושת המרכיבים הללו מוסיף לקשר שלכם עוד אינטימיות, ויש לך את היכולת לאזן ולכוון אותם כך שתרגיש בנוח. כל זה נכון בכלל בין בני אדם משני המינים.

2. אכפתיות איננה מיניות

אם אתה מעריך, מכבד ומחבב אותו, ואפילו אוהב אותו כאדם וכחבר - זה נפלא! אין סיבה להילחם בתחושות האלה. אתם עדיין יכולים להיות חברים, לדבר על דברים, ולעשות הרבה דברים מהנים. ויחד עם זאת, אתה יכול לקצץ קצת בפעילויות שגורמות לך לתחושה פחות נוחה. כלומר, לא חייבים לשפוך את התינוק עם המים. יכול להיות שאם תנסה למשל להקליל קצת את הזמן המשותף איתו, זה ישחרר אצלך קצת את החששות.

3. קשר עם אנשים אחרים

לפעמים קשר שיש בו אינטימיות ומשיכה נוטה לשאוב אותנו אליו על חשבון קשרים אחרים. ולכן אתה יכול לנסות ולברר עם עצמך: עד כמה נחמד לך בקשרים אחרים? עם חברים, בני משפחה, חבר'ה מהשכונה, וכו'? האם הם "פחות חשובים" פתאום בגלל הקשר עם החבר, או שהם מצליחים להתקיים בצורה טובה (מבחינתך) במקביל? גם אם התשובה היא שלדעתך הקשרים עם אחרים קצת חלשים, זאת הזדמנות טובה לברר את זה ואולי לנסות קצת לחזק אותם. לא בגלל מה שקורה עם החבר, אלא בעיקר בגלל שטוב שיש לנו רשת חברתית רחבה וטובה! עם חבר אחד כיף לשחק במגרש, עם אחר לקבוע חברותא, ועם אחר לצאת לטייל. זה יכול להוסיף גיוון ועניין, במקום שהכל יתנקז לאדם אחד או שניים.

לסיכום: זה מאוד טבעי שיש לך חששות סביב הזהות המינית העתידית. המיניות שלנו היא עולם עשיר ומעניין. זה חלק טבעי וחשוב מהזהות ומהנפש שלנו, שהקב"ה ברא ברוב חוכמתו. וכמו עוד דברים שיש לנו ללמוד, אנחנו לא תופסים את הכל בבת אחת. עם השנים, הניסיון וההיכרות עם עצמנו, הכל מקבל צורה ומתחבר למשהו הגיוני ונעים. ובינתיים אתה לא לבד בדרך הזאת! אתה מאוד מוזמן לדבר איתנו, לשאול ולשתף, כאן וגם במוקד הטלפוני: כוכבית 8298.

המון הצלחה!

אוהד

כתבות נוספות