שאל את הרב

כבר לא כיף לי עם החבר הכי טוב שלי

חדשות כיפה חברים מקשיבים 27/07/20 20:26 ו באב התשפ

שאלה

שלום.

יש לי שאלה קצת טיפשית אבל אני מנסה למצוא לזה תשובה הרבה זמן.

יש לי את החבר הכי טוב שלי אבל לא כיף לי איתו, כל הזמן שהוא שולח הודעה אם בא לי לצאת- פתאום הלב שלי פועם מהר ולא בא לי בכלל. אבל אני אוהב לצאת עם חברים אחרים, אם נגיד חבר אחר היה כותב לי לצאת אז הייתי ממש רוצה אבל אם זה הוא אז לא, לא בא לי כלום איתו וזה לא שאני מפחד ממנו או משהו כי אני יותר חזק.

מה לעשות?

תשובה

אהלן.

קודם כל זו ממש לא שאלה טיפשית, אתה תופתע לגלות אבל העולם החברתי שלנו מעסיק אותנו מהגן ועד לבית אבות. נכון שיש תקופות בהן העיסוק החברתי תופס נפח גדול יותר ועדיין זה תמיד משהו שאנחנו חושבים עליו ברמה כזו או אחרת.

אתה נמצא בסיטואציה לא נעימה, מצד אחד יש מישהו שרוצה את חברתך ומצד שני אתה מרגיש שזה לא מתאים לך, ולא ברור למה. זאת נקודה ששווה להדגיש, לפעמים יש אנשים שאנחנו לא מרגישים טוב בקרבתם ואנחנו לא מבינים מה הסיבה, אבל זה לא אומר שצריך להתעלם מהתחושה הזו!

שמתי לב שתיארת אותו כחבר הכי טוב שלך, ובטח כולם יודעים את שאתם החברים הכי טובים אחד של השני ואם תשנה את זה בבת אחת הוא ייפגע.

חשוב לי להגיד לך שזה ממש נורמלי, זה קורה לפעמים וחלק מההתבגרות ומההתפתחות שלנו זה ללמוד להסתדר ולהנות עם כל מיני סוגים של חברים. מאוד יכול להיות שעוד חודש גם החבר שלך ירגיש ככה כלפיך וזה בסדר!

אז מה עושים?

קודם כל לא מתעלמים מהתחושות הלא נעימות, אז כל הכבוד שפנית אלינו ולא זרמת עם המצב כמו שהוא. מעשית יש שתי גישות: הישירה והעקיפה. כבר אומר לך שאני ממליץ במקרה הזה על העקיפה. הישירה היא להגיד לו "אחי, בזמן האחרון פחות כיף לי איתך אז אני רוצה לצאת יותר עם חבר'ה אחרים", כמו שאמרתי פחות מומלץ. העקיפה היא לעשות את זה בצורה הדרגתית, להיפגש איתו פחות ועם חברים אחרים יותר. אתה מכיר אותו ואת עצמך ותדע מה הגישה שיותר מתאימה לכם.

עוד אפשרות שלא הזכרתי קודם היא שאולי אם תחשוב טוב תצליח להבין למה לא בא לך לצאת עם החבר. אולי משהו שהוא אמר לך פעם, אולי יש לו איזה מנהג קבוע שמעצבן אותך? אם חשבת על משהו כזה אז יכול להיות שכדאי לך לפתוח איתו ולדבר על מה שמפריע. שוב אני אומר, אתה מכיר ויכול להעריך אם הוא יקבל את זה ברוח טובה או לא. אם נראה לך שהוא יוכל לקבל ברוח טובה אז ממש מומלץ לדבר איתו.

אז לסיכום, אמרנו שלפעמים נעים לנו להיות עם אנשים מסוימים יותר ועם אחרים פחות, גם אם אנחנו לא מבינים למה. אמרנו שחשוב להתייחס לתחושות האלה ולא להתעלם. דיברנו על זה שהתופעה היא נורמלית ויכולה לקרות לכל אחד, ושכדאי פשוט לצמצם בצורה הדרגתית את הקשר עם החבר.

שיהיה הרבה בהצלחה!

אתה מוזמן לפנות אלינו שוב בשאלות או סתם כדי לעדכן מה קרה מאז השאלה הקודמת =)

אלי

כתבות נוספות