שאל את הרב

חברה שלי לא שומרת נגיעה או צניעות - מה לעשות?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 23/12/20 20:26 ח בטבת התשפא

שאלה

היי, אני הכרתי מישהי ויש בינינו קשר מעולה. אתמול היא אמרה שהיא רוצה לקחת את הקשר הזה קדימה, כלומר להפגש יותר כדי לבדוק מה באמת רוצים. הבעיה היחידה שיש בה מבחינתי זה ענין הדת. היא שומרת שבת וכשרות אבל נגיעה או צניעות לא וזה מפריע לי. אני באמת מתלבט מה לעשות כי היא מאוד חשובה לי מצד אחד אבל מצד שני הדת זה הסיפור שמפריע.

אשמח לתשובה במייל כי אני צריך לעשות משהו ואני כבר כמה ימים אוכל סרטים בנוגע לזה.

תשובה

שלום לך.

האמת, אני שמח בשבילך שזו השאלה שלך.

אני שמח כי זה מראה שמצד אחד אתה מודע לרגשות שלך אבל גם מפעיל את הראש, את השכל.

לפעמים, יש שאיבה מאוד גדולה לרגש ולהתאהבות ולא מצליחים לחשוב מעבר לתחושות כלפי אותה בחורה מיוחדת.

אני לא יכול להגיד לך מה אתה צריך לעשות, אבל אני כן יכול לשתף במחשבות אילו הייתי במקום שלך.

יש כמה שאלות שהייתי שואל את עצמי פנימה.

א. מה לא צנוע בה? האם זה הלבוש שזה לא על פי ההלכה שגדלתי עליו, אבל לפי ההלכה (חצאית עד הברך ולא מתח לברך, לדוגמא)? האם זה באמת לא בגדרי צניעות ההלכה (מכנסונים וגופיית ספגטי)? אולי זה בכלל לא בלבוש אל בהתנהגות? ברגע שהייתי עונה על זה אני יכול לעבור לשאלה הבאה:

ב. למה הנושא של שמירת הנגיעה והצניעות מפריע לך? בנושא שמירת הנגיעה זה יכול להיות משהו שמפריע לעצמך כשלעצמו או שזה לא מה שמפריע לך אלא שאתה לא רוצה להתגלגל למקום שאתה לא רוצה להיות בו? יכול להיות שבנושא הצניעות זה נובע מתוך ההלכה ויכול להיות שזה נובע מהסממן החברתי (אם זה איך יתפסו אותך כאדם דתי, או שזה מפריע לך בגלל מסר חברתי כזה או אחר שנלווה למישהי שמתלבשת כפי שהיא מתלבשת)? ברגע שאתה מצליח להתחבר אליך פנימה אז אתה גם יכול להגיע למצב של השאלה/קביעה הבאה:

ג. אחרי שחילקת את הדברים לאבחנות אוביקטיביות אתה מצליח לשאול את עצמך מה הצורך שלך – זה נובע ממקום של שמירת הלכה? מעמד חברתי? מקום פנימי אצלך?

אחרי זה אתה יכול גם לדבר איתה ולברר איפה היא עומדת מול הדברים הללו, איפה זה פוגש את הצרכים שלה ומה התכנית שלה.

אני מאמין שאתם מדברים לא רק על ההווה, וגם על העתיד ולאן הקשר ממשיך אלא אתם גם מכירים את העבר.

יכול להיות שהיא באמצע תהליך ואולי יש לתת את הדעת על זה. ויחד עם זאת, לא להתנות את המשך הקשר בזה שהיא ממלאת את הצורך שלך. קרי, תמשיכו להיות זוג רק אם היא תמלא אחר בקשותיך וצרכיך. ואם בחרת אחרי הבירור להמשיך בידיעה של נבדלות, שאתה זה אתה והיא זו היא (לענין הצניעות, כי בענין שמירת הנגיעה, אם זה חשוב לך אז ברור שתרצה שהיא תכבד אותך ותשמור את על זה ביניכם), אז לכבד אותה.

ובהקשר לנבדלות, שזה גם קושר אותנו לתחילת הדברים והיכולת המדהימה שלך לשים לב אליך, חשוב לי להוסיף משהו אחד אחרון.

תהא הבחירה אשר תהא, בסוף בזוגיות יש שלוש יישויות אנושית – אתה, היא ואתם. אם אתם במצב של שכנות, של הדדיות של כבוד – אז שכינה ביניהם, ואם יש ביניכם משהו שמפריד ומרתיע את השני אז זה ממש אש אוכלתן. אבל כל זה בנוי על זה שיש איש ואשה – קרי יש יישות של כל אחד מכם שעומד בפני עצמו ואתה אתה כי אתה אתה והיא היא כי היא היא. בקשר הזה, והאמת בכל קשר (לאו דווקא זוגיות) אל תאבד את עצמך, את העקרונות שלך, את האמונה שלך.

שוב, אני לא יכול לענות על הדברים בשבילך, אני לא יכול לקבל את ההחלטה בשבילך מה אני הייתי מחליט הוא לאו בהכרח מה שאתה היית מחליט.

אני מקווה שהדברים עזרו והיו לתועלת.

אם יש עוד שאלות, על נושא זה או על נושאים אחרים –בשמחה רבה.

נתנאל

(14)

כתבות נוספות