שאל את הרב

זרע לבטלה

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 06/06/19 15:37 ג בסיון התשעט

שאלה

מה צריך לעשות כדי לכפר על יציאה של זרע ע"י ראייה של משהו לא צנוע שאני מאוד מצטער עליו ולא התכוונתי שזה יקרה וזה היה יחסית בטעות

תשובה

בס"ד

שלום רב,

חזרה בתשובה מועילה לכל חטא.

חזרה בתשובה כוללת:

הכרה בחטא,

חרטה

קבלה לעתיד

בפנייה שלך אתה מבקש כפרה. בקשה זו מעידה על כך ששני חלקי תשובה כבר מאחוריך: יש לך הכרה בחטא ואתה מתחרט עליו.

נשאר החלק (הקשה) של 'הקבלה לעתיד' - לשמור את הברית.

שמירת הברית היא התמודדות קשה מאוד שמחייבת התגייסות רחבה: לפעול בשכל, ברגש ובגבורה.

בשכל בבחינת: 'איזהו חכם הרואה את הנולד'. להתרחק מכל מה שעלול לעורר את היצר. לבחון את סדר החיים שלך והעיסוקים שלך ולנקות מהם כל מה שעלול לקרב אותך להתעוררות היצר הרע (למשל להתרחק ממקום שעלול להציג לך מראה לא צנוע...)

כמובן, אי אפשר לחיות חיים ריקים. צריך להתמלא בתעסוקה רבה שתמלא אותך רגשות טובים, שמחה ואושר, האור מגרש את החושך. לשם כך צריך לחלק את זמנך במידה נכונה לתחומי עיסוק ופעולה:

לימוד תורה (בנושאים וספרים שמעניינים אותך; במידה שממלאת ומשמחת אותך).

התנדבות, הדרכה או משהו אחר.

חברים טובים, פעילות חברתית (בתנועת נער?),

פעילות גופנית, חוגים, תחביבים.

לפעול בגבורה - גם כשיש נפילה (כמו זו שאתה מתאר כאן) לא להשבר, לא להתייאש, לא לחשוב על עצמך דברים שליליים, אלא לזכור שבפנים אתה מלא רצון טוב (כמו שאתה מבטא בשאלה שלך). לדעת שהקב"ה מכיר אותך לפני ולפנים, ויודע את טהרת לבך ותמימות רצונך.

בשנים הקרובות יהיו לך נסיונות קשים. אתה חייב לפעול בחכמה וגבורה. בכוחות אלו תעבור את הקשיים. תאמין בעצמך ותזכור ש -"רחמנא ליבא בעי" הקב"ה רוצה את הלב. גם אם הגוף לפעמים נכשל - הקב"ה רואה את הלב הטהור, את מלחמת הגבורה שאדם נלחם לשמור על עצמו ולהרים את עצמו.

אם חייל נופל בקרב אבל היחידה שלו לא נשברת ונכנעת וממשיכה להלחם, בסוף היא מנצחת. גם האדם, אם יום אחד הוא נכשל אבל הוא ממשיך להתקדם בגבורה - בסוף ינצח נצחון מלא.

כתבות נוספות