שאל את הרב

זרע לבטלה, שמירת העיניים וחלומות יצריים

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 24/11/19 06:09 כו בחשון התשפ

שאלה

שלום הרב,

בזמן האחרון אני ממש מקפיד לשמור על הברית ולהזהר מאוד שלא להיכשל.

אני תמיד ממש משתדל לא לחשוב מחשבות רעות וקל וחומר שאני לא צופה בסדרות טלוויזיה.

בעבר לא הייתי מקפיד על שמירת העיניים והיום כשאני מקפיד, כל אישה מעט לא צנועה שאני רואה הרחוב, אפילו לא משהו מוגזם, מגרה את יצר הרע. ואני ממש משתדל שלא להגיע בגלל זה למחשבות אסורות ולקרי לילה. לצערי שמתי לב שבזמן האחרון יוצא לי לפעמים אחרי השתן מעיין נוזל שקוף דביק ואני ממש מפחד שזה זרע.

הפחד הזה מלווה אותי כל היום ולצערי הפחד שולט עליי ואני הולך עשרות פעמים ביום לשירותים, רק כדי לבדוק שלא יצא לי חס ושלום זרע לבטלה.

בנוסף: בחודשים האחרונים יש לי חלומות ייצרים מפחדיים ביותר שבהם אני חוטא בשמירת העניים ושמירת הברית. אני נורא מפחד שהם יתגשמו שהרי חלום הוא אחד חלקי שישים נבואה.

אשמח אם תעזור לי בקשר להתמודדיות האלו.

תודה!

תשובה

בס"ד

שלום רב,

הקב"ה אוהב אותנו. הקב"ה לא ברא אותנו כדי להפחיד ולייסר אותו.

בכל הנושא של שמירת עיניים ושמירת ברית, צריך לדעת שיש נפילות וזה קשה מאוד. הכי חשוב לא להיבהל מהנפילות. הבהלה והפחד באים מהיצר הרע שרוצה לייאש אותנו: כשנבהלים ומפחדים, מרגישים חלשים ולא שווים ואז נופלים לייאוש - ויותר לא שומרים כלום. עצת היצר הטוב היא להאמין שד' הטוב אוהב אותנו ומלווה אותנו גם ברגעים של נפילה. לזכור שתמיד אפשר לחזור בתשובה, לנקות את החטא ולהתחיל 'דף חדש'. רק מתוך אמון בעצמך ובקב"ה תתחזק ולא תפחד ומתוך אומץ וגבורה תקום מכל נפילה שלך. כך תעבור את תקופת הנעורים שהיא כל כך קשה בעניין שמירת עיניים ושמירת הברית.

אתה נער נפלא עם המון רצון טוב. חשוב לך לשמור על העיניים שלך אבל זה קשה. קשה לך כמו שקשה גם לי. אנחנו יכולים לשמוח שהקב"ה יודע מה שמתרחש בתוכנו. הקב"ה 'רואה' את המאמץ הגדול שלך ומעריך ואוהב אותך. אם יוצא לך זרע למרות כל הרצון שלך - זה ממש ממש לא אשמתך. לכן אתה בכלל לא צריך לבדוק את עצמך. להפך, העיסוק העמוק שלך בבדיקות כאלה גורם לחלומות המפחידים.

תתמקד רק בכך שאתה משתדל לשמור עיניים. אם אתה משתדל לשמור, אתה צדיק - כל השאר כבר לא באחריותך. אל תבדוק בכלל אם יצא נוזל כזה או אחר, אל תתעסק בזה.

גם שמירת עיניים היא קשה מאוד. אם לפעמים אתה מפספס ובכל זאת רואה ומתגרה - זה חלק מהניסיונות שאנחנו כולנו עוברים בדור הזה. אל תבהל - ואל תפול. תגיד לעצמך שהקב"ה יודע שבתוך לבך אתה מעוניין לשמור - ותדע שה' סולח לך ואוהב אותך מאוד מאוד.

כתבות נוספות