שאל את הרב

האם הקב"ה יכול לכוון אותי לזיווג שהוא דווקא לא דתי?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 06/01/22 16:02 ד בשבט התשפב

שאלה

שלום לרב,

אני מאוד אוהבת את האתר וגורם לי להתחזקות!!

אני בת 21 דתיה לאומית.

רציתי לשאול האם הקב"ה יכול לכוון אותי לזיווג שהוא דווקא לא דתי? לאדם שלא לומד תורה כל היום?

תודה!

תשובה

שלום לך.

ראשית, מרגש מאוד לראות שאת חושבת על שידוכים, וזה מעיד על רצונך להקים בית נאמן בישראל, עם זיווג הגון המתאים לך. יישר כח!

את שואלת האם הקב"ה יכול לכוון אותך לזיווג שאינו דתי דווקא. התשובה הראשונית היא וודאי שכן. אבל ישנם כמה דברים שאליהם צריך להתייחס, כפי שאכתוב בהמשך.

אגב, אם להתייחס למה שאת כתבת בשאלה שלך, גם אדם שלא לומד תורה כל היום יכול להיות דתי.... ואולי מעלתו גדולה יותר אם יעבוד ויקבע עתים לתורה (במידה והוא אינו עילוי שעתיד לצאת מורה הוראה לעם ישראל), כפי שקובע הרמב"ם בעצמו (הלכות תלמוד תורה, פרק ג', הלכה י'): "כל המשים על לבו שיעסוק בתורה ולא יעשה מלאכה ויתפרנס מן הצדקה, הרי זה חילל את השם וביזה את התורה וכיבה מאור הדת וגרם רעה לעצמו ונטל חייו מן העולם הבא. לפי שאסור ליהנות בדברי תורה בעולם הזה. אמרו חכמים: כל הנהנה מדברי תורה נטל חייו מן העולם. ועוד ציוו ואמרו: לא תעשם עטרה להתגדל בהם ולא קרדום לחפור בהם. ועוד ציוו ואמרו: אהוב את המלאכה ושנא את הרבנות. וכל תורה שאין עימה מלאכה סופה בטלה, וסוף אדם זה שיהא מלסטם את הבריות...".

לגבי שאלתך. זו לא השאלה האם הזיווג אינו דתי או כן דתי, אלא השאלה היא איזה בית את רוצה להקים? אני ממליץ לך לשבת עם עצמך ולקבל החלטות איך את רוצה שהבית שלך ייראה? עם או בלי טלוויזיה? האם תהיה בו הקפדה על כשרות? הקפדה על טהרת המשפחה? על כיסוי ראש? באילו מוסדות חינוך ילמדו הילדים? איך תיראה שמירת השבת בביתך? אלו דברים חשובים שאת צריכה לברר עם עצמך לפני שאת מחליטה לצאת לדייט עם כל אדם, בלי קשר אם הוא דתי או שאינו דתי.

במידה ולכל השאלות החשובות הללו יש תשובות ברורות אצלך, כל שנותר לך לעשות הוא למצוא חתן שיראה איתך עין בעין את כל זה. אדם שיראה את ביתו כפי שאת רואה את ביתך. אם אותו חתן, גם אם אינו חובש כיפה, רואה כך גם את ביתו – מעולה. אם לא, ייתכן שיהיה לך קשה להקים בית עם אדם שמעדיף לבלות את השבת שלו בחוף הים או בטיולים רחוקים למשל.

לכן הבירור הזה הוא חשוב מאוד. צריך לזכור שהמטרה ביציאה לדייטים אינה ההיכרות, הכיף שבבילוי המשותף או אפילו החתונה. המטרה היא החיים המשותפים וחיי הנישואין שיבואו אחר כך.... צריך שהם יהיו בקדושה וטהרה.

מאחל לך שתזכי להקים בית נאמן של תורה וטהרה, אמן.

בהצלחה,

אבי

כתבות נוספות