שאל את הרב

זוגיות וילדים

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 23/04/20 09:30 כט בניסן התשפ

שאלה

אני ובעלי נמצאים במשבר קשה עקב מחלוקת בנושא הבאת ילדים. יש לנו ב"ה שלושה ילדים ואני מאד רוצה להביא עוד ילד ( הגילאים - 11, 8, ו- 4.5) .בעלי מתנגד לכך בכל תוקף. אני בייסורים קשים כבר מעל שנה וחצי, קשה לי מאד לקבל את זה. אני מנסה להימנע מגלולות אבל אז הוא לא מוכן לקיים יחסי אישות. כדי להימע מעבירות אני לוקחת אבל כשקשה לי נפשית עם זה אני מפסיקה ואנחנו ככה בפינגפונג כבר שנה וחצי. אנחנו משפחה דתית אני כמובן שומרת נידה . ההסבר שלו שיהיה קשה עם 4 ילדים. מאד קשה לי לקבל את זה אני ביסורים קשים וכל פעם שאני מעלה את הנושא התשובה שלו שלא יהיו עוד ילדים ואף מוכן להתגרש העיקר שלא יהיה. מה לעשות? אני לא צעירה ויש גם את הענין של השעון הביולוגי.

תשובה

שלום וברכה

ראשית, חיזוק בימים מיוחדים אלה, ואיחולים לבריאות טובה ולזוגיות מאושרת.

ויכוחים בין בני זוג על הבאת ילדים לעולם הם חלק בלתי נפרד מחיי הנישואין, והדבר מתחולל ב"ה במשפחות רבות. טבעי הדבר שרואים את זה מכיוונים שונים ומזוויות שונות, ובשעה שלגבייך הדבר חשוב ביותר - לגביו זה אסון (לא פירטת למה, אבל כתבת על העוצמה הגדולה של ההתנגדות שלו).

מה עושים במצבים אלה ?

בדרך כלל, כדאי ללכת בשלושה שלבים. בשלב הראשון, עד כמה שהדבר קשה, לטפח מחדש את הזוגיות, את המיניות, את הקשר ביניכם, את החיזור ההדדי המחודש וכדו'. קשה מאוד להתמודד עם אתגרי זוגיות כאשר מאוד כועסים האחד על השני, ונמצאים בייסורים קשים האחד מול השני. נסו למצוא את הדרך לעשות את זה מחדש, כי הדבר הוא ממש חלק בלתי נפרד ממציאת פיתרון.

חידוש הברית והקשר ביניכם יאפשר לפתוח מחדש את הנושא. אני מאוד ממליץ ללכת ביחד לסדנה שתאפשר לכם ללמוד כיצד מדברים האחד עם השני על נושאים רגישים - לא בהאשמות, לא בהטלת בזיונות, כן ביכולת של כל אחד לספר את הסיפור מנקודת המבט שלו וכדו'. יכול להיות שהיום יש הרבה דברים שניתן לעשות מהבית (חפשי ברשת על "אימגו" לדוגמה). אם לא שייך, ואם הוא לא מסכים - לכי לבד, צפי לבד בהדרכה, אולי את תצליחי לעורר את היכולת לעשות כך. לכיוון השני - אם יש באפשרותך לאחר חידוש הקשר ביניכם לבקש ממנו ללכת ביחד לייעוץ זוגי, לסדנת דיבור, או לכל דרך שיש בידה לפתוח ביניכם נתיבים כיצד למצוא את הדרך המשותפת שלכם - זה ממש חיוני.

יכול להיות שתגיעו למצב שבו לא יהיה פיתרון. יכול להיות ששניכם תמצאו את עצמכם מצולקים - את בשל רצון שלא התממש, והוא בשל חיים עם אישה שהוא גרם לה ל"יסורים קשים". אני מקווה שלא תגיעו לשם, אבל אם חס ושלום כן - גם אם זה צריך לדעת לחיות, שהלוא החיים מצלקים בנו דברים רבים לאורכם. אבל, כאמור, יש עוד דרך ארוכה עד לשם, ואולי תוכלו ביחד להיבנות ממנה.

כל טוב ושמחה גדולה

כתבות נוספות